Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ik denk dat dit wel iets is. Offroad Cursus Type 1 Het Echte Offroad Werk Zal ik morgen anders een mailtje sturen. Als iemand een andere suggestie heeft laat maar weten of informeer alvast anders.

Endurofun hoor ik niet de beste verhalen van. Arjen Brouwer heb ik zelf ervaring mee, gemengde ervaring. Vond het niet professioneel en zeker de ochtend was amateuristisch met 1 instructeur, slechte uitleg en een te grote groep. De middag met opgesplitste groep en een andere instructeur erbij was wel goed.
www.motorcursussen.nl heb ik wel alleen goede ervaringen mee. Allroad cursus, vakantie in de pyrineen en en motorcross cursus.
Is van een stel. Hij is oa instructeur voor motoragenten en voor Porsche, zij is motorrijlerares geweest. Beide hebben veel ervaring zowel on als offroad. Ze zijn onderlegt in het geven van opleidingen in tegenstelling tot anderen die het gaan doen omdat ze het leuk vinden.
Ik zou ze eens een mailtje sturen, ze zijn beide zeer ervaren instructeurs.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij ook maar op de lijst, volgens mij zijn er een stuk of 4 aanbieders in Nederland, maar ik zal vanavond even kijken of ik ze weer kan vinden.

Kan je ze dan even vergelijken en bekijken wat misschien het interessantste kan zijn voor de groep. Ik kan er even niet mee bezig zijn vanwege een plotse overname van firma door firma waardoor even alle hens aan dek is. B|

Maar hierbij de lijst van gegadigden zelf aan te vullen indien geïnteresseerd:

Merijnw
TimTenere
Charge
Coen87
casper2ru
 
Kan je ze dan even vergelijken en bekijken wat misschien het interessantste kan zijn voor de groep.

Net heb ik even gekeken bij motorcursussen.nl, dat zag er degelijk uit en ze rijden met kleine groepen, veel positieve verhalen in het gastenboek. ook meteen even een mailtje gestuurd. Vanavond de andere even bekijken.
 
Dat mag je vragen.
In de ijfel in Duitsland op een 100 weg een flauwe bocht naar rechts. Precies in het midden van de rijbaan zon reparatie vlak wat ik dus niet gezien heb.. Flop voorwiel weg met 60 km/u. Geen waarschuwing niks was ineens weg..

Motor knalde tegen soort stoeprand aan ik lag ergens halverwege de weg. Stond direct weer op om me motor te pakken maar dat werd al door me maten geregeld.

Kreeg daarna nog een bekeuring van de lieve agent.. Die voordat ie naar me toe kwam alle overige uitlaten ging checken.

Daarnaast geluk dat 1 van de jongens met de bus was gekomen dus inladen en terug naar het hotel en aan het bier!

Wat is een reparatievlak? En waarom had je de bekeuring verdiend?
 
Als jullie een echt leuke training willen moet je hier eens naar kijken. Waanzinnig gave locatie, maar kost helaas wel een "paar" centen.
 
Wat is een reparatievlak? En waarom had je de bekeuring verdiend?

Bekeuring omdat er altijd iemand schuldig is bij ongeval blabla.. alsof ik het express deed..
Kan die ... agent nog wel schieten, heb me gelukkig ingehouden :+
Reparatievlak zie donkere weg gedeelte op foto. dit stuk was SPEK glad.

pbw5g.jpg
 
Toen ik de 340 kocht, was buiten het kaartmateriaal het verschil dat de autobenodigdheden standaard bij de 350 zit. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

De 350 wordt nieuw niet meer verkocht, en ik denk dat de 340 er binnenkort ook uitgaat en vervangen wordt door de 345 (heeft als extra's curvy roads en blue tooth en nog wat kleine dingen)

Het is de 340lm geworden, mede door z'n aantrekkelijke prijs.
In 1e instantie nog met de originele motorsteun, maar die wordt mogelijk vervangen voor een Touratech steun
 
Bekeuring omdat er altijd iemand schuldig is bij ongeval blabla.. alsof ik het express deed..
Kan die ... agent nog wel schieten, heb me gelukkig ingehouden :+
Reparatievlak zie donkere weg gedeelte op foto. dit stuk was SPEK glad.

[afbeelding]

wtf slaat nergens op.. Hier in BE kan voor een val op een spekglad stuk wegdek de Belgische staat / gemeente / eigenaar van de weg verantwoordelijk stellen.
Of iemand dat ooit al heeft kunnen hardmaken is wat anders..
 
Bekeuring omdat er altijd iemand schuldig is bij ongeval blabla.. alsof ik het express deed..
Kan die ... agent nog wel schieten, heb me gelukkig ingehouden :+
Reparatievlak zie donkere weg gedeelte op foto. dit stuk was SPEK glad.

[afbeelding]

Belachelijk zeg! Los van het feit dat je het niet expres deed heb je al genoeg nadeel door lichamelijk en materiële schade. Lekkere agent is dat, iets met Duitser en een paar decennia eerder moeten leven... Mocht de boete heel hoog zijn en je de energie er in willen steken zou ik er zeker iets mee doen.

Hier in NL is het veroorzaken van een ongeval wel strafbaar, maar 9 van de 10 keer gebeurd daar niks mee omdat je zelf ook al nadeel genoeg hebt, of je moet het wel heel bont gemaakt hebben. Het zou wel kunnen dat je van de wegbeheerder een rekening krijgt voor schade aan wegdek of vangrails maar dat lijkt me niet ook niet echt aan de orde.
 
Laatst bewerkt:
Belachelijk zeg! Los van het feit dat je het niet expres deed heb je al genoeg nadeel door lichamelijk en materiële schade. Lekkere agent is dat, iets met Duitser en een paar decennia eerder moeten leven... Mocht de boete heel hoog zijn en je de energie er in willen steken zou ik er zeker iets mee doen.

Hier in NL is het veroorzaken van een ongeval wel strafbaar, maar 9 van de 10 keer gebeurd daar niks mee omdat je zelf ook al nadeel genoeg hebt, of je moet het wel heel bont gemaakt hebben. Het zou wel kunnen dat je van de wegbeheerder een rekening krijgt voor schade aan wegdek of vangrails maar dat lijkt me niet ook niet echt aan de orde.

Idd was erg verbaasd.
Boete begon bij 280 maar met wat lullen 25 euro afgetikt... bonnetje in me zak.. wou dat ie snel weer pleite was..

Dat van de wegbeheerder aansprakelijk stellen is in duitsland schijnbaar erg lastig heb al contact gehad met jurist.. ga er geen moeite instekken.. motor maken en gassen weer..

Zoek nog wel wat onderdelen:
Rempedaal
radiateur
kapje rond de koplamp (Wit zou handig zijn).
koppelingsdeksel.
Wellicht subframe van de voorkant (ga eerst proberen recht te buigen met wat hitte)

kapjes enz. is van latere zorg eerst maar weer eens rijdend maken.

Als iemand tip/spullen heeft hoor ik het graag.
 
Deze aanbieder op marktplaats heeft laatst een Tenere gesloopt: Hans uit Veldhoven - Advertenties op Marktplaats.nl

Het staat inmiddels wel een paar pagina's verder naar achter maar hij heeft nog wel het nodige. Rempedaal zie ik al staan op pagina 5, ook subframe. Misschien heb je er iets aan.

meeste is al verkocht.
Heb wel 2 items van hem gekocht :9

2 belangrijkste die ik zoek:
Radiateur en koppelingsdeksel -O-
 
wel bizar duur, zelf met eigen motorfiets.


kijk ook eens naar de yamaha tenere experience in wales.... bieden ook een 2 daagse training aan (dag 1 cursus + "korte" rit en 2e dag een lange rit. zit je natuurlijk wel met een overtocht maar zeker met een groepje erg leuk.
 
De radiateur is van KTM toch? Ik weet niet van welk type dat is maar als iemand dat weet kan dat je zoektocht misschien iets verbreden.
 
Wat voor benzine tanken jullie eigenlijk? Ik ging ervanuit dat het gewoon euro95 was, maar ik lees net in de manual dat de voorgeschreven brandstof loodvrije superbenzine is.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan zal het wel een slechte vertaling zijn. Het is wel de nederlandse versie:

Voorgeschreven brandstof:
UITSLUITEND LOODVRIJE
SUPERBENZINE
Inhoud brandstoftank:
23,0 L (6,08 US gal, 5,06 Imp.gal)
Brandstofreserve:
XT660Z 6,7 L (1,76 US gal, 5,06
Impgal)
XT660ZA 5,8 L (1,53 US gal, 1,28
Imp.gal)

Ik heb die manual hier ff neergezet blz 3-14.
 
95 is gewoon loodvrij hoor...

Loodvrij super is lagere kwaliteit dan 95, kon je hier (be) in de jaren 90 nog krijgen, maar nu al lang niet meer.

Ding is op slechte brandstof voorzien voor internationale reizen...
 
Ik heb er ook wel eens 87 ingemikt. Loopt hij ook prima op hoor. Alleen het verbruik lag wat hoger.
 
De mensen van motorcursussen.nl had ik netjes een mailtje gestuurd en dezelfde dag had ik nog een antwoord. Daar zouden we met een groep van max. 8 rijders terecht kunnen. Als we met een groep van 6 rijders zijn kunnen we zelf een datum bepalen en gaat er ook wat van de prijs af, kosten worden dan 149 euro. Deze training begint in Den Haag en eindigt bij Bergen op Zoom.

Naar Berrt heb ik ook van de week een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord van gehad. Als je naar hechlingen wilt gaat is een meerdaagse cursus wel makkelijk, het is namelijk 680 km vanaf Utrecht.
In de omgeving van Apeldoorn geven ze een dagcursus. Op de site staat dat het voor max. 5 personen is en de kosten zijn 245 euro. Hierover hoop ik nog wat te horen. De cursus begint in diepenheim en eindigt in Apeldoorn.

Geinteresseerde:

Merijnw
TimTenere
Charge
Coen87
casper2ru
 
Terug
Bovenaan Onderaan