Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Welke gadgets/accesoires hebben jullie er eigenlijk op en wat raden jullie echt aan?

Ik heb nu op een xcx 2017;
Stuurverhogers (rox risers)
Mivv Suono Carbon
Expedition koffers (excl topkoffer)
Alluminium radiateur beschermer (origineel accessoire Triumph)
HandvatVerwarming (origineel accessoire Triumph)
Frame protectie (origineel accessoire Triumph)
Puig Toering ruit
Triumph datatool alarm
SW motech tanktas ring.

Hetvolgende staat in bestelling;
Mistlampen (origineel Triumph)
Touratech stickers op het spatbord
Touratech Headlight Guard.
 
Ha screwboot,
wat is voor jou een acceptabel olieverlies per 10000km (service interval?
Ik heb nu bijna 100000km op de teller staan, zelf er op gezet en na 50000 km ging hij wat olie verbruiken, ongeveer halve liter per 10000. Nu is dat 1 liter, maar vind ik nog steeds aacceptabel. Ik heb normale uitlaatgassen dus
Heb je al eens gecheckt wat een GS verbruikt?
groet
Nelizzz

Mwa, acceptabel. Eigenlijk vind ik olieverbruik onder de 50.000km niet acceptabel. Ik heb nog nooit een motor gehad die olie verbruikte, ook niet met 60k op de teller. :X

Dan hebben we het over zichtbaar olieverbruik he, ik weet dat elke verbrandingsmotor wel verbruikt, maar bij mij is dat altijd zo minimaal geweest dat het niet zichtbaar was tussen oliewisselingen door van 10.000km
 
Laatst bewerkt:
Welke gadgets/accesoires hebben jullie er eigenlijk op en wat raden jullie echt aan?

Wat er allemaal opstaat vind je hiervoor wel ergens terug.
Belangrijkste vind ik zelf:
- Ofroad steps (oem Triumph)
- Rox risers
- Adeventure soft tail(zadel)koffer (Triumph)
- Carterbescherming (SW Motech)
- Valbescherming (SW Motech)
- Puig scherm (het standaard scherm trekt op niets).
- Triumph adventure tanktas.
- Mistlichten (oem Triumph)
- GPS houder geplaatst tussen instrumentenpaneel en ruit
- Handbeschermers (TT)

De grootste miskleun waren de harde adventure zijkoffers (liggen praktisch nieuw ergens in een kast stof te vergaren).
De tanktas en de tailtas voldoen uitstekend maar spijtig genoeg zijn de ritssluitingen niet al te stevig (op de tanktas al 2 stuk en op de tailtas al 2 trekkers afgetrokken maar dat heb ik zelf kunnen herstellen met een ring van een sleutelhanger ;) )

Handverwarming vind ik persoonlijk een overbodige optie. Heb nooit koud aan mijn handpalmen maar wel aan de vingertoppen. Ik gebruik dan ook verwarmde handschoenen. Bijkomend voordeel hiervan is dat je ze op elke motor kan gebruiken (dus eenmalige kost).
 
Laatst bewerkt:
Heb jij de LED mistlichten of de halogeen? Als het LED is, is het een aanrader? Ik vind ze wel duur maar het hoort eigenlijk wel he :)
 
In 2014 was het nog halogeen (kwamen toen als pack tezamen met de Arrow gratis bij de offroad voetsteunen).
Ik gebruik ze eigenlijk bijna nooit als mistlicht maar veelvuldig als breedstraler. De ganse breedte van de rijbaan incl. fiets- en voetpaden zijn er hel door verlicht zonder tegenliggers te verblinden.
 
Laatst bewerkt:
oke top, en een uitlaat van 800+ en lampjes van 450+ bij voetsteunen van 120? wat een deal! Dat kreeg ik er niet bijgepraat...
 
Was niet veel praten aan. Was toen gewoon een Triumph actie.
Was 250 € voor dat pack en gezien ik die voetsteunen toch wou idd een goede deal :)
De 800 ABS road kostte toen (voorjaar 2014) ook nog 'maar' 8900 euro.
Net zoals we in 2015 onze Street gekocht hebben met "gratis" bellypan, seatcover en flyscreen (met contrasterende kleur naar keuze) voor 6000 euro*.
Tegenwoordig is Triumph wel (inzake prijs) in de richting van BMW aan het evolueren ;(

*de arrow hebben we daarop gemist |( want die deden ze er pas een maand later bij. Maar ja, je kan niet alles hebben.
 
Laatst bewerkt:
uhmm ik heb 14100 voor de xcx betaald, kreeg wel de expedition koffers erbij(excl topkoffer), frame beschermers en allu rad guard, handvatverwarming kreeg ik ook... Maar dat was het wel...

Toen ik moest betalen vond ik het best even schrikken
 
Was niet veel praten aan. Was toen gewoon een Triumph actie.
Was 250 € voor dat pack en gezien ik die voetsteunen toch wou idd een goede deal :)
De 800 ABS road kostte toen (voorjaar 2014) ook nog 'maar' 8900 euro.
Net zoals we in 2015 onze Street gekocht hebben met "gratis" bellypan, seatcover en flyscreen (met contrasterende kleur naar keuze) voor 6000 euro*.
Tegenwoordig is Triumph wel (inzake prijs) in de richting van BMW aan het evolueren ;(

*de arrow hebben we daarop gemist |( want die deden ze er pas een maand later bij. Maar ja, je kan niet alles hebben.

€8900 Belgische Euro's zeker, want in NL was de 800 (Road) toch een stukje duurder.
 
uhmm ik heb 14100 voor de xcx betaald,
Toen ik moest betalen vond ik het best even schrikken
Idd mijn aankoop was (gelukkig) in België en de XCX kan je inzake prijszetting niet meer vergelijken met de 800 MY 2014. Ook de nieuwe Street evolueert richting BMW prijzen. :( , die vind je ook niet meer voor 6000 euro. En een xc is en was sowieso duurder dan de road.

Schrikken als je moet betalen begrijp ik dan wel niet (of het moet ironisch bedoeld zijn). Je onderhandelt toch over de prijs voor je de aankoop doet en niet erna?
 
Laatst bewerkt:
Tiurlijk was het ironisch, dat betekent niet dat het niet toch een beetje pijn doet om je rekening te openen na het betalen....

De pijn word dan wel verzacht als ik in de schuur kijk :)
 
Over olieverbruik: mijn XC verbruikt 0 olie (ongeveer 14K).
Ik reed hiervoor BMW en daarover lees je dat BMW een olieverbruik van 1liter per 1000km nog normaal vindt.
Mijn yamaha verbruikte ook olie, dat was ook heel normaal.
Zolang je tussen de beurten geen olie hoeft bij te vullen, zou ik mij geen zorgen maken.

Just my 2 cents.
 
Hallo,

Van het weekend trotse eigenaar geworden van een witte tiger 800 uit 2011.
Wat een geweldige machine!
Ik zal snel even wat plaatjes schieten.
Alleen dat ruitje hé....
Snel opzoek naar een andere.

Grt len
 
Hoi Len07

Gefeliciteerd! De tiger is idd een geweldige motor,een echte allrounder!
Het ori ruitje heb ik vervangen door een van puig,na wat afstelgefrot ben ik daar goed over tevreden.

idd,maak maar wat fotos.
 
Hallo,

Van het weekend trotse eigenaar geworden van een witte tiger 800 uit 2011.
Wat een geweldige machine!
Ik zal snel even wat plaatjes schieten.
Alleen dat ruitje hé....
Snel opzoek naar een andere.

Grt len
Welkom en van harte met je aankoop. Veel veilige km's!
 
Ik heb vorige zomer een Givi airflow geïnstalleerd, niet geworden wat ik er van verwacht had. De wind was inderdaad minder, maar nu tijdens de winter voel je wel dat de meerwaarde beperkt is (volgens mij). Misschien toch beter direct een Madstad geprobeerd. Mss dat de Puig ook meer beschermd. Alhoewel dit alles persoonlijk is.
 
Mss dat de Puig ook meer beschermd. Alhoewel dit alles persoonlijk is.

Ik heb ook de Givi Airflow, Jos16 de Puig. Ik moet zeggen dat ik meer had verwacht van de Givi, op mijn vorige (de V-Strom) was deze perfect, kon ik tot 150km/h met vizier open rijden met lenzen. Nu gaat dat redelijk maar minder. De Puig is mooier maar geeft nog minder bescherming vind ik. Ik denk dat het aan het ontwerp van de Tiger ligt met zijn lagere voorkant als bijvoorbeeld de V-Strom en de GS.

Ik heb het maar geaccepteerd, op het comfort zadel na is het een heerlijke fiets.
 
Ik heb zelf de puig, het is wel echt 10x beter dan origineel... zit nog wel te denken aan een flip up erboven.. van wunderlich vind ik ze het mooist :)
 
Ik heb al jaren de Madstad Adventure. Als je deze een keer wilt bewonderen dan kan dat. Omgeving Utrecht of Den Haag (woon werk).
Of weer eens een Tiger mini meet ;-)
Nelizzz
 
Vandaag las ik in de duitse Motorrad een vergelijk tussen modellen uit de Adventure groepen: 300cc klasse, kleine GS en grote GS klasse. Onze Tiger valt in de kleine GS klasse met als vergelijk de 800GS, V-Strom 1000 maar ook de KTM Adventure 1090.

Volgens Motorrad schreeuwt de Tiger om de komst van een 900cc blok. Iemand al betrouwbare info dat er daadwerkelijk een 900cc blok komt in het nieuwe model?
 
Vandaag las ik in de duitse Motorrad een vergelijk tussen modellen uit de Adventure groepen: 300cc klasse, kleine GS en grote GS klasse. Onze Tiger valt in de kleine GS klasse met als vergelijk de 800GS, V-Strom 1000 maar ook de KTM Adventure 1090.

Volgens Motorrad schreeuwt de Tiger om de komst van een 900cc blok. Iemand al betrouwbare info dat er daadwerkelijk een 900cc blok komt in het nieuwe model?
Er komt wel een opvolger, maar met meer cc???
Spy shots reveal new version of Triumph’s 800 adventure bike
 
Terug
Bovenaan Onderaan