Mijn kettingset is erg versleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamaha-xtx

Rookie
14 feb 2016
19
0
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt, toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.

Zou dit dan mijn koppelingsplaat kunnen zijn? en dit van de ene op de andere dag gebeuren? Gister trok ik nog hard op, reed in hoge toeren maar merkte ik er nog niks van? :?

Wie o wie kan mij verlossen :}
 
Welnee..
Kan nog zéker 1000km mee. Pas als ie echt rond is en aanspannen niet meer kan (al dan niet door een soort klem die je gewoon halverwege aan de brug vast maakt om je ketting heen) pas dán hoef je de boel pas te vervangen. Zelfs als de ketting breekt kun je er nog gewoon mee door gaan en je sjaal gebruiken ofzo :Y

nog geen v.d.h gezien in dit topic..
Dat met die knetterwieltanden zou m toch moeten aanspreken :9
 
Zoals beloofd de foto's...

Let maar niet op de viezigheid, ze krijgt morgen een uitgebreid wasbeurt van me :Y


20ij82b.jpg

|( _O-
 
De topic titel die klopt niet meer :+

M'n broek is na het zien van de foto's nog nooit zover afgezakt als vandaag _O-

Ben sprakeloos en citeer .........................................

Ik heb vandaag wat geks meegemaakt, toen ik op wou trekken bij het stoplicht hoorde ik de motor wel toeren maken, maar kwam ik bijna niet vooruit en hoorde tegelijkertijd ook iets slippen. Dacht eerst dat het mn ketting was omdat hij er nogal slapjes bijhangt maar les net in een andere topic dat je het heel bont moet maken wil je je ketting laten slippen.
 
Laatst bewerkt:
Goh, ik dacht dat ik toch al veel had gezien, maar ik heb nog niet eerder een voortandwiel gezien waar zo weinig tand van over was. Je zou bijna denken dat iemand een versleten slijpschijfje als voortandwiel heeft willen gebruiken ofzo. Zelfs de pully van de aandrijfriem van mijn Harley heeft nog meer tand :X


Dit kan trouwens niet anders dan een troll zijn die foto's van versleten tandwielen op google heeft lopen zoeken. Niemand kan naar zo'n tandwiel kijken en denken "goh, zou ik eens op interweb vragen of dit versleten is?"
 
Laatst bewerkt:
Dit kan trouwens niet anders dan een troll zijn die foto's van versleten tandwielen op google heeft lopen zoeken. Niemand kan naar zo'n tandwiel kijken en denken "goh, zou ik eens op interweb vragen of dit versleten is?"
Het achtertandwiel heeft nog tanden, voortandwiel zit achter een kapje. Als je motorrijder bent ipv sleutelaar kan ik me best voorstellen dat je niet weet dat een voortandwiel sneller slijt dan een achtertandwiel.

[me="Dutch"]heeft een groot inlevingsvermogen O-)[/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan