Slang als remvloeistof resevoir

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.453
145
Op mijn motor zit dezelfde soort slang als deze dat dient als remvloeistof reservoir. Nu zweet het remvloeistof door het slangetje heen (langs de nippel) ondanks dat ik de slangenklem goed aandraai. Geen idee hoe oud het slangetje is, want het geheel voelt vrij hard aan. Nu vroeg ik mij af of deze slang wel geschikt is voor remvloeistof?

en waar zou ik eventueel een slang, geschikt als resevoir voor remvloeistof, kunnen kopen?
 
Laatst bewerkt:
Op mijn motor zit dezelfde soort slang als deze dat dient als remvloeistof reservoir. Nu zweet het remvloeistof door het slangetje heen (langs de nippel) ondanks dat ik de slangenklem goed aandraai. Geen idee hoe oud het slangetje is, want het geheel voelt vrij hard aan. Nu vroeg ik mij af of deze slang wel geschikt is voor remvloeistof?

en waar zou ik eventueel een slang, geschikt als resevoir voor remvloeistof, kunnen kopen?


dat is persluchtslang, is waarschijnlijk niet eens bestand tegen olie, laat staan remvloeistof.

edit,
misschien verkrijgbaar bij de motorzaak,
anders kun je Ten Kate proberen, die racen ook dus zullen ze het wel hebben.
 
Laatst bewerkt:
De enige transparante slang die tegen die agressieve rommel kan :)

Lijkt me wel heul kort door de bocht :P

Plaatselijke slangenboer hier heeft spul van Alfaflex. Ik gebruik altijd de Cristalfuel omdat het goedkoop is en op voorraad, werkt prima in combinatie met remvloeistof en motorolie. Zou ik er aan gaan twijfelen dan zou ik voor de Alfalon variant gaan.
 
Schopje, heb ook zo een tygon slangetje als achterste reservoir geplaatst, met een inox dopje erop.
Zit er bij de gekochte varianten van zulke dopjes ergens een compensatiegaatje in, of is dit compleet dicht ?
 
Schopje, heb ook zo een tygon slangetje als achterste reservoir geplaatst, met een inox dopje erop.
Zit er bij de gekochte varianten van zulke dopjes ergens een compensatiegaatje in, of is dit compleet dicht ?

Sommig hebben een gaatje en sommige niet.Heel vreemd is dat,heb ze beide liggen.Je zou zeggen dat er een gaatje in moet zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan