Knipperlichten links gaan vertraagd aan

Wacko

MF'er
12 apr 2004
47
0
Eersel
Ik heb een Honda CB600 2002 met LED knipperlichten. Als ik de knipperlichten rechts aan zet gaan ze meteen knipperen. Als ik daarna de knipperlichten links aan zet knippert het licht 1x kort en daarna zit er een aantal seconden vertraging tussen voordat ze gaan knipperen.
Als ik daarna weer opnieuw de linkse knipperlichten aan zet gaan ze wel gelijk branden, maar als de rechter knipperlichten weer en keer aan zijn geweest heeft links weer eerst een vertraging. Hoe is dit mogelijk?
 
Ik heb een Honda CB600 2002 met LED knipperlichten. Als ik de knipperlichten rechts aan zet gaan ze meteen knipperen. Als ik daarna de knipperlichten links aan zet knippert het licht 1x kort en daarna zit er een aantal seconden vertraging tussen voordat ze gaan knipperen.
Als ik daarna weer opnieuw de linkse knipperlichten aan zet gaan ze wel gelijk branden, maar als de rechter knipperlichten weer en keer aan zijn geweest heeft links weer eerst een vertraging. Hoe is dit mogelijk?
Wat voor knipperrelais heb je? Het kan zijn dat de belasting rechts hoger is dan links alg gevolg van de toleranties.
 
Ik denk dat er binnenin je richtingaanwijzerschakelaar het kortsluitrolletje niet helemaal soepel heen en weer kan. Blijft even voor de middenstand hangen als je rechts afgeslagen bent. Pas na korte tijd schiet hij over die "hobbel" en gaan je knippers links branden. Na links afslaan blijft dat rolletje aan de goede kant hangen waardoor bij weer links afslaan hij wel gelijk naar de goede plek gaat.

Volgens mij kan dat ook liggen aan verhard vet waarbij een spuit WD40 wonderen kan verrichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan