Hoe strak moet de drukplaat van de koppeling

ThijsKen

MF'er
17 aug 2013
63
0
Hoi hoi,

Ik heb zonet de koppeling van mijn Suzuki Savage vervangen. Graag wilde ik weten hoe strak ik de 4 bouten van de koppelingsdrukplaat moet zetten? Ik heb ze in eerste instantie helemaal vast gedraaid, maar toen kreeg ik geen weerstand meer bij het inknijpen van de koppeling.

Alvast bedankt :)
 
Staat in het werkplaatshandboek.

En als je dat niet vooraf al wist, vind ik het niet verstandig om dit klusje te beginnen.

Daarnaast heb je wss iets fout gedaan, want die druk moet je gewoon hebben.
Dus: uit elkaar, en opnieuw doen.
 
Hoi hoi,

Ik heb zonet de koppeling van mijn Suzuki Savage vervangen. Graag wilde ik weten hoe strak ik de 4 bouten van de koppelingsdrukplaat moet zetten? Ik heb ze in eerste instantie helemaal vast gedraaid, maar toen kreeg ik geen weerstand meer bij het inknijpen van de koppeling.

Alvast bedankt :)
die moeten op een specifiek moment worden aangehaald , zie wphb

als je met vast (?wat is vast :?) niets voelt heb je het waarschijnlijk verkeerd gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Staat in het werkplaatshandboek.

En als je dat niet vooraf al wist, vind ik het niet verstandig om dit klusje te beginnen.

Daarnaast heb je wss iets fout gedaan, want die druk moet je gewoon hebben.
Dus: uit elkaar, en opnieuw doen.

Bedankt voor t antwoord. Hij moet dus wel tot helemaal aan het einde vastgedraaid worden? T moment is 11 tot 13 nm, dat weet ik, maar dat behaal ik alleen als ik ze helemaal erin draai.
 
Moet de deksel er niet op voordat hij de koppeling kan aangrijpen. Zit hij er al op?

Hoe vast die boutjes zitten heeft niet te maken met hoeveel weerstand. Dat ligt meer aan de veren.

Is het kabel of met pompje? Vaak zit met kabek het mechanisme in de deksel en gebeurt er niets als de deksel er niet op zit.

Edit: die boutjes zijn voor t bevestigen en niet om in te stellen hoeveel weerstand. Vastdraaien op nm uit je werkplaatshandboek en dan zijn ze dus helemaal vast gedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor t antwoord. Hij moet dus wel tot helemaal aan het einde vastgedraaid worden? T moment is 11 tot 13 nm, dat weet ik, maar dat behaal ik alleen als ik ze helemaal erin draai.

Dan zullen ze dus ook helemaal erin gedraaid moeten worden.

Verder, ik denk dat je iets niet goed hebt gemonteerd waardoor je geen weerstand hebt.
Als je de bouten was losser zet, heb je dan wel weerstand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan