CBR900RR SC33 1999

26 nov 2014
30
0
Nieuw Bergen
Hallo allen,

Wil ff een enquete houden over t onderhoud ve CBR900RR Fireblade.
Heb zelf een SC33 bwjr. 1999

Vraag is ; Om de hoeveel km geven de Fireblade rijders onder jullie hun bike ( niet vrouw dus ) een grote beurt.

Zal beslist verschillende antwoorden krijgen maar ben gewoon eens nieuwsgierig.
Heb verschillende monteurs gevraagd en krijg dan ook al verschillende antwoorden.
Varieert zelfs v om de 10.000-30.000 km

Mijn benzine verbruik was 1;15.
Op mijn vorige Fireblade v 1993 1;17,5
Heb de 1999 Fireblade nog maar 3000 km gereden en deze heeft nu net een grote beurt gehad.
Was nodig.
Nu kijken hoe lang ik rijd vd volgende grote beurt.
Wel nu,een prettige nachtrust.
 
Mijn SC28 blade(93) had ik gekocht met 37000 km er was bij 24000 kleppen gesteld. Het ligt eraan hoe je met de motor omgaat. Heb er 50.000 km mee gereden(niet racy steil) en er is in die tijd geen klep meer verlopen buiten de tolerantie allemaal nog dik in de marge. Olie,filter,bougies,kettingset,etc en ook de carburateurs synchroniseren deed ik zelf. Banden en 1 x koppeling laten doen. Motor weggedaan bij 74.000 km en reed en zag eruit als een nieuwe. Het zijn hele goede, betrouwbare motoren, op zijn SR na daar moet je echt eentje aanschaffen met koelribben en als het even kan beter koelen. Ook de SR tussen stekker onder het zadel in de gaten houden. Verder is het starten en rijden maar.
 
Heb tot nu toe nog geen motor lang genoeg gehad om grote beurt of kleine beurt te laten uitvoeren.
Vandaar.
Echter wil ik mijn Fireblade zeker 3-4 jaar blijven rijden en daarna evt een Suzuki DL1000
aanschaffen.
Heb nu de laatste 3 jaar 13 motoren gehad.
Beetje gekkigheid misschien.
Na jaren lang niet meer te hebben gereden met shoppers begonnen maatoch niet mijn ding.

De off road motoren die ik had bevielen wel maar wilde vooradt ik te oud ben nog een Fireblade hebben.
Ben nl toch al de 50 gepasseerd.
 
Nu wil ik binnenkort nwe banden er op leggen maar weet niet of de Pilot Road 4 geschikt is v mijn motor.
Blijkt nl wel een goede band te zijn voor achter dan.

Zeker na zoveel km zelf ff kleine beurt geven.
Eens na 25000 km grote beurt laten doen.
 
Je hebt een 16" voorwiel dus je keuze is wat minder, maar er is nog zat keuze.
Zelf heb ik de Bridgestone S20evo achter en de s20 voor, rijdt prima. Inmiddels is er een verbeterde versie s21.
Hiervoor Continental sportattack gereden en is ook een fijne band.
 
Terug
Bovenaan Onderaan