yamaha diversion 900, houd fors in

bonnie40

MF'er
25 apr 2015
60
0
mijn diversion start goed , gaat tot 3000 toeren ook goed , maar gaat daarna pruttelen,
carburateurs zijn wel al schoongemaakt , heb ook kleppen gecontroleerd en deze staan prima ,
merk wel als ik choke uittrek dat hij een klein sprongetje maakt ,dus eventjes doorschiet,

denk nu vooral aan ontsteking , kun je daar bij zonder olie af te laten ?
zitten er ergens computertjes?
bougies vonken goed , alhoewel er 1 bougiekabel los zat .
 
Check even de aansluitingen van de bobine, dit is wel vaker oorzaak van problemen bij een Div 900. Kan je gewoon bij, volg de bougiekabels naar boven en net onder de tank hangt aan beide kanten een bobine. De aansluitingen hiervan zijn losse stekkertjes die zo los kunt trekken. Probeer deze eerst even schoon te maken en in te vetten. Dit is een probleem wat vaker voorkomt, hoewel meestal bij nat weer.
 
alvast bedankt voor het snelle antwoord, maar dit heb ik al gedaan ,er was ook veel corrosie ,wat niet wil zeggen dat ik het niet nog eens even kan bekijken ,is inderdaad vaak delicaat , maar zoek het nu eigenlijk een beetje verder
 
mijn diversion start goed , gaat tot 3000 toeren ook goed , maar gaat daarna pruttelen,
carburateurs zijn wel al schoongemaakt , heb ook kleppen gecontroleerd en deze staan prima ,
merk wel als ik choke uittrek dat hij een klein sprongetje maakt ,dus eventjes doorschiet,

denk nu vooral aan ontsteking , kun je daar bij zonder olie af te laten ?
zitten er ergens computertjes?
bougies vonken goed , alhoewel er 1 bougiekabel los zat .
Choke er bij geeft verbetering.
Waarom zou het dan ontsteking zijn?

Ik zou eerder aan de brandstofvoorziening denken.
 
Een regelmatig voorkomend probleem bij de Diversion 900 is dat de choke niet meer op alle cilinders werkt. Als je de tank er af hebt kan je zien dat als je de choke kabel beweegt niet alle nokjes (1 per cilinder) meebewegen. Dan blijft de choke voor meerdere cilinders hangen. Dus even checken of dat bij jou ook niet het geval is.
 
choke erbij als motor echt al heel warm is geeft een heel klein snokje ,ofwel reactie ,maar daarna niks meer,
koude start met choke gaat prima ,
heb vandaag nog gemeten naar waarden v.d pick up spoel die zijn goed , bobines ook ,
kabels heb ik niet doorgemeten,
maar vonk is goed en bougies zien er licht grijs/bruin uit , zou kunnen duiden op een arm mengsel ,
maar de carburateur is niet meer vuil,pomp doet het ook goed ,en benzine is vers ,tank zeer proper.

ik heb eens een verkeerde computer gehad op een andere motor , de computer was zelf wel goed ,maar van een 750 i.p.v 700 het bleek later niet hetzelfde te zijn , de motor deed ook zo iets , draaide stationair normaal ,beetje gas ging ook nog wel , maar zakte daarna in.

daarom denk ik aan computer , maar carburateur is altijd nog een optie , en kan dat lucht systeem van invloed zijn (bedoel leidingen naar de kop )
 
ja membranen zijn goed ,

misschien kan ik proberen om de pilot schroeven een slag verder uit te draaien , om te zien of hij daar op reageert ,ik neem aan dat het mengsel daardoor rijker word ,Kan dit kloppen ??
 
ja membranen zijn goed ,

misschien kan ik proberen om de pilot schroeven een slag verder uit te draaien , om te zien of hij daar op reageert ,ik neem aan dat het mengsel daardoor rijker word ,Kan dit kloppen ??
jet-chart.jpg
 
Controleer of de accupolen schoon zijn. En controleer de verbinding tussen de dynamo en de accu.
Kijk ook of de kabel van de dodemansknop niet ergens doorgeschuurd is.
Deze twee dingen waren bij mij met tussenperiode ook het geval. (ouwe motorkwaal dus)
Verbindingen kunnen daar nogal eens oxideren en bij grotere stroomafname krijg je dat stotterefect.
full
 
bedankt voor de reactie , ik zoek het daar niet in, accu is nieuw aansluiting proper,alleen dynamo aansluiting zal ik nog eens goed bekijken ,denk dat alles wel goed is.

wat ik denk te gaan doen is enerzijds de slang eens weg te laten van de uitlaatgassen die naar het luchtfilter gaan (als deze stelling klopt,maar denk dat het systeem zo iets doet)

anderzijds die pilot schroeven slagje uit ,en tevens zonder tank even kijken hoe de membranen,gasschuiven het doen als ik rij of bij stilstand , dus even op de vulling van de carbarateur rijden of met een apart klein vat,
 
dat ga ik nog eens doen , maar in elk geval bougies zagen er allemaal hetzelfde uit , ik denk zolang alles onder de 3000 toeren blijft alles meedoet ,omdat hij in zijn 5 dan ook gewoon goed draaid ,
 
de gasschuiven gaan maar ongeveer tot de helft open bij vol gas ,dit geld voor alle 4,
dus waarschijnlijk toch nog verstopping in de carburateur ,
vind dit wel een apart iets ,het zou dan gaan dan om een (lucht) aanzuigbuisje wat verstopt zou zijn
 
de gasschuiven gaan maar ongeveer tot de helft open bij vol gas ,dit geld voor alle 4,
dus waarschijnlijk toch nog verstopping in de carburateur ,
vind dit wel een apart iets ,het zou dan gaan dan om een (lucht) aanzuigbuisje wat verstopt zou zijn

Dat de gasschuiven voor de helft opengaan wil niks zeggen, het zijn constant vacuüm carburators.
full
 
als alle 4 de carburateurs met draaiende motor en vol gas maar tot de helft opengaan ,
dan moet er eigenlijk algemene oorzaak zijn ,
als het er 1 was dan denk ik aan een plaatselijke verstopping.

als ik vol gas geef dan moet er zoveel vacuüm zijn dat de schuiven opengaan ,dus dit vacuum tekort schiet en wat is de oorzaak

heb geen valse lucht denk ik , genoeg compressie , kleppen staan goed .
kan dat aparte systeem van uitlaatgas terugvoeren naar het luchtfilter daar mee te maken hebben ? (luchtfilter was nu niet gemonteerd)

constant vacuüm of niet ,de motor draait en hij behoort toch aan te zuigen dan moet de schuif toch meegaan,

ik denk dat je wil zeggen dat als er iets anders verstopt zit ,gewone sproeier bv; dat hij ook niet kan klimmen in toerental en dus ook het goede vacuüm niet bereikt ,klopt dit??
wat er in het blauwe gedeelte staat is normaal allemaal goed alleen dat Diaphragm mailfunction wat is dat ??

verder heb wat reserve onderdelen gekocht ,en heb computertje al gewisseld i.v.m voorontsteking e.d dit bracht niks op

dus waar moet ik dit zoeken
 
ronk , inderdaad om te kijken was luchtfilter eraf ,
kan begrijpen dat dit werking beïnvloed , maar zie en vooral hoor wel dat er precies hetzelfde gebeurt als wanneer het filter er wel opzit .

in elk geval ik heb dit bij mijn andere motoren nooit gezien ,de schuiven gingen gewoon open ook zonder filter en ook CV carburateurs ,

wat de uitlaatgassen voor invloed hebben die langs het filter onder druk worden ingeblazen weet ik niet , in elk geval het buisje staat goed onder druk
 
Diaphragm mailfunction is een lekke membraam van het CV gedeelte.
Dat zou je zien bij een carburateur en niet alle 4.
Als je luchtfilter correct geinstalleerd is zullen ze alle 4 best helemaal open gaan , alleen zie je dat niet.
Onbelast zou hij makkelijk boven de 3000 RPM uit moeten komen ook al gaan ze een kwart open.
Het is voor mijn gevoel toch iets met de CDI o.i.d
Heb je al een WPHB ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan