Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Vandaag de sw-motech risers geïnstalleerd.
5cm ; 6cm ging niet omdat de kabels dan te strak kwamen.
Het was een gedoe. Om goed te kunnen positioneren moet je alles assembleren.
Maar als je dan wil bijregelen moet je alles weer uit mekaar halen om aan de bouten te kunnen.
Dat kon wat doordachter. Denk dat Rox het beter voor mekaar heeft, als ik het youtube fimpje bekijk.

Maar het resultaat is best OK. Relaxter rijden.
En stuurt beter door de snellere bochten, vind ik.
 
IMG_2323%20(2).JPG

IMG_2318.JPG

IMG_2319%20(2).JPG
 
Denk dat Rox het beter voor mekaar heeft
idd, nog overschot met de kabels en gewoon aan twee inbusbouten draaien om de positie bij te stellen.
Nadeel van de gps houder (bij het road model toch) zijn de trillingen van het scherm op Belgische wegen en offroad.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog Tiger 800(xc) rijders die op zoek zijn naar:

De meest robuuste kofferset die er verkrijgbaar is? Ik ga ze verkopen. De foto's van de zwarte Tiger zijn van mijn Tiger. compleet met binnentassen, en Touratech baseplate adapters. Belangstellenden kunnen een pm sturen. Weblink hieronder.

Odyssey II

In 2012 aangeschaft maar ik ben zojuist overgestapt naar een Africa Twin(CRF1000) en het lijkt er vooralsnog niet op dat er een passend montagerek van Jesse Luggage komt voor deze solide koffers.

Tevens nog te koop: Barkbusters Kobra handkappen(2016), Touratech versnellingspook(zwart) en Pivotpegz Mark 3, voetsteunen.
Alles in zeer goede staat.
 
Maar weer een kleine update met de winterstop voor de boeg. Vorige week eigenlijk 'per ongeluk' een eBay veiling gewonnen. Er stonden carterberschermers op, bieden vanaf €115,- (nieuwwaarde €180.-) dus ik dacht: ik probeer het gewoon! Vervolgens helemaal vergeten. Paar dagen later mailtje van eBay: "Congratulations! You won the auction!" Ik was blijkbaar de enige bieder. Dus ineens had ik een 3mm alu carterbeschermplaat voor weinig. Helaas geen originele Triumph (die vind ik persoonlijk wel mooier), maar hij was in ieder geval niet duur. Afgelopen vrijdag erop gezet en ik moet zeggen, het staat niet verkeerd en de kwaliteit lijkt ook prima in orde:
15i9e0x.jpg

zvwvsy.jpg

Ze staan vaker op eBay met veilingen carterbeschermplaat zilver carterbeschermplaat zwart
Originele webshop: http://www.motorrad-planet.com
 
Mooie tip! Komt nog wel €17 verzending bij.
Klopt, maar dat is bij de meeste online bestellingen (hoewel sommige webshops boven een bepaald bestelbedrag gratis verzenden). Maar al met al heeft Bassie voor nog geen €135,- weer een mooi versiersel! (want off-road ga ik toch niet _O- )
 
Ik ga hier een beetje meelezen hoor, ben wel geinteresseerd in een mooie 800. Of een 1050?
 
Laatst bewerkt:
Het is geen geheim. Ik doe hem weg omdat ik graag wat anders wil gaan rijden. Ik kom van een CBR 1100 Blackbird. Ik mis wat vermogen. Verder heerlijk sturende fiets.

Dus mocht je geïnteresseerd zijn mag je altijd mailen of eppen via de advertentie.
 
Laatst bewerkt:
Hoe stallen jullie de Tiger qua winterstalling ivm de banden? Ik heb nog een voorbok van een eerdere motor. Op de middenbok zetten en dan middels de voorbok zorgen dat beide wielen van de grond komen? Hij gaat toch wel een maandje of 4 stilstaan denk ik..Zodra er pekel ligt is het voor een " NO GO"...
 
Bij mij staat ie gewoon op de middenbok. Gewicht op de banden is dan minimaal (hij is in balans ongeveer), dus dat is geen enkel probleem.

Die van mij staat ook gauw 4 maanden stil nu. Het is niet alleen pekel, het moet ook wel een beetje aangenaam zijn om te rijden. En in mijn ogen is het dat niet meer onder de 10 graden :+
 
Hoe stallen jullie de Tiger qua winterstalling ivm de banden? Ik heb nog een voorbok van een eerdere motor. Op de middenbok zetten en dan middels de voorbok zorgen dat beide wielen van de grond komen? Hij gaat toch wel een maandje of 4 stilstaan denk ik..Zodra er pekel ligt is het voor een " NO GO"...
Gewoon op de jiffy met een verhoogde bandenspanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan