XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren in Dortmund op de motorbeurs geweest
Stonden wat gele brommers op de clubstand

[~[url="http://i.imgur.com/h0vcgDz.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://i.imgur.com/v8qRhuL.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://i.imgur.com/gjOirha.jpg"]afbeelding~][/url]

Was weer gezellig
Ik heb ze ook gezien. De Kenny vondt ik wel mooi zoals ie er bij stond. Beurs weer wat minder dan vorig jaar vondt ik. Sommige hallen minder stands of meer eetplekken ipv motor gerelateerd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn 2016 xjr weer opgehaald nadat ik de ECU heb laten flashen door Carmo en een K&N filter geplaatst had al een sc-project open uitlaat ik moet zeggen ben blij verrast de Driveability is vele malen beter. Loopt mooi in alle toeren
 
Vandaag langs een motorzaak gereden die een XJR 1200 te koop hadden staan. Ik mocht er direct een proefritje op maken. Wat rijdt dat lekker zeg! En heel anders dan mijn Intruder 700 :]

Vanavond terug gebeld dat ik hem ga kopen! Volgende week staat ie klaar! *O*

Ik weet nog niet niet of ik het kapje voorop laat zitten, wat is jullie ervaring daarmee? Maakt het enorm verschil?

Hier alvast een plaatje met de mobiel ff gemaakt:

wRPzCr3.jpg
 
Gefeliciteerd met je aankoop, het windscherm houdt wat tegen maar levert ook turbulentie op... verder is het een kwestie van smaak! :]
 
Welkom bij de club! En zo'n wind shield zou ik zelf er direct afhalen. Naked bike moet je naked rijden. Lekker stoeien met de rijwind, heerlijk!
 
Welkom bij de club! En zo'n wind shield zou ik zelf er direct afhalen. Naked bike moet je naked rijden. Lekker stoeien met de rijwind, heerlijk!

Haha, ik ga dat zeker proberen! Dan kan ik het zelf ervaren.

Het geluid zoals het nu klinkt is heel neutraal. Stel dat ik wat zwaarder/ronkender geluid wil, is alleen een andere demper dan al voldoende of moet je dan het hele uitlaatsysteem vervangen?

En de spiegeltjes ga ik ook veranderen zo snel als mogelijk ;) Maar nog een paar dagen geduld... O-)
 
Iemand bekend met deze XJR, en deze motorzaak?
Yamaha - Xjr 1300 Sp
Er zijn een aantal dingen die mij opvallen, namelijk:
-Linker voorvorkpoot onder de corrosie? Rechts ziet er perfect uit
-Oxidatie/krassen aan de linkerkant van het blok

KM-stand is (m.i.) extreem laag, iets meer dan 800km per jaar gereden :P
 
Ik ken deze motor en de zaak niet, maar wat mij direct opvalt is dat het blok in zijn geheel zwart gespoten is.
De koelribben zijn origineel blank geschuurd.
 
Blok heb ik ook gespoten en de ribben niet geschuurd
Als ik naar de zijdeksels kijk hebben die ook behoorlijk aanslg onder de blanke lak zitten
Klopt denk ik niet helemaal met de KM stand. Of hij moet al die tijd buiten hebben gestaan
 
Ja, dat viel mij dus ook op. Ik snap dat de boel kan oxideren (zeker onder blanke lak), maar dat verwacht je niet bij 12k km's :P
Mijn oog viel op deze, vanwege de KM-stand en de kleurstelling (heb zelf nog een FS1 staan in het geel, met Kenny Roberts strepen, dus dat past wel bij elkaar :P), maar vind het een beetje vaag allemaal.
Ben een beetje aan het rondsnuffelen naar wat goedkopere XJR's, had er nog 2 gevonden:

Deze ziet er wat dat betreft wat 'realistischer' uit qua KM-stand en 'slijtage':
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Deze staat al een hele tijd te koop, is dit mss een bekende (aangezien de uitlaten b.v. aangepast zijn, met van die open baffles)?:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
 
Tsja het is wat je zelf wilt. De een is wat nieuwer als de andere ,als je voor een toer machine gaat is die topkoffer misschien wel wat. Al heeft die wel wat meer kms
Die gele zou ik niet helemaal vetrouwen. De XJR krijgt op z’n vorkpoten en het blok het meeste last van steenslag dat verklaard misschien ook dat het blok gespoten is
 
Laatst bewerkt:
Wel dubieus ja :P
Qua bouwjaar zou het mij weinig uitmaken, technisch gezien/qua specificaties verschilt er toch niks tussen die bouwjaren? Alle twee Öhlins afgeveerd en met carburateurs.
 
Baal er een beetje van :( dat ik m ook pas zo laat zie. Mocht er iemand nog een mooie 1300 voor rond de 3000 te koop hebben staan, dan hoor ik het graag.
Eisen: geen effen kleur (dus met fabrieksaf stickers/livery) en een SP uitvoering (of een nieuwere die Öhlins afgeveerd is). Dikke brulpijp zou mooi zijn :p
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Die laatste staat al een poos te koop, en had ik hier in neer gezet. Dacht dat het mss een bekende was, gezien b.v. de uitlaatdempers (die zijn aangepast).
Ik moet trouwens zeggen dat ik de modellen van 1999 t/m 2001 gaver vindt, omdat die een zwart gespoten blok hebben. Daarna is het zilver geworden, als ik de modelgeschiedenis goed heb begrepen.
 
Die laatste staat al een poos te koop, en had ik hier in neer gezet. Dacht dat het mss een bekende was, gezien b.v. de uitlaatdempers (die zijn aangepast).
Ik moet trouwens zeggen dat ik de modellen van 1999 t/m 2001 gaver vindt, omdat die een zwart gespoten blok hebben. Daarna is het zilver geworden, als ik de modelgeschiedenis goed heb begrepen.

Zwart of zilver ligt maar net aan het model, mij eerste blauwe SP uit 2000 had een zilver blok, mijn 2e zwarte uit 2008 ook een zilver blok, toen een AMA uit 1999 met een zwart blok en mijn huidige uit 2012 is ook weer voorzien van een zwart blok.

Fhy7zXK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zwart of zilver ligt maar net aan het model, mij eerste blauwe SP uit 2000 had een zilver blok, mijn 2e zwarte uit 2008 ook een zilver blok, toen een AMA uit 1999 met een zwart blok en mijn huidige uit 2012 is ook weer voorzien van een zwart blok.

[afbeelding]
Ah, OK, ik had deze website gevonden met de verschillen per bouwjaar:
Yamaha XJR1300 series model history timelines
Volgens deze website heeft het '99 model een zwart blok, daarna zilver en vanaf 2002 weer wisselend zwart of zilver (afhankelijk van de kleurstelling) :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan