XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb al mail contact met 'm gehad, maar hij heeft geen gebruikte RVS bochten. Ik vrees dat tweedehands lastig wordt. Heb ze nieuw gezien voor rond de 180 (linkje Mogas).

Zou er vraag zijn naar een complete set oem uitlaten + bochten in uitstekende staat? Of is dat spul wat je nauwelijks kwijt raakt?
 
M'n achterlicht doet het opeens niet meer. Remlicht nog wel. Morgen effe kijken. Alvast het manual geraadpleegd, maar staat niets beschreven. Alleen onderstaande tekst:

PERIODIC MAINTENANCE AND MINOR REPAIR
Tail/brake light
This model is equipped with an LED-type tail/brake light. If the tail/brake light does not come on, have a Yamaha dealer check it.

Kan toch niet zo ingewikkeld zijn?
 
ff beredeneren:
ledjes gaan niet allemaal tegelijk stuk, dus draadbreuk of zekering
check even met plusdraad direct op accu voor de werking van de achterlicht unit zelf
iets aan het voorlicht gedaan? bij de oudere modellen zit het achterlicht in de koplamp aangesloten op de draadboom (mss stekkertje losgetrild)
 
Vanmiddag in Breda bij de Hey Day Motorfair

full
 
Vanmiddag in Breda bij de Hey Day Motorfair

[afbeelding]

Wat ik aantrekkelijk vind aan de XJR is juist het dikke uiterlijk met de brallerige kleuren.
Dit is dik maar erg onopvallend.

Met XJR, binnenkort met MF-sticker, is terug voor ;

- toerenteller schiet van 0 naar 3000 en terug. (probleem met TPS volgens google)
- bij het afremmen op de motor blijft het toerental lang te hoog.*) (wellicht iets te maken met probleem nr 1)
- Herstel van tellerbehuizing


*) Ik ben google-koning. Het zou een lek kunnen zijn in the "intake manifold".
Ik zag dat die rubbers uitgedroogd waren.
 
Laatst bewerkt:
Zoooooo simpel! Ik werd echter op het verkeerde been gezet door zo'n overdreven aanwijzing in het manual:

This model is equipped with an LED-type tail/brake light. If the tail/brake light does not come on, have a Yamaha dealer check it.

Gister tijdens de Bokkentocht rit de verlichting even laten uitleggen, maar blijkt gewoon simpel standaard spul! Wist ik veel. Plastic bajonet fitting eruit draaien (1/8 slag of zo) (2 stuks) beide lampjes eruit (bajonet) en nieuwe 12V 21/5W lampjes erin (2x). En licht doet het weer.
 
Zoooooo simpel! Ik werd echter op het verkeerde been gezet door zo'n overdreven aanwijzing in het manual:

This model is equipped with an LED-type tail/brake light. If the tail/brake light does not come on, have a Yamaha dealer check it.

Gister tijdens de Bokkentocht rit de verlichting even laten uitleggen, maar blijkt gewoon simpel standaard spul! Wist ik veel. Plastic bajonet fitting eruit draaien (1/8 slag of zo) (2 stuks) beide lampjes eruit (bajonet) en nieuwe 12V 21/5W lampjes erin (2x). En licht doet het weer.

Boekje was dus voor een later bouwjaar, mooi dat het zo is opgelost.
Uitgebreid motorstek account Charliefox!
 
Laatst bewerkt:
Die van jou mag er zeker ook zijn, in ieder geval mbt de immense motorenlijst.
Die Ducati, haha. Mannen lopen altijd hun p*k achterna :)

En nu je het zegt, inderdaad, verkeerde manual. Had zomaar iets gedownload, want overal op het www zwerven die XJR manuals wel rond. Maar dacht, zo'n "achterlampie" vervangen, dat zal wel in al die jaren hetzelfde zijn. Niet dus. Ik zal de juiste versie eens even opsnorren (RP06) en eens kijken of daar wel een DIY beschrijving in staat.
 
Die van jou mag er zeker ook zijn, in ieder geval mbt de immense motorenlijst.
Die Ducati, haha. Mannen lopen altijd hun p*k achterna :)

:$

Dat geldt voor een XJR1300 ook.
Rationeel gezien hadden wij natuurlijk allemaal een NTV650 moeten kopen... heb je nog cardan ook.

Ik fantaseer wel eens over het geld dat ik had gehad als ik niet zoveel motoren had gekocht.
Dan zou ik een hele dikke motor kunnen kopen... ennn, daar gaat ie weer. :+
 
NTV650. Brrrrrrh, die "streep" die er diagonaal doorheen loopt KLIK

En cardan, hoewel onderhoudsvrij, vind ik truttig. Lekkere rauwe ketting wil ik, waar je lekker af en toe met je doekje langs kunt en onderhoud op kunt plegen. Ja, ben wel tevreden met m'n XJR. In augustus heb ik 'm een jaar. Ik vind het een tijdloos masjien.

Wél de afgelopen twee jaar als kersverse motorrijder gemerkt, dat elke machine zo'n beetje zijn eigen doelgroep heeft. En de XJR, met alle respect, wordt toch wel bereden door de wat oudere mannen (in het algemeen dan).
 
Niet van t cafe maar uit duitsland van de Fotoshoot van vorig jaar
Wordt dit jaar ook weer gehouden via het Duitse Forum
Ze hebben hem ook geplaatst op de FB site van het cafe

Gaan ze hier houden op de 30e

LWL - LWL-Industriemuseum - Henrichshütte Hattingen

Es findet Samstag, den 30.07.2016 statt, Uhrzeit: 11.30 Uhr!
Location ist die Henrichshütte in Hattingen. Werksstraße 31-33, 45527 Hattingen
Jeder Besucher/Biker muss ein Eintrittsgeld von 3,50 € (Gruppentarif) an der Kasse bezahlen, da die Henrichshütte ein öffentliches Industrie-Museum ist.

Is een hobby fotograaf annex XJR rijder die erg mooie plaatjes schiet

full
 
Heeft er iemand nog wat briefjes in z'n portemonnee ?

full


Staat in Duitsland te koop bij Yamaha Klein voor de luttele prijs van............... 20.000 euries !!!
 
Laatst bewerkt:
En dan praten we dus over een demonstratie (2e hands) fiets ...

Naked Bike
Vorführfahrzeug
Verfügbarkeit: Sofort
EZ 02/2015
600 km
Benzin
72 kW (98 PS)
Schaltgetriebe

Weitere technische Daten

Hubraum1251 cm³AntriebsartRiemenStarterElektrostarterAnzahl der Fahrzeughalter1HU/AUNeuFarbeGelbVerfügbarkeitSofort
Ausstattung

Extras
Scheckheftgepflegt
Sicherheit & Umwelt
Katalysator
Fahrzeugbeschreibung

XJR1300 Modell 2015 mit sehr umfangreichen Umbau!

Die wichtigsten Änderungen:
MT01 Upside-Down Gabel mit TiN beschichteten Innenrohren
BKG Gabelbrückensatz, aus dem vollen gefräst, schwarz eloxiert
LSL Booster Lenker
Kineo Speichenradsatz
MT01 Bremsscheiben (320mm) und radiale Bremssättel
Kurzer Kotflügel vorne mit filigranen Edelstahl Halterungen
Solohöcker mit handgefertigtem Sitzpolster
Kellermann Bullet Blinker vorne
Kellermann Bullet Blinker mit integriertem Brems-/Rücklicht hinten
Kurzer Kennzeichenhalter
SC Project Endschalldämpfer mit Auspuffhalter
Sonderlackierung und Beklebung
Neuer Scheinwerfer mit LED Positionslicht und geänderter Befestigung
BKG Fußrastenanlage, schwarz eloxiert
Pazzo Brems- und Kupplungshebel, gold/schwarz eloxiert
Alle Umbauten sind vom TÜV eingetragen bzw. besitzen eine EG-ABE!


Die wielen zijn het duurste wat er op zit ,Daar leg je al gauw 2000+ euries voor neer
Kapje hoort er gewoon op ,Is alleen mee gespoten in de kleur net als de koplamp
En dan is ie ook nog op de duitse markt afgeknepen naar 98 PK
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan