XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf 2007 is het een injectie model en zit er een exup klep en een lambdazonden in de uitlaat. Denk dat dat er veel mee te maken heeft. Die exup klep is er dan uit maar je heb nog steeds die sensor nodig voor je injectie systeem goed te laten werken.

Gr


dus deze bochtenset kan wel op de oudere modellen maar niet andersom ?
 
Vanaf 2007 is het een injectie model en zit er een exup klep en een lambdazonden in de uitlaat. Denk dat dat er veel mee te maken heeft. Die exup klep is er dan uit maar je heb nog steeds die sensor nodig voor je injectie systeem goed te laten werken.

Gr

Maar als je zoals ik een carb. model hebt zonder enige vorm van "uitlaatgascontrole" is het kort gezegd naar mijn idee een kwestie van eronder zetten en rijden.
 
Zo de XJR vanmorgen ook weer uit zijn winterslaap gehaald. Even doorstarten maar daarna lopen als een zonnetje. Wel eerst even langs de pomp om banden op te pompen (eerste bochtje dacht ik wat stuurt hij zwaar). Vanavond maar eens kijken om bikinikuipje te monteren. Van mij mag het dit weer blijven, genieten!
 
En zo ben je enthousiast en zo helemaal niet. Vanmiddag op rotonde onderuit gegaan. Reed niet hard maar denk dieselspoor. Toen ik weer overeind kwam en naar mijn motor wilde lopen gleed ik zelf bijna uit. Ontzettend balen dus. Gevallen op rechterkant. Voorlopige schade: stuur krom, stuur heeft deuk in tank gemaakt en ook lak is beschadigd. Voorspatbord staat beetje scheef maar denk dat dat meevalt. Schermpje beschadigd (minder erg, had al nieuw kuipje liggen). Stuurdop beschadigd. Valdop heeft zijn werk gedaan maar is nu afgeschreven. Uitlaat rechts volledig vernield en ook de mooie beugel die ik daarvoor had gekocht is afgeschreven. Rempedaal verbogen inclusief de bevestiging dus waarschijnlijk op zoek naar nieuw rem schakelset (is van ABM, originele is juist links beschadigd).
Echt zo zwaar balen. Motor was perfect......grrr
 
Inderdaad stevig balen. Ik zou er zelf ook behoorlijk ziek van zijn. Volgens de statistieken gebeuren de meeste valpartijen in de periode vlak na de winterstop. Vraag: Rotonde is toch linksom? Maar toch gevallen op de rechterkant? Sterkte met het herstel.
 
Vanaf 2007 is het een injectie model en zit er een exup klep en een lambdazonden in de uitlaat. Denk dat dat er veel mee te maken heeft. Die exup klep is er dan uit maar je heb nog steeds die sensor nodig voor je injectie systeem goed te laten werken.

Gr


MIJN EXUP KLEP IS ER OOK AF EN ALLES WERK TOP, EN NATUURLIJK IS DE LUCHTFILTER OOK AANGEPAST EN LAMBDA ZIT ER NOG STEEDS IS
 
Inderdaad stevig balen. Ik zou er zelf ook behoorlijk ziek van zijn. Volgens de statistieken gebeuren de meeste valpartijen in de periode vlak na de winterstop. Vraag: Rotonde is toch linksom? Maar toch gevallen op de rechterkant? Sterkte met het herstel.


IK HEB NOG EEN GOEIE RECHTER KANT MET REMPEDAAL MAIL ME F.CARVALHO@ZIGGO.NL
 
Rotonde zelf wel linksom, was bij het er weer afrijden dus op rechterkant. Motor lag op vluchtheuvel.
Snarf61: Rechterkant origineel of ABM? Zelf heb ik ook origineel nog. Maar van originele is links beschadigd. Dus heb nu rechts goede originele en links goede ABM. Zelfde met uitlaten. Links goede Laser, rechts goede originele.
 
Rotonde zelf wel linksom, was bij het er weer afrijden dus op rechterkant. Motor lag op vluchtheuvel.
Snarf61: Rechterkant origineel of ABM? Zelf heb ik ook origineel nog. Maar van originele is links beschadigd. Dus heb nu rechts goede originele en links goede ABM. Zelfde met uitlaten. Links goede Laser, rechts goede originele.
snap er niks meer van maar deze heb ik
full
 
Dat is dus originele rechts, die heb ik ook. Bedankt maar niet nodig. Uitlaat is echt zwaar beschadigd dus daar moet ik wel naar op zoek. Misschien gelijk maar overschakelen naar 4 in 1. Vandaag nieuwe chraspad besteld van LSL en stuur ook van LSL, gekozen voor zwarte superbike flat model.
Gisteren geprobeerd om remset recht te krijgen, niet helemaal gelukt. Maar krijg t wel rijdbaar. Kan alleen nergens vinden of ik onderdelen voor ABM set ook los kan bestellen.
 
Dank je wel allemaal. Zelf weinig last meer, schouder en heup nog gevoelig. En volop aan t rondshoppen voor onderdelen voor herstel. Alles is besteld inmiddels om te vervangen. Nu wachten tot levering. Maar ergste komt daarna, uitdeuker/spuiter voor schade aan tank. Was zo trots op het nog top uitziende originele spuitwerk. Ach komt ook weer wel, eerst maar de rest.
 
MIJN EXUP KLEP IS ER OOK AF EN ALLES WERK TOP, EN NATUURLIJK IS DE LUCHTFILTER OOK AANGEPAST EN LAMBDA ZIT ER NOG STEEDS IS


Ja dat kan ook. Die exup klep zorgt voor een beetje tegendruk in het onder/minden gebied. Maar die lambdazonden is belangrijk. Zonder zal hij ook wel lopen maar of niet lekker of hij verbruikt veel te veel

Gr
 
Maar als je zoals ik een carb. model hebt zonder enige vorm van "uitlaatgascontrole" is het kort gezegd naar mijn idee een kwestie van eronder zetten en rijden.
i

Ja ik denk het wel. Maar heb er zelf geen ervaring mee. Misschien kan iemand dit bevestigen die het gepast heeft.

Gr
 
O-)
Hoe krijg ik deze bouten eruit?. (Zwaar verroest) zonder ze af te breken? Zie afb. [afbeelding]


Mocht met kruipolie of een vlammetje niet lukken en je bout breekt toch af, dan is het een handige tip om als je de uitlaat er af hebt. Op het stuk bout wat is blijven zitten, dwars een stuk ijzeren pin op vast te lassen. Dan kun je dit als hefboom gebruiken. Maar eerst goed schoonmaken met staalborstel en kruipolie en dan niet te bang zijn en gewoon proberen. Succes er mee. En als je de uitlaat er dan toch af hebt is het misschien ook een idee om er RVS Draadstangen en bouten op te zetten. Roest niet meer en ziet er beter uit. Wel kans dat dit een beetje vast roest in je motorblok omdat het RVS is aluminium is, maarja dat doe staal ook wel een beetje

Succes iig

Gr
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel allemaal. Zelf weinig last meer, schouder en heup nog gevoelig. En volop aan t rondshoppen voor onderdelen voor herstel. Alles is besteld inmiddels om te vervangen. Nu wachten tot levering. Maar ergste komt daarna, uitdeuker/spuiter voor schade aan tank. Was zo trots op het nog top uitziende originele spuitwerk. Ach komt ook weer wel, eerst maar de rest.

Beterschap, zowel fysiek als mentaal.
Gelukkig heb je zelf niks ernstigs. Maar die motor is wel echt zonde.

Succes er mee. Ga je hem wel weer opbouwen of zoeken naar een andere. Geen koelribben af gebroken BTW

Gr
 
Senna, in Borulo zit motordesign en spuiterij Beerten,. Breng hem daar maar naar toe, zij staan bekend om heel goed vakwerk!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan