Plaats van de motor op de trailer

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.314
306
Vraagje,

Maakt het uit dat de motor niet precies in het midden van de trailer wordt geplaatst? Heeft dit een negatieve invloed op het rijgedrag of iets anders??


Alvast bedankt voor het reageren :Y
full
 
Als het niet al te veel moeite (lees; geld kost) wil ik toch proberen om de goot in het midden te krijgen :+ (ook al hoeft het niet volgens de gebruiksaanwijzing)
 
Sorry, maar ik snap nog niet precies wat je bedoelt. Wil je het iets anders proberen uit te leggen??


Dat je de goot op de boom monteert aan de bouten waar die groene schanierdelen ook aan vast zitten, snap je, of kan dat niet ?,en volgens mij kun je die ogen waarmee je hem vastzet uitschuiven zodat ze aan beide kanten gelijk zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ere zijn 2 mogelijkheden om jouw probleem zonder al te veel moeite op te lossen
1 zoals eerder aangegeven de scharnierbouten gebruiken om de goot aan vast te zetten....

2 een strip of U profiel pakken, daar 4 gaten in boren, waarbij 2 aten precies op de plek komen waar nu je goot aan vast zit, en de andere 2 gaten komen precies boven de disselas, en daar bout je dan je goot op vast...
 
Na de eerste pagina afgehaakt met lezen.

Die AHW gaat never kantelen. Lekker laten zitten.
Ik ben chauffeur. Het zwaartepunt moet al bijna 2m BOVEN de motor zitten voor je kans hebt dat een motor van 200kg een ahw van 200 gaat omtrekken, en wss zelfs nog veel hoger.
 
Wil je met die aanhanger het circuit op?
Als die aanhanger zo bedoeld is zal het met dat omslaan wel meevallen.
Dat de kans op omslaan kleiner wordt staat buiten kijf, maar waar hebben we het over? 10cm uit het midden? Ik had een aanhanger waar er 2 op konden maar vaak stond er maar een motor op die veel verder uit het midden stond maar ik heb die aanhanger nooit op een wiel gekregen.
 
normaal bij een foldy car zitten er 3 goten bij waarvan 2 een motor kan en 1 een oprijplaat is. Misschien had ik een model nieuwer of ouder, maar ik heb die excentrische beugels niet.. (misschien vorige eigenaar het gelijk "goed" gemaakt)

Verder de "experts" (bikefreak) lekker laten lullen (iets met klok en klepel), met dat ding naar assen gereden met 2 racers erop en geeft geen krimp.

Offroad en enduro tochten (richting staphorst ed) zelfs met 3 motoren erop (1 andersom) , perfect.. Geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook dezelfde constructie als hierboven beschreven. Ik herken die beugel die jij hebt ook niet. Ziet er echter wel uit als een origineel onderdeel. Maar er zijn wel meer details anders dan diegene die ik heb.
 
Na de eerste pagina afgehaakt met lezen.

Die AHW gaat never kantelen. Lekker laten zitten.
Ik ben chauffeur. Het zwaartepunt moet al bijna 2m BOVEN de motor zitten voor je kans hebt dat een motor van 200kg een ahw van 200 gaat omtrekken, en wss zelfs nog veel hoger.


Kan jij de "elandproef" uitvoeren met een lading die niet in het midden staat?
Want dat is wel een punt waar we vanuit moeten gaan.


Overigens zie ik hier een beter plaatje van de foldycar

misc.php
 
Dus alles wat je koopt is in org. uitvoering goed ?

Daar zou ik toch maar vanuit gaan. Wat te denken van gaten boren en/of lasnaden op specifieke plaatsen. Zo'n aanhangwagen is niet gebouwd in een schuurtje waarbij de ontwikkelaar 'uit nalatigheid' of onverschilligheid de goot 'even' niet in het midden heeft geplaatst. De ontwerpers hebben hun reden gehad om voor deze constructie te kiezen.
 
Als je je zorgen maakt over de gewichtsverdeling kan je evt. ook een (al dan niet afneembare) bak uiterst links monteren. Een motor van 180kg die 15cm uit het midden staat staat gelijk aan bv. 45kg op 60cm.

Ik neem aan dat je genoeg ander spul meezeult naar het circuit iedere keer (paddockstand(s), extra set (regen)wielen voor de motor, reservewiel voor de aanhanger, gereedschapkist, brandstof, olie en smeermiddelen, enz. enz.)?
 
Laatst bewerkt:
Daar zou ik toch maar vanuit gaan. Wat te denken van gaten boren en/of lasnaden op specifieke plaatsen. Zo'n aanhangwagen is niet gebouwd in een schuurtje waarbij de ontwikkelaar 'uit nalatigheid' of onverschilligheid de goot 'even' niet in het midden heeft geplaatst. De ontwerpers hebben hun reden gehad om voor deze constructie te kiezen.


De t.s vraagt of t mogelijk is om de goot in t midden te plaatsen, m.i is dat vrij simpel te doen, ik denk haast zonder boren oid,als ik iets koop pas ik t aan naar mijn eigen wens.
ik heb t betaald dus t moet worden zoals ik t wil. en voor de rest succes voor de t.s :W
 
Dus alles wat je koopt is in org. uitvoering goed ?
Ik heb het volgens mij alleen hier over die aanhanger.
Hoever mag volgens jou de motor uit het midden staan?
1cm? 10cm? Hoe doe je dat bij een aanhanger waar er 2 op kunnen maar je er maar een wilt vervoeren?
Dan staat hij wel 30cm of meer uit het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan