XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Senna, in Borulo zit motordesign en spuiterij Beerten,. Breng hem daar maar naar toe, zij staan bekend om heel goed vakwerk!!!
 
O-)Mocht met kruipolie of een vlammetje niet lukken en je bout breekt toch af, dan is het een handige tip om als je de uitlaat er af hebt. Op het stuk bout wat is blijven zitten, dwars een stuk ijzeren pin op vast te lassen. Dan kun je dit als hefboom gebruiken. Maar eerst goed schoonmaken met staalborstel en kruipolie en dan niet te bang zijn en gewoon proberen. Succes er mee. En als je de uitlaat er dan toch af hebt is het misschien ook een idee om er RVS Draadstangen en bouten op te zetten. Roest niet meer en ziet er beter uit. Wel kans dat dit een beetje vast roest in je motorblok omdat het RVS is aluminium is, maarja dat doe staal ook wel een beetje

Succes iig

Gr


Dank. Ik ga het eerst met straalborstel en kruipolie proberen. RVS bouten / draadstangen heb ik al in huis. Nog ff snel voor de BRexit besteld uit de UK.
full
 
O-)Mocht met kruipolie of een vlammetje niet lukken en je bout breekt toch af, dan is het een handige tip om als je de uitlaat er af hebt. Op het stuk bout wat is blijven zitten, dwars een stuk ijzeren pin op vast te lassen. Dan kun je dit als hefboom gebruiken. Maar eerst goed schoonmaken met staalborstel en kruipolie en dan niet te bang zijn en gewoon proberen. Succes er mee. En als je de uitlaat er dan toch af hebt is het misschien ook een idee om er RVS Draadstangen en bouten op te zetten. Roest niet meer en ziet er beter uit. Wel kans dat dit een beetje vast roest in je motorblok omdat het RVS is aluminium is, maarja dat doe staal ook wel een beetje

Succes iig

Gr
rvs in alu zonder kopervet is vragen om problemen! En rvs breekt sneller dan staal....
 
Copaslip zit er bij en eraan. We hebben er nu 2 losgekregen zonder toevoeging van hitte. Hoe draai je de nieuwe er het beste er terug in?
 
Beste XJR piloten,

Op de valreep, maar morgen is de XJR Owners Nederland openingsrit 2017. Verzamelen vanaf 09:00 uur bij een gastvrije XJR Owner in Zeist en vertrek om 10:30 uur. Er is een mooie rit uitgezet van 165 km dwars door het groene hart van Nederland.

Adres: Kroostweg-Noord 164, 3704 DX Zeist

Het wordt een prachtige zondag en er zijn nu zo'n 22 deelnemers.

Voorwaarde voor deelname is dat je je aanmeldt op Facebook bij XJR Owners Nederland en daarna even een foto van je Yamaha XJR uploadt. Als je nu handelt, kun je morgen nog mee!

P.s. Als je langs of uit Amsterdam komt:
Om 08:30 uur vertrekt een groepje XJR'ers vanaf de carpoolplaats Abcoude aan de A2 (afslag 3). Wie weet zien we je daar?
Google Maps: Google Maps

Greetz,

Raymond alias Charliefox

ujK0cy1.jpg
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]


natuurlijk is de akrpovic op maat gemaakt voor de xjr door pajic
Akrapovic Hexagonal Carbon

de uitlaatbochten zijn voor model 2007 tot 2015 gekocht 20 juli 2016 bonnen zijn aanwezig



akrapovic is al weg ,nu alleen nog de uitlaatbochten 4-1 te koop voor model vanaf 2007 tot 2015
250'euro koste mij 347 euro bon en garantie aanwezig
 
@ Mark, ben al druk bezig en eerste pakketjes zijn al binnen.
@ Lady X, toevallig vrijdag een tip gekregen mbt goede spuiter hier in de buurt dus daar ga ik eerst maar eens kijken.
Bedankt in ieder geval. Vandaag met andere motor wezen rijden maar moet toegeven dat het niet echt soepel ging. Schrik zit er toch in blijkbaar. Komt wel goed, net als motor.
 
Copaslip zit er bij en eraan. We hebben er nu 2 losgekregen zonder toevoeging van hitte. Hoe draai je de nieuwe er het beste er terug in?

Idd wel kopervet gebruiken en RVS moeren.
Je kunt ze er ook inplakken met loctite. Druppeltje loctite er aan en dan gewoon met de vingers er in draaien en hard laten worden. Of je draait op de draadstang 2 moeren tegen elkaar in dat ze elkaar borgen. Dan met loctite er in zetten wachten tot hij droog is en dan moeren los draaien.als je de uitlaat monteert, schroefdraad goed schoon maken drupje kopervet er aan en moeren vast draaien. Let wel op RVS is gevoeliger dan stalen draad. Dus niet als een gek aandraaien. Anders geeft het idd problemen. Maar met beleid moet het kunnen.

Succes. Gr
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb de kuip eraf gehaald. En er een orginele lamp opgezet met led verlichting. Naar mijn mening wel mooi maar knap lastig om hier een foto te uploaden via de mobiel. Zal binnenkort een foot uploaden.

(Mocht er nog iemand belang hebben bij een top kuip voor een xjr, let me know.)
 
Laatst bewerkt:
@ Mark, ben al druk bezig en eerste pakketjes zijn al binnen.
@ Lady X, toevallig vrijdag een tip gekregen mbt goede spuiter hier in de buurt dus daar ga ik eerst maar eens kijken.
Bedankt in ieder geval. Vandaag met andere motor wezen rijden maar moet toegeven dat het niet echt soepel ging. Schrik zit er toch in blijkbaar. Komt wel goed, net als motor.
Bij Beerten weet je zeker dat het buitengewoon goed gaat worden!
 
@ Senna. Heb jij een foto van die pijp ?
M'n maat heeft nog een set liggen en volgens hem zijn die dingen universeel
 
Gaaf die LED verlichting! Word je zeker gezien. Is dat gewoon een kwestie van 'lampie' wisselen, of komt er meer bij kijken? Ben er niet zo in thuis in deze materie. Ben nog uit het buizentijdperk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan