Wat voor remmen zijn dit?

Pindaa4

MF'er
9 sep 2015
47
0
Eindhoven
Hallo,

Dit is een honda CB750K uit 1985.

Ik vind de remmen voor en achter er zo raar uit zien. Heeft er iemand een korte toelichting voor mij?

full

full

full


Alvast bedankt.

Mvg

Pindaa
 
Dit is een honda CB750K uit 1985.
Apart, volgens het zijkapje is het een CBX 550. En staat al een hele tijd stil, sinds wanneer zijn de GAIK platen (die met NL linksboven) verplicht? Al weer ruim 10 jaar toch?

Ding staat trouwens nog wel bij jetcars op de site, rdw kent 'm niet meer. Mocht TS interesse hebben: dat bedrijf heeft eh... "een reputatie". Er is ook een motorzaak "met bepaalde reputatie" die een eigen goedlopend topic heeft.
 
Apart, volgens het zijkapje is het een CBX 550. En staat al een hele tijd stil, sinds wanneer zijn de GAIK platen (die met NL linksboven) verplicht? Al weer ruim 10 jaar toch?

Ding staat trouwens nog wel bij jetcars op de site, rdw kent 'm niet meer. Mocht TS interesse hebben: dat bedrijf heeft eh... "een reputatie". Er is ook een motorzaak "met bepaalde reputatie" die een eigen goedlopend topic heeft.

Ik heb indd interesse, bedankt voor de waarschuwing van de "reputatie". Ik ga ff zelf het topic door lezen.
 
Ik ben het met Genesis eensch,koop daar vooral NIET,ben er zelf vroeger wezen kijken,maar had al snel door dat de meeste waar die ze hebben,op zijn minst discutabel is........het kan een leuke fiets zijn,maar ik zou het risico niet nemen.
 
Hallo,

Dit is een honda CB750K uit 1985.

Ik vind de remmen voor en achter er zo raar uit zien. Heeft er iemand een korte toelichting voor mij?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt.

Mvg

Pindaa
Op het kuipwerk staat CBX, de beschrijving zegt CB.

RDW zegt niets meer, want die kent dit kenteken niet meer.

De vraagprijs van 540,- vind ik fors, voor een dergelijke oude motor, zonder de juiste papieren. Je kunt het ding niet eens overschrijven. Moet weer gekeurd worden bij rdw, nieuwe papieren, nieuwe plaat.

Los van de technische staat, is daarmee het kostenplaatje al te hoog geworden, naar mijn idee.
En reken er maar op dat er nog wat meer bij komt, ivm lange stilstand.
 
Toen de RDW 'm nog wel kende was het daar ook een CBX 550. Ik heb m een hele poos geleden eens in iKenteken ingevoerd en die onthoudt de historie. Vandaar ook wist waar ie stond, foto's kwamen bekend voor ;)

Zou trouwens best kunnen dat "stond" de juiste werkwoordvervoeging is, jc staat er om bekend dat de site niet up to date is. Verhalen gelezen dat mensen bellen en de auto staat er nog, gingen ze langs was ie "net verkocht". Yeah right. Maar dan ben je op het erf en kunnen ze proberen je een ander gebakje aan te smeren.
 
Ik zou deze nog wel durven kopen bij Jet Cars. Hij staat waarschijnlijk al langer stil dan dat ze bestaan. En met deze weet je dat je een klus motor koopt. Ik zou alleen max € 150 euro betalen voor zo'n motor.
 
Dit is geen cb750 maar een cbx550. De remmen zijn standaard ingekapseld.
Leuk fietsje en redelijk zeldzaam aan het worden.
Hou er rekening mee dat hij al heel lang stilstaat, daardoor kunnen er in het blok veel keerringen verdroogd zijn waardoor de kans op lekkage aanzienlijk is.
Als je het model leuk vindt en je een goede restauratie basis zoekt zou ik er max 300 aan uit geven.
 
Valt t nou echt helemaal niemand op dat het een Britse kentekenplaat is en geen NL kentekenplaat?
Dat zie je toch aan het formaat..? Ik wel in ieder geval.

En nee; Britse kentekens kun je niet vinden in ons NL RDW systeem :')
 
RDW kent inderdaad dit kenteken niet (meer) Is echter wel wat over te vinden op internet:
http://voertuig.net/kenteken/MF86ZR

Ook daar staat ie als Cbx 550 F2 geregistreerd.
Eerste toelating17 april 1984
Eerste afgifte in Nederland17 april 1984
Laatste tenaamstelling16 maart 2011
GeëxporteerdJa
TerugroepactieNee

Als het kenteken idd klopt, staat ie al 5 jaar op iemands naam, maar is wel geëxporteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan