Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Is hij niet in hoogte verstelbaar, net zoals het originele zadel, en dat hij nu in de laagste stand staat?
Ja, hij is net als het originele zadel in hoogte verstelbaar en nee het maakt niet uit in welke stand hij staat. Op beide hoogtes dezelfde kier. Het lijkt er op dat de zitting gewoon te kort is.
 
Hallo tijgerrijders,
Sinds kort rijdt ik deze stoere en kleurige Tijger 800X, waaraan we afgelopen winter gesleuteld hebben.
[afbeelding]
Planning is om dit jaar ook eens wat offroad "light" te gaan rijden. :] Week of 2 terug eerste testrit gedaan door Brabantse bos, viel niet mee. Was route met veel blubber, los zand, dikke boomstronken waarachter je bleef hangen en heeeeel smalle paadjes, heuvel op en af, wel spannend! Jee daar krijg je het wel warm van... :$ Zondag a.s mee met de MF allroad rit van Detox, gaan er hier nog meer met deze rit mee?

Hoi
zondag as gaan we,motoskooly en ik,ook naar de allroad [light] rit.
Zo te zien wordt het lekker weer om te :] we zien je daar wel,kan niet missen met die lekkere kleurtjes :) O ja ik ben dan ook voorrijder ;)
 
Ja, hij is net als het originele zadel in hoogte verstelbaar en nee het maakt niet uit in welke stand hij staat. Op beide hoogtes dezelfde kier. Het lijkt er op dat de zitting gewoon te kort is.

Dat is dan wel slecht van een (duur) merk als Touratech.. Heb je al contact met Touratech opgenomen of het wel klopt zo?

Hoi
zondag as gaan we,motoskooly en ik,ook naar de allroad [light] rit.
Zo te zien wordt het lekker weer om te :] we zien je daar wel,kan niet missen met die lekkere kleurtjes :) O ja ik ben dan ook voorrijder ;)

Kunnen we er bijna een volledig Tiger 800 groepje van maken a.s. zondag :+
 
Zijn er anderen met een Touratech zadel? Ik heb afgelopen week een Driride comfort seat gemonteerd. Het zit geweldig, maar de pasvorm is dramatisch. Er zit een kier van ruim 2 cm tussen zadel en tank. Iemand suggesties?
[afbeelding]

Hoi Kopperma

Ik heb precies zon zadel,zit en past perfect,mijn zadel zit hetzelfde als het jouwe,alleen zit er bij de mijne een zachte stuk wat op de tank aansluit. Is dat bij jouw niet zo? kan het zo net niet zien op de foto.
 
Ben je zeker dat het er goed op zit?

Is er een verschillend zadel voor verschillende modeljaren?
 
Hoi Kopperma

Ik heb precies zon zadel,zit en past perfect,mijn zadel zit hetzelfde als het jouwe,alleen zit er bij de mijne een zachte stuk wat op de tank aansluit. Is dat bij jouw niet zo? kan het zo net niet zien op de foto.
Nee, de rand is gewoon 'hard' zoals bij het originele zadel.
 
Ben je zeker dat het er goed op zit?

Is er een verschillend zadel voor verschillende modeljaren?
1 zadel voor alle bouwjaren (volgens Touratech). Ik zal nog eens kritisch kijken, maar aan de achterkant sluit hij goed aan op het bijrijderszadel...
 
Toen ik de eerst keer mijn zadel terugplaatste sloot het vanachter ook goed aan.
Vooraan had ik ook zo'n gap.

Bleek toch dat het zadel achteraan niet volledig omlaag zat.

Ik heb op de Street en Bonneville ook verschillende zadels gehad.
Is altijd een gok.
Voor de Tiger heb ik een airhawk kussentje gekocht.
 
Toen ik de eerst keer mijn zadel terugplaatste sloot het vanachter ook goed aan.
Vooraan had ik ook zo'n gap.

Bleek toch dat het zadel achteraan niet volledig omlaag zat.

Ik heb op de Street en Bonneville ook verschillende zadels gehad.
Is altijd een gok.
Voor de Tiger heb ik een airhawk kussentje gekocht.
dank voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens een vraag.

Ik wilde net een nieuwe lampje in de koplamp zetten en tot mijn verbazing zat de lens er los in.
Is er iemand die weet hoe je deze terug vast kan zetten.
Voor zover ik kan zien zit de behuizing vatgebakken aan het glas.

Groeten Len
 
Zijn er anderen met een Touratech zadel? Ik heb afgelopen week een Driride comfort seat gemonteerd. Het zit geweldig, maar de pasvorm is dramatisch. Er zit een kier van ruim 2 cm tussen zadel en tank. Iemand suggesties?
[afbeelding]

Er staat er nu ook een te koop op marktplaats, en daar kun je duidelijk een extra rand zien voor de afdichting met de tank.
 
Er staat er nu ook een te koop op marktplaats, en daar kun je duidelijk een extra rand zien voor de afdichting met de tank.
Die rand, of flensrand, zit er dus bij mij niet op. Als ik op de site kijk, dan staat die flensrand er op de afbeeldingen ook niet op. Heb jij 'm zo gekocht Jos? Of heeft de vorige eigenaar die rand er misschien zelf opgezet? Ik heb weinig zin om het zadel weer terug te sturen (verzendkosten voor mij), dus wellicht dat ik zo'n rand er ook makkelijk zelf aan kan zetten...

Comfort seat rider DriRide, for Triumph Tiger 800/ 800XC/ 800XCx, breathable, high | Touratech Nederland
01-420-5905-0_i_01.jpg

01-420-5905-0_i_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die Touretech van de link heb ik vrijdag maar gelijk opgehaald. Wat een verbetering zeg ten opzichte van het "comfort ahum" standaard zadel!

 
~
Die rand, of flensrand, zit er dus bij mij niet op. Als ik op de site kijk, dan staat die flensrand er op de afbeeldingen ook niet op. Heb jij 'm zo gekocht Jos? Of heeft de vorige eigenaar die rand er misschien zelf opgezet?

Hoi koperma

Ik heb mn tiger gekocht met dat zadel,Motoskooly heeft dat zadel vd link gekocht,en daar zat die rand
ook op.
Lijkt me ook standaard zo te zijn,blijkbaar heb jij pech. Touratech nederland bellen?
 
\
Die rand, of flensrand, zit er dus bij mij niet op. Als ik op de site kijk, dan staat die flensrand er op de afbeeldingen ook niet op. Heb jij 'm zo gekocht Jos? Of heeft de vorige eigenaar die rand er misschien zelf opgezet?

Hoi koperma

Ik heb mn tiger gekocht met dat zadel,Motoskooly heeft dat zadel vd link gekocht,en daar zat die rand
ook op.
Lijkt me ook standaard zo te zijn,blijkbaar heb jij pech. Touratech nederland bellen?
misschien een gewijzigd ontwerp... Touratech Nederland bestaat niet meer, is nu Touratech Benelux (gesitueerd in België)
 
Niemand hier een nieuwe Puig scherm? Hoef echt niet de hoofdprijs, prijs aangepast op MP.
Bijna 50% korting. Opsturen geen probleem!
 
Hoi
zondag as gaan we,motoskooly en ik,ook naar de allroad [light] rit.
Zo te zien wordt het lekker weer om te :] we zien je daar wel,kan niet missen met die lekkere kleurtjes :) O ja ik ben dan ook voorrijder ;)

Hoi wij hebben een erg leuke rit gereden zondag.

Waar waren jullie? Wij reden het eerst weg.
Overigens heb ik de tiger met de leuke kleurtjes wel gezien,maar niemand erbij.
 
Eén van de lampen in m'n koplamp is kapot, hoogstwaarschijnlijk gaat de andere dan ook binnenkort (is bij auto's bijna ook altijd zo, als de ene kapot is, gaat de andere meestal ook snel), dus ik wil ze allebei vervangen.
Nu waren er hier laatst een paar mensen die het over de Cyclops LED lampen hadden, maar is dat het echt waard?
Dat kost 160 euro voor een set, tegenover +/- 25-30 euro voor een goed halogeen setje (Osram Night Breakers/Night Racer of Philips Xtremevision).

Ik rijd eigenlijk nooit in het donker. Komt heel af en toe eens zo uit, maar sinds ik de Tiger heb (bijna 2 jaar) zijn die keren op één hand te tellen. Ik denk dan ook dat het zonde is om die LED's aan te schaffen, veel te duur voor die paar keer. Of zijn er goede redenen te bedenken om het dan alsnog te doen? Ik twijfel een beetje.
Iemand die mij kan overtuigen om het ene (LED's) of het andere (halogeen) te doen? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan