Plaats van de motor op de trailer

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.314
306
Vraagje,

Maakt het uit dat de motor niet precies in het midden van de trailer wordt geplaatst? Heeft dit een negatieve invloed op het rijgedrag of iets anders??


Alvast bedankt voor het reageren :Y
full
 
Bredere trailer nemen, hoef je ook niet zo bang te zijn, dat hij omslaat. Ik krijg altijd de kriebels van die minitrailers met kruiwagenwieltjes er onder. :P
 
Hoe meer uit het midden, hoe meer kans je maakt dat het hele spul in de bocht gaat overhangen en uiteindelijk zou kunnen kantelen. Zeker zoals al eerder gezegd, met zo'n klein smal aanhangertje. Maar zoals op de foto kan het weinig kwaad denk ik, die zit maar een klein stukje uit het midden. Met zo klein karretje moet je sowieso rustig aan doen in de bochten.
 
Is er een reden voor dat de rij-goot niet in het midden op de aanhanger staat?
(zet je er bijvoorbeeld een zware kist met materialen/gereedschappen/uitrusting naast)

Ingeval de rij-goot gemakkelijk om te zetten is zou ik hem centreren op het onderstel.
(om redenen zoals in bovenstaande post's zijn genoemd)
 
Als ik het goed zie is het een opvouwding.

Ik gok dat de constructie zo gemaakt is dat het nodig is om de goot uit het midden te plaatsen.
Terugkomend op het onderwerp; Ja, hij zou in het midden moeten staan. Redenen zijn al genoemd.
 
Vraagje,

Maakt het uit dat de motor niet precies in het midden van de trailer wordt geplaatst? Heeft dit een negatieve invloed op het rijgedrag of iets anders??


Alvast bedankt voor het reageren :Y [afbeelding]

Al stond de goot perfect in het midden dan zette ik op dit gammele geval hooguit een fiets. |( |(

Heb jarenlang zelf een motortrailer gehad met 3 goten. Als er 1 motor op stond maakte het niks uit of deze in het midden stond of links/rechts. Bochten geen probleem. Heb zo heel wat km ook door de eifel afgelegd.
Maar goed het was een originele motortrailer: stevig frame, dissel, as, bandjes etc..c en geen prulletje zoals op de foto.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb voor deze trailer gekozen vanwege het opvouwen en in een hoekje neer kunnen zetten (ruimte gebrek dus...).

Rij alleen maar van huis naar het circuit, ongeveer 80km. Lijkt me wel dat het goed gaat komen (rustig rijden in bochten).

De goot is niet makkelijk te verplaatsen naar het midden. Er zal dan wat geslepen en gelast moeten worden. Maar misschien is het voor de zekerheid wel een optie om te laten doen :Y Moet dan even kijken wat precies nodig is.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb voor deze trailer gekozen vanwege het opvouwen en in een hoekje neer kunnen zetten (ruimte gebrek dus...).

Rij alleen maar van huis naar het circuit, ongeveer 80km. Lijkt me wel dat het goed gaat komen (rustig rijden in bochten).

De goot is niet makkelijk te verplaatsen naar het midden. Er zal dan wat geslepen en gelast moeten worden. Maar misschien is het voor de zekerheid wel een optie om te laten doen :Y Moet dan even kijken wat precies nodig is.

Je hoeft niks te slijpen. Die paar cm die de goot uit het midden staat is totaal geen probleem.
 
Dat zijn nog eens uitspraken......


Totdat het geval op z`n kant ligt.

Als je hem al niet in het midden kan plaatsen kan je hem beter aan de linkerkant zetten omdat de weg altijd naar rechts afloopt.


Dat is een uitstekend advies en ik zou er aan willen toevoegen dat je met bochten voorzichtig moet zijn.
 
Als je hem al niet in het midden kan plaatsen kan je hem beter aan de linkerkant zetten omdat de weg altijd naar rechts afloopt.
Het feit dat hij dan op links staat, kan je evt nog compenseren door iets meer naar rechts op je rijbaan te rijden. Zodat de motor dan toch over het midden van de baan gaat.
 
Het feit dat hij dan op links staat, kan je evt nog compenseren door iets meer naar rechts op je rijbaan te rijden. Zodat de motor dan toch over het midden van de baan gaat.


Daar moet je juist mee uitkijken want dan komt de rechterwieltje van het trailertje in het vrachtwagenspoor waardoor het hele ding uiteindelijk in de vangrail/berm/sloot belandt.
 
Dat zijn nog eens uitspraken......


Totdat het geval op z`n kant ligt.

Als je hem al niet in het midden kan plaatsen kan je hem beter aan de linkerkant zetten omdat de weg altijd naar rechts afloopt.

|( |( |( Man man... centrifugaalkracht in een bocht doet veel meer dan die paar graden dat weg naar een kant afloopt. Of ga je ook nog adviseren dat we doorgaans meer ZW wind hebben dan NO wind. Tjonge jonge.
Beter links zetten omdat de weg rechts afloot :? :? Denk je dat ie dan rechter staat ? Die hele kar helt iets over door het aflopen van de weg.
Vooral bij zo'n klein en licht karretje de motor aan een kant vastzetten |( |(

In mijn eerste post heb ik overigens geschreven dat ik op zo'n iel ding alleen maar een fiets zou durven vervoeren. Maar goed als TS het wel aandurft moet hij dat zelf weten.

Karretje heeft nauwelijks eigen gewicht. Zwaartepunt ligt ongunstig met motor erop.
Goot in het midden en niet aan een kant.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een Foldycar. Opvouwbare aanhanger. Niks mis mee. Rij er vaak mee, met twee motoren. Wat een gezever over dat het een ielig ding zou zijn....

Maar de goot moet gewoon in het midden kunnen. Daar zitten twee gaten voor. Je kan ook de twee goten aan de buitenkanten plaatsen en de oprijgoot in het midden.

Zeer handige, degelijke aanhanger!
 
Terug
Bovenaan Onderaan