Mijn kettingset is erg versleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamaha-xtx

Rookie
14 feb 2016
19
0
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt, toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.

Zou dit dan mijn koppelingsplaat kunnen zijn? en dit van de ene op de andere dag gebeuren? Gister trok ik nog hard op, reed in hoge toeren maar merkte ik er nog niks van? :?

Wie o wie kan mij verlossen :}
 
Of je olie is er slecht aan toe. Moet je het ook wel bont maken; Zoiets gebeurt inderdaad geleidelijk. Wat is de status van de motorfiets? Iets meer achtergrondinfo? Leeftijd? KM stand, wanneer laatste beurt gehad (olie)? Onderhoudshistorie bekend?
 
De motor is 10 jaren oud en heeft er ondertussen al 40.000km opzitten.

Hij heeft bij de 34000 ongeveer een grote beurt gehad en heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ja daarom vond ik het zo raar, van de ene op de andere dag kreeg ik opeens te horen dat mn koppelingsplaten versleten zijn
 
kettingwiel ;)

full
 
De motor is 10 jaren oud en heeft er ondertussen al 40.000km opzitten.

Hij heeft bij de 34000 ongeveer een grote beurt gehad en heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ja daarom vond ik het zo raar, van de ene op de andere dag kreeg ik opeens te horen dat mn koppelingsplaten versleten zijn
Van wie krijg je dat te horen dan :?

En los daarvan: je geeft aan dat je van de ene dag op de ander een probleem hebt. Iets moet de oorzaak zijn.
 
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt,
Ik maak elke ochtend iets geks mee als ik in de spiegel naast mij kijk ;)
toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.

Zou dit dan mijn koppelingsplaat kunnen zijn? en dit van de ene op de andere dag gebeuren? Gister trok ik nog hard op, reed in hoge toeren maar merkte ik er nog niks van? :?

Wie o wie kan mij verlossen :}

Een kan benzine en een lucifer :+
 
Bolski kan tevreden zijn met drie reacties achter elkaar :+

Eigenlijk kunnen het maar paar dingen zijn, versleten koppelingsplaten of een voortandwiel dat losgelopen is maar door het deksel nog wel op de as hangt. Als het met het spannen van de ketting verbeterd is het tandwiel weer voor heel even richting blok getrokken maar moet dus nog steeds vastgezet worden.

Of het is geen tandwiel maar een tandlooswiel. In dat geval moet er als de wiedeweerga een nieuwe kettingset (ketting en tandwielen) op.
 
Laatst bewerkt:
Terug OT.

Als hij het de ene dag wel deed en dan ineens niet meer dan zou ik gaan kijken wat er veranderd is.

Heb je een koppelingskabel? Heeft er misschien iemand aan de steller lopen draaien?
Heb je een hydrolische koppeling? Zit er nog voldoende olie in het systeem en is deze nog op druk?

Wat is idd de staat van de olie, kan het zijn dat er water bij gekomen is (kan je aan de olie zien).

Koppeling slijt niet van de een op de andere dag op die manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan