Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Monteur bij Blom gisteren, zei dat er inderdaad genoeg ruimte is, in de behuizing!
 
Weet iemand of een kuipruit van Puig ook gaat passen ivm navigatiesteun die op mijn Tiger zit? Zie foto. Foto is helaas gedraaid, krijg hem niet goed, maar moet wel te zien zijn zo? Ik zit te denken om de zwarte ruit van Puig te kopen, die is iets van 13cm hoger dan de originele ruit die er nu op zit.

Zou zonde zijn als de boel niet past natuurlijk!

2gxeedg.jpg
 
Geen enkel probleem. Heb de combi van deze Rammount en donkere Puig zonder probleem geplaatst.
Alleen een waterpomptang moeten gebruiken om de Rammount stevig in positie te kunnen zetten.
Anders trilde deze offroad steeds naar onder. Maar heeft meer met het ontwerp van deze mount te maken dan met de combi scherm/mount.
 
Laatst bewerkt:
Thanx! Bedoel je gewoon wat je normaal met je handen aandraait, zodat hij strak op het bolletje komt?
Bij mij zakt hij ook naar beneden als ik een hobbelige weg heb gereden. Maar om dat nu heel strak aan te draaien? Het blijft plastic..De zwarte Puig bevalt goed? Ik wil gewoon een zwarte ruit op mijn zwarte Tiger, haha!
 
Heb het ook zo.
Puig en die mount van euhm was het sw-motech?
Geen probleem bij trillingen.
Ik gebruik misschien wel een langer stengel, waar je makkerlijker aan het draaiding kan.
Maar eigenlijk zou een langer nog meer trilling moeten geven.
 
Maar om dat nu heel strak aan te draaien? Het blijft plastic.

Als je hem niet strak aandraait zakt ie na een tijdje naar beneden omdat het gewicht van de gps zo ver over hangt op de idd een sw motech arm. Kreeg het er gewoon van op mijn zenuwen. Gemonteerd op het stuur is de arm meestal veel korter en staat de gps ook meer loodrecht op de arm dan dat ie overhangt. Op een NL/Lux/D weg heb je geen last van trillingen en verzakken maar op een doorsnee Belgische N-weg (zeker in Vlaams-Brabant) niet te doen en offroad al helemaal niet. Met de waterpomptang kan je extra hefboom zetten zodat ie onwrikbaar komt te zitten. En de apparatuur kan er tegen.
Het zwarte Puig scherm bevalt mij goed (anders stond het er niet meer op :) ) en met de Sw Motech bevestiging staat de gps helemaal droog en perfect in de kijklijn zonder het zicht op de weg en de instrumenten te benemen. De vrije uitslag van het Puig scherm wordt ook niet belemmerd door de gps.
 
Laatst bewerkt:
Even off-topic..Als iemand nog een mooie en nieuwe Motorbroek - Kevlar - Jeans zoekt, heb de mijne net hier te koop gezet..(bij kleding te koop etc..) Opsturen geen probleem!
 
Kan iemand die de zwarte puig heeft even een foto maken? Van voorkant en vanaf zadel?
150,- euro is veel geld voor een ruitje, twijfel nog een beetje..

Thanx!
 
Ik heb de doorzichtige, niet twijfelen gewoon kopen! Geweldige ruit kwa looks en bescherming. Wel wat flexibel op hogere snelheden
 
Hoi Silver
Ik heb de smoke en die bevalt me goed,het was wel ff testen om de beste stand van het scherm te vinden.

Maar zon zwarte ,kun je daar nog doorheen kijken. ?
Goed zicht is toch wel erg belangrijk.
 
Mijn Tiger is zwart en vind het daar mooi bij passen! Wanneer kijk je door het ruitje dan? Nu, met de originele doe ik dat nooit eigenlijk. Plat erop liggen doe ik niet....Makkelijk te monteren, ook icm de steun voor mijn navi? Zie foto hierboven...
 
Het scherm is nou ook niet zo hoog dat je er doorheen moet kijken.
Als jij er wel doorheen moet kijken, dan heb je mijn respect omdat je toch op de Tiger geraakt.
 
Maar zon zwarte ,kun je daar nog doorheen kijken. ?
Neen je kan er niet veilig doorheen kijken.
Maar ik ben zelf maar 173 cm en het zadel staat in de laagste stand en ik kijk nog ruim over het Puig scherm heen hoor.
14468641_191101484652665_1839193072388531839_o.jpg


14289791_185524148543732_3124477387340694358_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel een mooi ruitje hoor! Toch maar bestellen denk ik..
Ik nam vandaag een rotonde en kwam met de linkerstep aan de grond? Kan ik mijn Tiger niet zo plat gooien of kan ik iets stellen?
 
Laatst bewerkt:
Net besteld, de zwarte Puig! Is dit een beetje zelf te monteren? Gewoon de originele bouten gebruiken, geen breekwerk lijkt me? Het schijnt dat je de Puig kunt stellen, maar als hij maar mooi langs mijn navi-steun loopt, is het goed.
 
G'Morning!

Wat een heerlijk weertje weer! Je zou maar een weekje vrij zijn! Mooi een paar ritjes maken volgende week. Zal dan ook even wat foto's maken met de mods die ik heb gedaan. Klaar voor het nieuwe seizoen. Heb trouwens ook de leds erin. Past erg mooi bij de led mistlampen.
 
G'Morning!

Wat een heerlijk weertje weer! Je zou maar een weekje vrij zijn! Mooi een paar ritjes maken volgende week. Zal dan ook even wat foto's maken met de mods die ik heb gedaan. Klaar voor het nieuwe seizoen. Heb trouwens ook de leds erin. Past erg mooi bij de led mistlampen.

Heb inmiddels ook 2x H4 besteld bij AFS.
Zal van de week of zo wel binnenkomen.
Montage ging eenvoudig of heb je nog wat moeten aanpassen?

Groet,

Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan