#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Hier het eerste motor weekend er weer op zitten. Twee nachten gekampeerd met zijspanvereniging NVZ. Wat een top club is dat!!

360.jpg


Trouwens tegen een 800Fi aangelopen en deze erbij gekocht. Een rode van '99 met 36000 op de klok. Mooie solo naast de Voxan voor de wat serieuzere reizen.

Ik plaats wel foto's als ik hem heb over een weekje.
 
Iemand die nog een knappe highmount voor een 800Fi weet te liggen? O-)
 
Het is toch een verslavende machine... wie er 1 heeft wil er meer en wie er had wil er 1 terug :+
Vandaag de openingsrit van de VFROC, alles bij elkaar weer bijna 600km op de teller gezet.
 
:Y
Blijft een erg fijn blok die V4.
Vond hem wel wat zwaar sturen... bleek de bandenspanning op 2.0 te staan :+

Wel even snel uitzoeken hoe omgekeerd schakelen te regelen is _O-
Anders wordt het een rem-/schakelset van Sato Racing ... en dat wordt een duur grapje, maar dat heb ik liever dan de hele tijd moeten wisselen in m'n hoofd.

Heb nog nooit zo vaak tegen mezelf moeten zeggen "normaal schakelen Lukas!" op de weg terug naar huis _O-
 
2.8 2.5 rij ik, er af stuiteren met 2.0 ? dan staat je vering niet goed,of de verkeerde veren voor je gewicht.je sloopt je banden zo met een te lage spanning, een lap middel dus.

EDIT, laat maar je rijd met zijspan met een auto band _O-
 
Laatst bewerkt:
Is wel aan de lage kant.....voorband ook niet versleten want daar gast hij ook zwaarder van sturen.

De mijne moet nog uit de winterstalling gehaald cq hier afgeleverd worden dus nog even geduld. Weer is ook niet echt fijn dus ik kan nog wel een weekje wachten. Bovendien mijn clubrit op 2 april gaat niet door want de Mrs. heeft afgesproken om met vrienden te gaan brunchen.... ;) (is eigenlijk ook belangrijker dan een rit denk ik dan... :} )

In ieder geval Olie/bougies vervangen en klaar...... :]
 
Vandaag met de 1200 bij de vrienden van HK geweest :9~

Mocht zelf de kappen eraf knutselen, en er weer op én er weer af -het monteren van de nieuwe shock was niet helemaal goed gegaan :') en daarna er weer op. Weet ik in ieder geval nu hoe dat moet :}

Maar wow, wat rijdt dat toch nog even wat fijner (voorvork modificatie en lineaire Wilbers veren, achter een Wilbers 640 blackline shock) En om het spul achter netjes te houden gelijk en shock tube gemonteerd.

Ook al was het prut weer, direct op weg naar huis meer vertrouwen, zeker in combinatie met de Pilot road 5 die ik 3 weken geleden gemonteerd heb.

Kortom ik ben klaar voor het mooie weer 8-)
 
Mooi zo, iig een vertrouwde gevoel is mooi meegenomen.

Ik heb op mijn vfr nog te kort op kunnen rijden, vorig jaar 1,5 mnd gereden en toen de winterstalling in. Ik heb wel ff aan de achterveringsknop gedraaid, strakker gezet, maar weinig verschil gemerkt. Eigenlijk ben ik niet zo’n kenner mbt fine tunen behalve dat ik het verschil wel merk tussen mijn 888 met hyperpro vering (hard en alsof ik op rails rijd) en de comfortabele VFR zonder dat hij gaat deinen met bijv. bocht-uit accelereren....of slappe hap gevoel.

Van het jaar kan ik er wel mee aan de gang om bijv. olie in de voorvering te vervangen....(wordt vaak ‘vergeten’)... ;)
 
Mooi zo, iig een vertrouwde gevoel is mooi meegenomen.

Ik heb op mijn vfr nog te kort op kunnen rijden, vorig jaar 1,5 mnd gereden en toen de winterstalling in. Ik heb wel ff aan de achterveringsknop gedraaid, strakker gezet, maar weinig verschil gemerkt. Eigenlijk ben ik niet zo’n kenner mbt fine tunen behalve dat ik het verschil wel merk tussen mijn 888 met hyperpro vering (hard en alsof ik op rails rijd) en de comfortabele VFR zonder dat hij gaat deinen met bijv. bocht-uit accelereren....of slappe hap gevoel.

Van het jaar kan ik er wel mee aan de gang om bijv. olie in de voorvering te vervangen....(wordt vaak ‘vergeten’)... ;)

Eens, het afstellen laat ik daarom graag aan de vakman over.
Mijn gevoel was dat het wel allemaal op het maximum stond. HK bevestigde dit. Waarbij in de basisafstelling, met de oorspronkelijke vering echt wel rekening gehouden was met een compromis tussen strak sturen en comfort. Toch merk ik dat de fiets zich nu -voor mijn gevoel- makkelijker laat insturen. En anders reageert op hobbels en verstoringen. Lijkt toch iets lichtvoetiger geworden.

Er bleken in de voorvork al progressieve veren te zitten. Wellicht standaard. Ik vind dat niet zo prettig rijden. Dus met nu lineaire veren maakt dat al een verschil.
 
Misschien ook Hyperpro onder je VFR zetten?

Wat ik op de fora lees over de streetbox is dat het al een fikse verbetering is :)

Ik heb op al mijn motoren veringmodificatie laten doen. Door de jaren heen altijd goed geholpen bij HK. Door de vele km's een investering die zichzelf terugbetaalde. Op mijn vorige motor: Tiger Sport na 35 K een nieuwe achtershock moeten laten plaatsen. Motor was toen 2,5 jaar oud. Ik had deze 1,5 jaar gereden.

Best snel dus :P Originele shock was niets meer van te maken :W
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag de 800Fi opgehaald. De achterband is nieuw, maar heeft dot 2013. Die kan dus nog wel een tijdje. Heeft na die tijd absoluut stil gestaan, en daarvoor ook grotendeels vanaf 2005. De voorband is van 2004.

Accu zat er niet meer in, dus even meegenomen van thuis. Startte direct, eigenaar gaf aan dat er een toevoeging bij de brandstof zat, dus dat blijft langer goed dan.

Dikke laag stof er op. Verder hele nette motor, maar heeft een schuivertje gemaakt ooit. Rempedaal en uitlaatbocht verraden dat. Verder niet ernstig.

Eerst maar eens even wassen, en dan kijken hoe hij het doet. Dit jaar zal ik er niet heel veel km's mee maken, en dus gaat hij volgend voorjaar naar Johan voor een grote beurt. Plaatje dan maar?

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. 36II span continues. Destijds bewust niet aan een 800Fi of vtec gebouwd. Vind de 36II de mooiste en ook technisch de betere voor zijspan wegens achterbrug in frame ipv aan blok.
 
Laatst bewerkt:
De banden op mijn VFR zijn uit 2007.. B|
Stuurde wel een stuk beter met wat meer lucht in de bandjes :+ :Y
S20evo voorband heb ik nog liggen dus die gaat er van de week op.
Achterband rijd ik gewoon wel op.

Afgelopen weekend navi steun gemonteerd, tankgrips geplakt en een override switch voor de ventilator geïnstalleerd :)

Reed zaterdag centrum in om een terrasje op te zoeken, blijkt de ventilator pas bij 105 graden aan te gaan |(
Heb op mijn Kawasaki ook zo'n override schakelaartje voor de ventilator - Ideaal!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan