Oliedruk meter in Rotterdam

commuter

MF'er
30 sep 2015
149
0
Hoi,

Ik ervaar een probleem met mij Kawasaki KLE500: Na vandaag de klepspeling gesteld en de koelvloeistof vervangen te hebben blijven zowel het oliedruk- als het koelwatertemperatuurlampje branden nadat de motor is gestart.
Om uit te sluiten dat het ook daadwerkelijk de oliedruk is zou ik dit graag meten.

Nu vroeg ik mij af of er toevallig iemand in Rotterdam woont met zo'n meter, zodat ik daar even langs kan rijden. De meting is zeer snel gedaan, de plug zit binnen handbereik.

Je zou mij hier heel blij mee kunnen maken als dit vanavond of morgen(ochtend) zou kunnen.

Berend
 
Laatst bewerkt:
Harry heeft gelijk volgens mij maar dit zal bij model verschillen. Ben net inderdaad even met de multimeter aan de slag gegaan.

De schakelaar is laagohmig met contact aan, motor uit (geen oliedruk) en wordt hoogohmig met de motor aan, dus er is wel oliedruk!!

Wanneer ik de draad naar de oliedrukschakelaar los maak blijven beide waarschuwingslampjes branden dus ik denk toch dat er iets elektrisch niet goed zit.

Of misschien toch een luchtbel oid in de koelwaterleidingen? Lijkt mij stug.
 
Brandt het olie lampje als je het draadje wat op de oliedrukschakelaar hoort los haalt?
Zo ja dan maakt de draad ergens tussen het lampje en de stekker die op de oliedrukschakelaar zit sluiting naar aarde
Of te wel zit ergens klem tussen het frame of blok(kleppendeksel of zo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan