XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een upsd van de fzr1000 ingebouwd. Dit was goed te doen.
Stuurslot is ook gewoon gangbaar. Het is wel even een klusje.
Maar als je een beetje handig bent is het te doen.

Het balhoofd van de FZR is zo in te passen. Je hoef alleen de lagers om te hangen.
Van Naaldlagers naar kogellagers. Met dit balhoofd kan je dan weer de nodige vorken gebruiken.
Ik zou er nog wel eens een Ohlins vork in willen hangen. Helaas heb ik dan ook een ander voorwiel nodig.
En ook gelijk een andere teller aangezien mijn 1200 gewoon nog een tellerkabel heeft.
Dus dat wordt een duurdere operatie.
Ik weet dat er meerdere xjr modellen rond rijden met een R1 vork.
Het nadeel hiervan is dat de balhoofd hoek dan gelijk veranderd. Dit heb je met de FZR vork weer niet.
Een MT01 vork zal qua lengte dan weer beter passen ;)

nou ik zie het al veel te veel werk dussssss :N :N :N :N :N

Van welk bouwjaar is de FZR waarvan je de USD hebt gebruikt ?
Welke vorkpoten heb je gebruikt,van welk merk motor,bj ?
Past de standaard remklauw dan nog of moeten daar ook andere voor komen ?
Passen je remleidingen nog wel ?
Zijn er nog meer dingen die je moet veranderen ?
Heb je er toevallig foto's van :9
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding !
full
 
Hallo mannen, nee dit is niet de mijne. Prijs is goed, toeslaan als je dit mooi vindt!! Zeldzaam om een vrijwel origineel exemplaar te vinden want deze uitvoering is al wel 20 jaar oud. Vermoedelijk is dit een van de eersten die al op naam is gezet in '96 al. Het is wel een mooie maar die uitlaat zit wel veel te laag, geen gezicht. Uitlaat ook niet mooi, vraag me af of dit wel een Nikko is, ik heb er nog een vrijwel 'open' oval carbon 4 in 1 op zitten met een wonderschone grom en naverbrandingsbrabbel, ik heb hem laten doorsnijden en op maat (hoger dus)weer dicht laten lassen.
Heb besloten de mijn Kenny voorlopig te houden. Wat heeft het voor zin om hem te verkopen? Als je het geld op de bank zet krijg je een halve procent rente en nu kan ik er mee rijden en kijken want hij is wel knap hoor! Bovendien heb ik nog een transalp XL600V, handig voor de buurt, hoewel ik ben er mee op de noordkaap en de alpen ben geweest. Dat is
helemaal lachen, de bult af, afremmen op de motor oh jee...heerlijk knal pang, ben d'r verslaafd aan... ook weer een niet zo stille uitlaat. Ik leer dat maar niet af, niet zo gek dat ik al slechte piep oren heb, eigen schuld...
 
De nieuwe types worden vaak aan het eind v/h jaar aangekondigd. De snelle beslissers zullen hem dan op 96 hebben staan. Heb de folder en daar staat 97 op.
Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel ze er van de uitlopende serie nog verkocht hebben. Ben zelfs dit jaar niet eens naar Brussel geweest. Hij stond er toch niet :-( Ga wel naar Dortmund. Daar staan dit jaar de XJR freunde wel op de beurs en de heer Goerz. Altijd een leuke beurs en via de Eurofesten ken ik er een aardig aantal van
 
Laatst bewerkt:
Beste XJR rijders, ik ben opzoek naar een origineel zadel van een >2007 model (rp19). Mocht iemand een zadel hebben of weten dan hoor ik dat graag. :t
 
Yamaha nederland heeft mij jaaaren geleden verklapt dat er in nederland, belgie en luxemburg 75 Kennies zijn verkocht. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet....:)
 
Denk dat dat moeilijk te vinden is
Yamaha weet hoeveel ze er verkocht hebben maar weten ze ook hoeveel er gesloopt en weg zijn
Er zijn hopen mensen die beweren op een echte Kenny of Sarron te rijden.
Dat ding van mij ben ik al een paar keer tegengekomen met in de tekst Kenny Roberts design ?
En dan nog de hoeveelheid die er grijs geimporteerd zijn uit Duitsland door de jaren heen...
 
Weet iemand of de remhevels van een 2013 model op een uit 1998 passen? Had Jouri hierover benaderd, maar ik weet niet of het past?
 
Als je op Ebay naar rem en koppelingshendels zoekt kom het er meestal op neer dat er 3 verschillende soorten zijn 1995-1998 ,1999-2003 en 2004-2014

Wat huggers betreft hebben ze het meestal over 1995 tot 2014 ,Zou moeten passen dus

Voor zover ik weet is alleen de achterzijde van de swingarm maar verandert door de jaren heen
De manier hoe de steekas van het wiel erdoor gaat en de afstelling van de ketting is anders
 
Laatst bewerkt:
Tnx voor je input Mogas :t Ik denk eerlijk gezegd dat de hendels inderdaad niet passen omdat de oude met de kabels met tonnetjes werkte als ik het goed heb? Koppelingshendel die ik heb werkt anders.

Hugger gaat inderdaad zeer waarschijnlijk wel passen. Zit enkel vast met een paar standaard aanwezige boutjes van je kettingbeschermer links en rechts een boutje van de remleiding geleider. Die zitten volgens mij op alle bouwjaren op dezelfde plaats. De kettingbeschermer heeft bijvoorbeeld van alle bouwjaren ook hetzelfde partsnummer zover ik zie.
 
Laatst bewerkt:
Gaat weer een beetje naar mooi weer toe de komende tijd
Als die pekel zooi weg is mag ie de schuur weer uit

full
 
Ha, mooie foto. Deze doet me gelijk denken aan onze Costa Brava vakantie in 2015. Had daar een splinternieuwe XJR gehuurd voor weinig en was eenmaal terug in Nederland gelijk om en heb de SevenFifty van de hand gedaan en een XJR aangeschaft. De mijne staat ook alweer een tijdje stil in de winterstalling. En hoewel ik niet echt ben van het voor lange tijd stallen en eigenlijk wel om de paar weken een ritje maak, is dat er de laatste 2 maanden niet meer van gekomen. Dus ook weer heel veel zin in!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan