Gsxr 1000 k7 houd in bij 10.000 toeren

Jeffreybood

Rookie
22 apr 2016
13
0
Den haag
Beste medegebruikers
ik ben jeffrey en rijd een suzuki gsxr 1000 k7

Even kort verhaaltje vooraf.
vorig jaar liet ik mijn reserve sleutel inleren bij motorport maar toen sloeg me computer ophol niks meer doen. Zij zeiden dat dat wel vaker voorkwam nou goed dan nieuwe computer erin en weer goed. Nou na een tijd begon de ellende bij 10.000 toeren houd hij ineens in en dan trekt hij hem toch weer door. Wij me broer(eigen 2wielersbedrijf), me vader en ik hebben toen zelfs even bij de computer gekeken. Daar ontdekten wij dat ze de rubbers vergeten waren en een stekker kapot hadden gemaakt dus wij terug dat hebben ze gemaakt, maar het inhouden bleef, wij weer terug aangezien wij dachten dat het door de computer ofzo kwam na een tijd klote over en weer willen zij er niet meer aan werken, omdat zij overtuigd zijn dat het niet door hun komt. Naja fijn met tegenzin me motor opgehaald en zelf maar kijken.

Nu na paar maanden ellende van zoeken van alles al vervangen.

Brandstofpomp (motoport zij dat die kapot was)
Kabelboom vervangen.
Bobines.
Computer.
Ander contactslot.

Maar nog steeds inhouden iemand enig idee of meegemaakt

Bij voorbaat dank
 
Ik weet niet waarom mijn vader dat denkt, hij en mijn broer zijn de monteurs dus ik weet niet waarom, ben niet zo ver als hun met het verstand over motoren.

2dn air afgedopt wat bedoel je daar precies mee dan kan ik het makkelijker aan hun uitleggen.

En dpanningsregelaar ook omgewisseld met een goeie en bleef het doen.
 
Ik weet niet waarom mijn vader dat denkt, hij en mijn broer zijn de monteurs dus ik weet niet waarom, ben niet zo ver als hun met het verstand over motoren.

Bij een fiets van dat bouwjaar doet de nokkenassensor niets meer na het starten. Hij zit er alleen op voor het bepalen van de ontstekings/inspuitvolgorde.

Zodra de krukas twee keer rond is geweest weet de ECU hoe de distributie staat en negeert ie het signaal verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waarom mijn vader dat denkt, hij en mijn broer zijn de monteurs dus ik weet niet waarom, ben niet zo ver als hun met het verstand over motoren.

2dn air afgedopt wat bedoel je daar precies mee dan kan ik het makkelijker aan hun uitleggen.

En dpanningsregelaar ook omgewisseld met een goeie en bleef het doen.


Dit staat misschien beter bekend als de PAIR MOD. (Op google is hier veel over te vinden)
Zie onderstaande link.
http://www.gixxer.com/forums/237-07-08-gsx-r1000/313559-brocks-performance-pair-mod.html

In plaats van het zwarte kapje dat ze in de link gebruiken, kun je ook een stukje ductape gebruiken. Zolang er maar geen lucht meer naar de regelklep kan gaan(ander uiteinde van de slang).
De stekker van de regelklep wel aangesloten laten zitten. Wanneer deze afgekoppeld wordt, krijg je een foutcode.
 
Weet je ook zeker dat de motor niet in safe mode draait of mapping C ipv A?
Of dat de bovenste injectoren goed meedoen?
of de 2e klep van het throttle body open gaat?

Verder andere foutmeldingen gezien?

Misschien een beetje open deur maar beter zo dan niets.
Succes
 
Even met de motor naar de testbank dan weet je het zo ! Dit al vaker hier geopperd.Wel naar iemand die ook verstand heeft van Suzuki natuurlijk.

Ritzen of Hoegee of HillTech Kaatsheuvel of ..................
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is het allemaal niet dat hebben we al paar keer gekeken aangezien dat het 1ste is waar we naar gekeken hebben. Dank u wel

En ja dat is ook de bedoeling maar zit een beetje met dat ik er weinig tijd voor heb en me vader er mee bezig is en geen motor meer rijd dus misschien dat we dan op deze manier er achter konden komen snapt u.
 
Terug
Bovenaan Onderaan