Motor wil plotseling niet starten

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Raar verhaal vandaag.

Ik ben van Tilburg naar Barendrecht gereden op de GTR1000, moest daar wat ophalen en daarna door naar een winkel in Capelle.

Allemaal geen probleem, maar op het moment dat ik in Capelle weer wil wegrijden gaat de startmotor eenmaal rond en vervolgens is blijft het stil.

De lichten, claxon, dashboard etc werken allemaal, maar als ik de startknop indruk gebeurt er niets, geen startmotor, geen relais dat klikt, helemaal niets.

Ik had alleen een schroevendraaier bij, dus ik kon niet zo veel checken. De zekeringen waren in orde. Allemaal even eruit gehaald en schoongemaakt, ik heb de unit op het stuur even uit elkaar geschroefd maar kon op het oog niets raars zien.

Killswitch natuurlijk gecheckt. Ik snap er niets van.

Ik heb de motor helaas moeten achterlaten, dus zit nu ook zonder vervoer en kan nu niets meer checken, wat misschien nog het frustrerendste is.

Wie heeft een idee wat het kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Je had met de schroevendraaier het startrelais kunnen omzeilen. Om te checken of de starter zelf werkt, en meteen om t blok aan te krijgen.

Mogelijkheden;
Starter defect
Startrelais defect
Aansturing relais defect
 
Startkabels gaat natuurlijk niet werken als ik de startmotor uberhaupt niet aankrijg.

De versnelling heb ik nog een paar keer omgezet inderdaad, maar dat hielp niet. Koppelingshenden in en uit, idem. De jiffy schakelaar kan het ook niet zijn. Als het goed is start de motor dan wel, maar valt uit zodra je hem in de versnelling zet.
 
Probleem van TS ook mogen ondergaan tijdens een weekend in de Eifel met de Naithok, bleek de startmotor stuk, iets met koolborstels :/ 2 dagen lang aanduwen... :')

Had laatst een bmw hier met 1 goede koolborstel en 1 te korte. Starte af en toe prima en af toe helemaal niks/dood. Door de motor in de versnelling te zetten en stukje te duwen, of alleen al in de versnelling zetten zorgde er voor dat de motor weer te starten was met de startmotor. Koolborstels zouden het dus best wel kunnen zijn.
 
Bedankt allemaal, ik heb in ieder geval wat dingen die ik kan gaan controleren.

Nu nog even kijken hoe ik de motor bij de garage krijg. Morgen zal ik de garage eens bellen. :)
 
En dan hier het vervolg op het ophalen.

Bij de Motorkelder de motor op de brug gereden. Als eerste meten of er wel spanning op de spoel van het startrelais kwam als je op de startknop drukte. Geen spanning dus maar na een paar keer drukken kwam er ineens leven in de startmotor en sloeg de motor aan.

Schakelaarunit van het stuur afgehaald om te kijken of dat de startschakelaar open te maken was, maar de knop van de lichtschakelaar verhinderde het verder demonteren. Onderwijl bleef de startmotor alsmaar reageren op het indrukken van de startknop.

Mogelijke oorzaak: vervuilde contacten van de startschakelaar. Ingespoten met kontaktreiniger en weer gemonteerd. Goede hoop dat hij het nu blijft doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan