ketting/wielen kopen, waarop te letten

ben20

MF'er
15 mrt 2009
76
2
Op mijn 600 rr heb ik een standaard ketting en kettingwielen (staal dus) zitten. Vooraan heb ik - 1 maar dat paste nog perfect binnen de originele kettinglengte. Nu had ik besloten om achteraan ook nog +2 te doen, en bestelde,(voor de prestaties) een duraluminium supersprox achtertandwiel voor 600rr.

Na dit binnen gekregen te hebben merk ik dat dit tandwiel toch paar mm smaller is dan de stalen variant, ook is de originele ketting nu een fractie te kort. Nu is mijn vraag: Waarop moet ik letten, welke codes moet ik hebben om de juiste kettinglengte en breedte van tandwielen te hebben als ik dit los wil kopen zoals ik met dit achtertandwiel deed?
 
Laatst bewerkt:
Meestal heeft een ketting, mits niet al reeds geklonken, wel een paar schakels overlengte.
De breedte staat er volgens mij gewoon op: 520, 530.

Edit; met een paar schakels overlengte zit er dan een klinkschakel bij.
 
Laatst bewerkt:
bouwjaar? CBR600RR heeft standaard een 525 ketting met 112 schakels, ga je vooraan -1 en achter +2 heb je dus 1 schakel extra nodig, dus 113.

Bestellen bij Jos Smit, eerst mailen dat je een schakel extra nodig hebt en andere maten tandwielen en je krijgt het juiste setje zo thuisgestuurd.

600 cc
 
Laatst bewerkt:
bouwjaar? CBR600RR heeft standaard een 525 ketting met 112 schakels, ga je vooraan -1 en achter +2 heb je dus 1 schakel extra nodig, dus 113.

Bestellen bij Jos Smit, eerst mailen dat je een schakel extra nodig hebt en andere maten tandwielen en je krijgt het juiste setje zo thuisgestuurd.

600 cc
Hoe ga je die ketting aan elkaar maken als je niet begint en eindigt met een binnenschakel?
Met een oneven aantal kom je toch niet uit?
 
Omdat een 44 tands niet zo makkelijk te vinden was, en ik kwam gewoon via zoekfunctie op dit model. Mocht evengoed staal zijn, maar aangezien dit lichter was wrm niet leek me. Maar dus nog steeds de vraag, wrm is dat tandwiel smaller en zou dit schade of ernstige slijtage toebrengen als ik hiermee zou rijden op een breder formaat ketting?
 
Laatst bewerkt:
Omdat een 44 tands niet zo makkelijk te vinden was, en ik kwam gewoon via zoekfunctie op dit model. Mocht evengoed staal zijn, maar aangezien dit lichter was wrm niet leek me. Maar dus nog steeds de vraag, wrm is dat tandwiel smaller en zou dit schade of ernstige slijtage toebrengen als ik hiermee zou rijden op een breder formaat ketting?


Daar kan ik je geen antwoord op geven, je zou er een mailtje naar de leverancier aan kunnen wagen
misschien hebben ze wel hetzelfde tandwiel iets breder liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan