Plaats van de motor op de trailer

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.313
304
Vraagje,

Maakt het uit dat de motor niet precies in het midden van de trailer wordt geplaatst? Heeft dit een negatieve invloed op het rijgedrag of iets anders??


Alvast bedankt voor het reageren :Y
full
 
Maar de goot moet gewoon in het midden kunnen. Daar zitten twee gaten voor.

er moeten 2gaten in de goot geboord worden,dan kan t zo in het midden.

Dat is het probleem, de goot kan nu niet in het midden... De bevestiging aan de voorkant kan namelijk niet precies in het midden. Ik hoop dat de foto's het wat verduidelijken:

zd3gzEE.jpg


eAt4apa.jpg


wxrD8gC.jpg
 
Ben even wezen kijken,maar je mist toch een originele beugel,of hangt van de uitvoering af,.
Volgens de gebruiksaanwijzing en bouwplan kan de goot in het midden en de oprijgoot ernaast.
Je kan gerust komen kijken op de foto zie je lang niet alles.
 
Ik hoop dat onderstaande afbeelding iets meer duidelijk maakt:

YjKwrdT.jpg


Zoals je kunt zien is het punt wat in het midden van de trailer wordt gemonteerd een vast (gelast) punt. Daar waar ik de goot op kan monteren kan ik wel verplaatsen maar dus nooit precies in het midden....

Het beeld vertekend wel aangezien het midden van bovenstaande afbeelding niet het midden van de trailer is.
 
Laatst bewerkt:
Ben even wezen kijken,maar je mist toch een originele beugel,of hangt van de uitvoering af,.
Volgens de gebruiksaanwijzing en bouwplan kan de goot in het midden en de oprijgoot ernaast.
Je kan gerust komen kijken op de foto zie je lang niet alles.

Bedankt voor het kijken. Ik weet dan niet precies welke beugel je bedoelt. Onderstaand een foto van de enige keer (tot nu toe) dat ik met de trailer heb gereden.

EWk9EDd.jpg
 
Wat ik me afvraag, hoe doen mensen dat dan die twee motoren op een aanhanger hebben en die motoren zijn niet precies even zwaar? De één heeft de tank wat leger of de ander heeft de voetsteunvoelers verder afgesleten. Moet dan de zwaardere motor iets meer naar het midden zodat het zwaartepunt exact op het midden ligt? En hoe meet je dat dan?
 
Laat je niet gek maken door een aantal amateurs, die waarschijnlijk nog nooit met een aanhanger gereden hebben. Je kunt op deze aanhanger gewoon je motor vervoeren.

Zorg even dat je banden op spanning zijn en je hebt een prima aanhanger. Die schreeuwende amateurs hebben te vaak gespijbeld bij hun natuurkunde lessen.

En als je het toch niet vertrouwt... dan wil ik deze 'slechte' aanhanger wel voor een vriendelijk prijsje overnemen.
 
Laatst bewerkt:
Laat je niet gek maken door een aantal amateurs, die waarschijnlijk nog nooit met een aanhanger gereden hebben. Je kunt op deze aanhanger gewoon je motor vervoeren.

Zorg even dat je banden op spanning zijn en je hebt een prima aanhanger. Die schreeuwende amateurs hebben te vaak gespijbeld bij hun natuurkunde lessen.

En als je het toch niet vertrouwt... dan wil ik deze 'slechte' aanhanger wel voor een vriendelijk prijsje overnemen.

Haha, mijn 'slechte' aanhanger is niet te koop :+
Als ik 'm niet gebruik staat ie mooi opgevouwen in een hoek, ideaal. Heb een nieuwe goot gekocht aangezien de andere te smal was. Nu ik 'm wilde monteren liep ik tegen de vraag aan of het misschien anders kan/"moet".
Maar wel leuk om de verschillende reacties te lezen :Y
 
Laat je niet gek maken door een aantal amateurs, die waarschijnlijk nog nooit met een aanhanger gereden hebben. Je kunt op deze aanhanger gewoon je motor vervoeren.

Zorg even dat je banden op spanning zijn en je hebt een prima aanhanger. Die schreeuwende amateurs hebben te vaak gespijbeld bij hun natuurkunde lessen.

En als je het toch niet vertrouwt... dan wil ik deze 'slechte' aanhanger wel voor een vriendelijk prijsje overnemen.


pegaso-rider in "camera voor op motor"

Jouw geschreeuw ("over schreeuwende en bij de natuurkunde lessen spijbelende amateurs") past toch helemaal niet bij jouw vraag in het "camera voor op de motor" topic?

Plakt 3 M wel? (..............................................................) :?
Vraag mij af waar jij in deze niet opgelet hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het probleem, de goot kan nu niet in het midden... De bevestiging aan de voorkant kan namelijk niet precies in het midden. Ik hoop dat de foto's het wat verduidelijken:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Je "boom" zit toch in t midden van je kar, of ben ik nu scheel :? die 2 bouten kun je toch gewoon je goot ook aan vast zetten. gewoon lekker je motor in t midden zetten, als t kan waarom niet
 
pegaso-rider in "camera voor op motor"

Jouw geschreeuw ("over schreeuwende en bij de natuurkunde lessen spijbelende amateurs") past toch helemaal niet bij jouw vraag in het "camera voor op de motor" topic?

Plakt 3 M wel? (..............................................................) :?
Vraag mij af waar jij in deze niet opgelet hebt.

Oeps, jij voelt je duidelijk in je kruis getast... :o

...
 
Laatst bewerkt:
Oeps, jij voelt je duidelijk in je kruis getast... :o

Nee, ik ben verwonderd over je ongemanierdheid!

Wij proberen in het topic Techniek elkaar te helpen met advies en goed raad. Iedereen naar beste kunnen. En dat is wat anders dan jij doet.

Jij maakt je mede-forumleden uit voor schreeuwende amateurs.
Gelardeerd met de suggestie dat er door hen niet opgelet zou zijn met natuurkundelessen.
Kort gezegd jij maakt je mede-forumleden belachelijk.

En uit je reactie "Oeps, jij voelt je duidelijk in je kruis getast" valt op te maken dat je dat (nog) niet begrepen hebt.

Sorry TS, het is jouw topic. "i rest my case"
 
Laatst bewerkt:
Je "boom" zit toch in t midden van je kar, of ben ik nu scheel :? die 2 bouten kun je toch gewoon je goot ook aan vast zetten. gewoon lekker je motor in t midden zetten, als t kan waarom niet

Die 2 bouten zijn inderdaad om de goten vast te zetten. Alleen kan ik die bouten niet zo plaatsen dat ze precies in het midden van de trailer komen.... Daar zit namelijk de bevestiging (vast gelast) dat dient voor bevestiging aan de trailer
 
ik bedoel op de eerste foto de boom zit met 2 bouten aan t groene frame , daar kan je goot toch aan, dan heb je toch nix met dat roestvrij stalen(of gegalvaniseerde) deel te maken en zit in t midden.
 
Wat vastgelast is moet je afslijpen en bevestigen onder het vastgeboute stelstuk,zo heet dat in de gebruiksaanwijzing.
Dit kan met lange bouten en een geborgde moer,pak je gelijk de goot mee op die plet,wel even boren.
Moet gewoon lukken.
 
Ik dacht dat ik het kwijt was maar vorig jaar van iemand eens wat foto's van zijn gebruiksaanwijzing gekregen....

gnP3ful.jpg

Kijk eens op plaatje 2 bij nummer 2, precies zoals ik het heb..... Dus het is echt de bedoeling dat de goot naast het midden van de trailer wordt geplaatst.

kdxt0XX.jpg

Het staat zelfs in bovenstaande afbeelding |( (boven afbeelding 3)
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel op de eerste foto de boom zit met 2 bouten aan t groene frame , daar kan je goot toch aan, dan heb je toch nix met dat roestvrij stalen(of gegalvaniseerde) deel te maken en zit in t midden.

Sorry, maar ik snap nog niet precies wat je bedoelt. Wil je het iets anders proberen uit te leggen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan