Suzuki gsx 600 f 1994 remmen

rateemdijk

Rookie
24 feb 2016
4
0
bunschoten
Beste mede liefhebbers,

ik heb onlangs een suzuki gsx 600 f 1994 gekocht met 30000 km op de teller.
Nu merk ik dat mijn linker remschijf aan de voorkant na het rijden koud is en mijn rechter enorm warm. Verder heb ik nog niet veel verstand van motoren dus weet ik niet wat dit betekent.

Ook loopt de voorrem een klein beetje aan. wanneer ik het voorwiel ronddraai draait hij ongeveer 2 rondjes daarna stopt hij.

Hebben jullie enig idee?

Groeten,

Ruben
 
Links is moeilijk te zeggen, want wat is koud? Dezelfde temperatuur als toen je weg reed is niet goed, hoef je weinig te remmen de laatste km voor je aankomt dan is het logisch dat een remschijf hooguit een beetje lauw is.

Rechts kan het zijn dat de zuiger na het loslaten van de remhendel niet goed terug komt waardoor de rem aanloopt. Ook hier, wat is "enorm warm"? Wat remmen doen is bewegingsenergie omzetten in warmte. Na een paar keer flink remmen (zeg van 120 km/h naar stapvoets) is zo'n schijf gewoon bloedheet. En zelfs een paar keer rustig bijremmen als je in de bbk naar huis rijdt merk je al aan de temperatuur van de schijf.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat How-to: remmen reviseren incl foto's geen overbodige luxe is. Eventueel te combineren met Howto: RVS remleidingen
 
Laatst bewerkt:
Vandaar mijn vraag, hoe koud is koud en hoe warm is warm. Dat in combinatie met het gebruik de afgelopen vijf minuten zegt veel meer dan alleen "de ene is koud en de andere warm".
 
Terug
Bovenaan Onderaan