Hoog toerental blackbird (4000)

BramC

MF veteraan
25 sep 2008
1.933
98
Udenhout
Vandaag naar het WK Superbike geweest en een mooie dag gehad. Helaas wel met een probleem teruggekomen.

Het toerental van de Blackbird zakt niet onder de 4000

Als de motor een tijdje stil gestaan heeft gaat het weer even goed, totdat je een stukje gereden hebt. Dan begint het probleem opnieuw.

Overigens slaat de fan blijkbaar ook niet meer aan...
Iemand enig idee?
 
poe.
hoezo weet je dat de fan niet aanslaat? ik kan me de laatste keer niet eens herinneren dat dat gebeurde.
je kan een aantal dingen gaan proberen, blijft de motor rijden als je de koppeling (langzaam) loslaat?

als ik eens zonder benzine stond kon ik nog 2 km 40 km/hr in zn 6 rijden omdat de bb met de choke erop genoeg benzine en lucht binnenkreeg, waarmee ik wil zeggen dat dit met valse lucht niet zo snel zal optreden.

wat pas daar SBB al werd aangehaald hebben de eerste injectie modellen last van kabelbreuk, ik wil niet eens weten wat voor wazige zooi dat kan veroorzaken... :/

enig idee hoe het met de staat van onderhoud is etc ?
 
@ lepenszeur

Omdat ik de fan eerder wel heb gehoord.. en nu geheel niet

Ja. De motor blijft dan rijden

Zou dit van een kabelbreuk kunnen komen ja?
Laadprobleem is opgelost vorige week met nieuwe dynamo en regelaar

Staat van onderhoud. Ruim 1 jaar en ruim 30k km in mijn bezit. In die tijd alle beurten gehad. Grote beurt 1 maand geleden.
 
bij kabelbreuk denk ik aan kortsluiting, misschien dat een aantal onderdelen dat niet lekker vinden en het zo(hoog toerental) uiten.
Ik schrijf het bewust zo omdat electra nogal gek kan doen , we kunnen even wachten of er echte electronica experts meelezen :)

vandaag vond ik het niet dermate warm dat je zou verwachten dat de fan zou aanslaan tenzij je in de file stond bij het circuit ofzo.

het lijkt me niet onder garantie van het onderhoud vallen, het is niet uit te sluiten dat het gerelateerd is aan eerdere electrische problemen, maar durf het verder zo ook niet te zeggen.
 
wellicht draadboom bij balhoofd eens controleren.
Zekering controleren waar de fan op zit.
Of de kabels op de thermoswitch doorverbinden zodat je direct de werking vd fan kunt controleren.
En anders mulitmeter erbij en draadbreuk proberen op te sporen.
 
wellicht draadboom bij balhoofd eens controleren.
Zekering controleren waar de fan op zit.
Of de kabels op de thermoswitch doorverbinden zodat je direct de werking vd fan kunt controleren.
En anders mulitmeter erbij en draadbreuk proberen op te sporen.

Dat snap ik... maar verklaart de hoge toeren niet.
Zekering was in orde.
 
Zit er in de blackbird toevallig een wax element voor het regelen van het stationaire toerental bij koude motor? Ik weet dat bij de vfr 800 dit element nog wel eens stukgaat, met een hoog stationair toerental als gevolg.
 
Wel het niveau in de radiateur gecontroleerd? Een scheur in een koelslang lekt over het algemeen best wel wat vloeistof, en kijken naar het niveau in het expansietankje zegt bij dergelijke lekkages ook helemaal niks. Even kijken of er nog wat in de radiateur zit...
 
Wel het niveau in de radiateur gecontroleerd? Een scheur in een koelslang lekt over het algemeen best wel wat vloeistof, en kijken naar het niveau in het expansietankje zegt bij dergelijke lekkages ook helemaal niks. Even kijken of er nog wat in de radiateur zit...


Hij is bij de motorzaak geweest en geheel doorgelicht, koelvloeistof aangevuld etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan