Welke motor is dit?

Doorknob

MF'er
13 okt 2012
139
105
Horn
In een oud album met foto's uit de jaren 50 kwam ik onderstaande foto tegen. Op de foto staat de motor van mijn opa. Kan iemand mij vertellen om welke motor het hier gaat? Ik kan het mijn opa zelf helaas niet meer vragen.

Aan de hand van het kenteken op het spatbord heb ik uitgevonden dat de motor uit Noord-holland kwam. Verder kom ik helaas niet.
full
 
Ik ben gek op dit soort foto's!
Helaas is het beeld op het blok vrij slecht.
De achterzijde doet me Engels aan, maar het carter/lichte deel herken ik helegaar niet..
Mochten andere er hier niet uitkomen, kun je de foto naar jvmotors (joost) sturen.. die weet er ERG veel van..
Typ maar dat je dat van die ene hebt met z'n jawa's en diesel enfield.. ;)
 
DKW SB500 of 200?

DKW_SB_500.001a.jpg



Lijkt redelijk gelijk, alleen bij zijn voet zie ik 'meer' carter volgens mij.


EDIT:

NZ500 of 250 komt nog meer in de buurt. Daar zit het extra carter stuk wel bij..

dkw-final2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De uitlaatbocht lijkt zo dun?
Maar gezien de aansluitplekdinges denk ik ook dat 't om een 2 takt gaat..
Misschien iets met een Villiers blok?(ketkast loopt niet door? maar misschien verwijdert..)
 
Zou aan de belichting kunnen liggen of het is een 250 met dunnere bocht.

DKW_NZ_250_1938_05_2.jpg


Er kloppen dan nog meer dingen niet helaas, de koplamp heeft een andere kleur en de km teller zit in de koplamp verwerkt in de foto van TS. Ook is de koplamp anders opgehangen.

De Triumph TWN B250 lijkt ook goed..

classic-triumph-twn-b250lf-in-first-paint-rare-german-for-sale-9466kdpwbt-supermax.jpg
 
ik dacht ook eerst een DKW, maar die heeft een (versnellingspookje???) rechts..
maar die Triumph lijkt er meer op...
 
Als je op de foto klikt krijg je hem groot.
Je ziet dan dat er idd een pookje zit naast de tank.
Ook zie je de schaduw van de uitlaat en die is dun.

Boven de voet van het jochie klopt het niet, hoeft geen carter te zijn, meer een retouchering van de foto lijkt het. Ook zitten er veren onder het zadel.

big-4521852a9e.jpg
 
Laatst bewerkt:
1936_Triumph_250_03.jpg


Een TWN 250 uit 1936.

Koplamporen en veren onder zadel kloppen ook redelijk bij deze.

EDIT: stangen bij het bagagerek/kentekenplaat missen tov de andere foto. Dit is hem dus niet..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Super! :}

Ik heb zelf deze Zundapp DB200 gevonden, carterdeksel, voorvork en tankje lijken hetzelfde. Hebben we een match?



full
 
Bedankt voor de reacties! Super! :}

Ik heb zelf deze Zundapp DB200 gevonden, carterdeksel, voorvork en tankje lijken hetzelfde. Hebben we een match?



[afbeelding]


Het lijkt erop dat je hem zelf hebt gevonden! Mooie machine. Ga je uitzoeken of hij nog ergens rond rijd?

Ik heb het geprobeerd met de Ariel Red Hunter van mijn Opa, helaas liep het spoor dood bij de 4e eigenaar, de motor is verloren gegaan in een schuurbrand :(
 
Lijkt me wel leuk om uit te vinden of de motor nog rijd. Ik zal de RDW een mail sturen of zij meer informatie over de motor hebben.
 
Lijkt me wel leuk om uit te vinden of de motor nog rijd. Ik zal de RDW een mail sturen of zij meer informatie over de motor hebben.

Idd, bijna 100% zeker een Zundapp.
Denk dat de RDW verloren moeite is, volgens mij hebben ze geen gegevens meer m.b.t. provinciale kentekens - zoals op de foto te zien - wat de foto pre-54 maakt.
 
Lijkt me wel leuk om uit te vinden of de motor nog rijd. Ik zal de RDW een mail sturen of zij meer informatie over de motor hebben.

Kun je je de moeite beter besparen , dat geven ze je niet ... is een 100% nee . O-)
 
Laatst bewerkt:
In een oud album met foto's uit de jaren 50 kwam ik onderstaande foto tegen. Op de foto staat de motor van mijn opa. Kan iemand mij vertellen om welke motor het hier gaat? Ik kan het mijn opa zelf helaas niet meer vragen.

Aan de hand van het kenteken op het spatbord heb ik uitgevonden dat de motor uit Noord-holland kwam. Verder kom ik helaas niet. [afbeelding]
Wel grappig dat er toen al cougars waren die jonge knapen op motorfietsen interessant vonden.
 
Zou wel leuk zijn. Is nog na te gaan waar de foto genomen is?
 
Dr is een topic van iemand die er net eentje gekocht heeft.
Misschien kun je net zo'n foto maken :]

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/413396/Zundapp-DB200-1939-1.html

Prachtige motor! Ik weet al waar ik voor kan gaan sparen.

Zou wel leuk zijn. Is nog na te gaan waar de foto genomen is?

Ik kom nog dagelijks langs de plek waar de foto genomen is. Ik heb daar 20 jaar gewoond en mijn ouders wonen er nu nog.

Ik heb wat meer informatie over de foto.

Het mannetje op de foto is mijn opa. Hij is hier een jaar of 15. De foto is genomen in midden limburg. De motor is op dat moment nog van de broer van mijn opa. De broer van mijn opa is na de oorlog verhuisd naar Amsterdam. Vandaar dus ook de letters GZ op het kenteken.

Mijn opa heeft nog een tijd op de motor gereden en daarna is hij verkocht aan iemand uit de buurt, of hij is terug gegaan naar Amsterdam. In Amsterdam heeft die broer een autogarage, waar ook aan motoren gewerkt wordt. Die zaak bestaat volgens mij nog steeds, dus daar gaan we maar eens contact mee opnemen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan