Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Hoe licht of zwaar ie kan heeft meer met het type banden en de berijder dan met de motor zelf te maken :) .
Maar je moet al zwaar onkundig zijn om de driecylinder te onbedoeld doen afslaan of te misschakelen.

Afgelopen week bij de eerste MF Allroad tour hebben de Tiger road van Jos16 en mij op Dunlop Smarttrail banden een mooie vuurproef gehad in vergelijking met echte zandkneiters als Honda Africa Twins en Yamaha (Super) Tenere's. Nou, wij hebben beide wel offroad ervaring, maar in mul zand was de Tiger nergens. Op gewoon zand en gravel deed het het wel prima en konden we het tempo met gemak volgen.

Overigens heeft de 3 pitter een erg licht vliegwiel, laten afslaan in het zand is toch niet zo heel moeilijk is gebleken. Maar dat kan ook aan de berijder liggen...

 
Afgelopen week bij de eerste MF Allroad tour hebben de Tiger road van Jos16 en mij op Dunlop Smarttrail banden een mooie vuurproef gehad in vergelijking met echte zandkneiters als Honda Africa Twins en Yamaha (Super) Tenere's. Nou, wij hebben beide wel offroad ervaring, maar in mul zand was de Tiger nergens. Op gewoon zand en gravel deed het het wel prima en konden we het tempo met gemak volgen.

Overigens heeft de 3 pitter een erg licht vliegwiel, laten afslaan in het zand is toch niet zo heel moeilijk is gebleken. Maar dat kan ook aan de berijder liggen...

[~[url="http://i356.photobucket.com/albums/oo8/MotoSkooly/Allroad%20rit_zps44ohgzyi.jpeg"]afbeelding~][/URL]

Die van mij sloeg niet af. Just sayin' O-)

Het mulle zand was inderdaad niet echt lekker rijden, ik heb Metzeler Tourance Next banden eronder. Het eerste stuk mulle zand, dat al redelijk vroeg kwam, ben ik halverwege maar opgeschoven naar het verharde fietspad. Dat was niet te doen :X
Het laatste stuk, niet ver bij het eindpunt vandaan, ging al wel wat beter. Daar was ook geen uitwijkmogelijkheid, dus moest wel door het zand :)
 
Haha leuk was dat zondag :]

Als eerste groep weggereden 2x een tankstop gemaakt,niet voor ons maar voor anderen uit ons groepje.
En nog als eerste binnen ;) na een half uur kwam de 2e groep pas.

Maar dat kan natuurlijk ook aan de berijder liggen :Y :Y :Y
 
Haha leuk was dat zondag :]

Als eerste groep weggereden 2x een tankstop gemaakt,niet voor ons maar voor anderen uit ons groepje.
En nog als eerste binnen ;) na een half uur kwam de 2e groep pas.

Maar dat kan natuurlijk ook aan de berijder liggen :Y :Y :Y

Wij reden als één van de laatsten weg bij het beginpunt en bij de lunch. Geen tankstops, maar wel één keer lang gewacht en zelfs een stukje teruggereden omdat we iemand kwijt waren :+
Na ons kwamen nog 3 groepen aan bij het eindpunt, maar toen waren jullie al weer weg daar denk ik, als ik de foto zo bekijk. Daar stonden toen geen motoren meer, alleen auto's :P
 
Gezien de algemene staat van de "verharde" wegen moet je al niet twijfelen of een allroad model er nut heeft. O-)

"Only in a Niva", he.... Ik heb al aardig wat clubritten met de Belgische Nivavrienden er op zitten... Dus die verharde maar ook onverharde wegen ken ik goed :)
 
Die Metzelers heb ik ook nog overwogen maar ik lees bij jouw dezelfde ervaring. Maar los van het mulle zand heeft de Tiger het perfect gedaan die dag. Als vind ik stiekem die nieuwe AfricaTwin ook wel erg gaaf...
 
Laatst bewerkt:
Oke, wel L*L heeft die constructie verzonnen om je hoofdlampen te vervangen in een 2015 model? 1: klein schroefje, wat uiteraard 2x in de lampkap valt...
2: zo'n idioot los metalen klemmetje om de lamp op zijn plek te houden, die natuurlijk na 80x pielen en godverren pas op zijn plek blijft zitten...

Het positieve aan het verhaal is dan wel weer dat ik zo'n lamp toevallig nog had liggen (zowaar een courante lamp schijnbaar, hoe is het mogelijk!) en dat die lamp het nog doet ook.

Zo, moest het even kwijt.
 
Om even terug te komen op de LED frontlichten.
Was gisteren even langsgereden bij de dealer (om de Bobber en de nieuwe Street RS even te testen maar dit terzijde) en bracht daarna in het werkhuis die LED's ter sprake.
Dealer doet daar al even testen mee (niet alle H4 LED's passen in de behuizing en/of hebben maar rond de 2000 lumen). Ook ondervond hij dat verschillende LED's niet aan de EU richtlijnen inzake spreiding voldoen en vooral canbus storingen kunnen veroorzaken.
Hij had nu een nieuwe LED op het oog (met een kleine volledig geïntegreerde koeling en 6000 lumen lichtopbrengst). Bestelling zou over een 14 dagen beschikbaar zijn. Als de eerste testen positief zijn zou hij mij verwittigen en ze er bij het volgend onderhoud insteken (ong. rond eind juni/begin juli).

BTW: begrijp eigenlijk dat eerder aangehaald probleem niet met de stelschroef voor het vervangen van een H4 halo in een Tiger 800. Zijn de vernieuwde modellen er dan op achteruitgaaan tov model 2014?
Hier moet je geen schroefjes losdraaien. De buitenste blijft gewoon op zijn plaats zitten om de veerdraad in de koplamp te houden. En aan de buitenkant is de borgdraad gewoon knijpend uit de schroef te haken om de lamp vrij te maken.
 
Heb deze week nighteye leds van 4000lm per lamp getest van een vriend. Geïntegreerde koelunit, past in behuizing en goede spreiding. Heb ze nu net besteld Amazon.de, €39 per set.
 
Na een tijdje meelezen dan nu eindelijk ook in het bezit van een Tiger :D
na een kleine zoektocht is het een zwarte XRX geworden, erg compleet met 10.000km.
Heb er valbeugeltjes, snavel, navigatie bij het scherm en ander schermpje aan toegevoegd en wat mij betreft voor nu wel af.

Ingereden in Luxemburg en beviel erg goed, mijn CBF600 verbleekt er bij, al was dat te verwachten.
Wel vond ik met zijkoffers een stuk lastiger rijden in bochten... Misschien had ik ze iets te zwaar beladen of staat mn achterveer te los? volgende ritje ga ik is met topkoffer of buddyseat tas doen, kijken hoe dat bevalt.

en een plaatje omdat dat er wel bijhoort :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets! Ik zit zelf te wachten o de mijne, komt zaterdag, hoi hoi :P

Maar, voorzover ik begrepen heb moet je inderdaad even je achterveer wat harder zetten, kan simpel zelf.
 
Wel vond ik met zijkoffers een stuk lastiger rijden in bochten... Misschien had ik ze iets te zwaar beladen of staat mn achterveer te los? volgende ritje ga ik is met topkoffer of buddyseat tas doen, kijken hoe dat bevalt.

Mooie tiger,veel plezier er mee!
Persoonlijk vind ik het rijden met een topkoffer een stuk lastiger door het hoge zwaartepunt.
Ik heb zelf een rekje gemaakt voor een zijtas,alleen links ivm de dikke uitlaat,en daar een zijtas aan hangen.Op een weekend of zo gaat er nog een roltas mee.

Zondag nog op stevigheid getest in het sauerland,bij het keren op een weggetje wat iets opliep,raakte ik uit balans en kon de brommer niet meer houden,tja hoog zwaartepunt en ook nog een volle tank.
Die zakte zachtjes op de zijtas,gelukkig alleen het voorste knipperlichtglas kapot verder geen schrammetje,toppie zon tas!

Die topkoffer gebruik ik alleen nog als ik met een duo rijd,vinden ze makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig machientje, proficiat.

Ik rij altijd met de Adventure zadeltas op het passagierszadel en de tanktas. Zit het gewicht direct goed en beschermt tegen opspattend vuil.
De zeldzame keren dat er een passagier mee moet kan je de Adventure tas gewoon naar achter verplaatsen zoals bij een topkoffer.
De 2 harde zijkoffer heb ik nog maar 2 keer gebruikt en staan eigenlijk gewoon stof te vergaren in de kast (bij de afdeling miskopen).
Moet er meer mee dan de Adventure tas kan bevatten gaat er gewoon een extra rol achter de adventure tas mee (simpel op het bagagerekje te bevestigen met 2 snelspanners).
Daar is zelfs plaats voor een tent + bagagerol.
 
Beste Tiger Riders! Ik heb mijn complete en mooie Tiger te koop gezet hier en op MP. Ik rij echt veel te weinig. Juist met een toerfiets zoals de Tiger moet je lekker veel rijden! Heb er veel in geïnvesteerd sinds ik hem heb, maar daar heeft de koper dan mooi geluk mee!

Prijs hier op forum klopt niet, maar staat wel link van MP in de advertentie.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11
 
Laatst bewerkt:
Beste Tiger Riders! Ik heb mijn complete en mooie Tiger te koop gezet hier en op MP. Ik rij echt veel te weinig. Juist met een toerfiets zoals de Tiger moet je lekker veel rijden! Heb er veel in geïnvesteerd sinds ik hem heb, maar daar heeft de koper dan mooi geluk mee!

Prijs hier op forum klopt niet, maar staat wel link van MP in de advertentie.
Een linkje helpt
 
Beste Tiger Riders! Ik heb mijn complete en mooie Tiger te koop gezet hier en op MP. Ik rij echt veel te weinig. Juist met een toerfiets zoals de Tiger moet je lekker veel rijden! Heb er veel in geïnvesteerd sinds ik hem heb, maar daar heeft de koper dan mooi geluk mee!

Prijs hier op forum klopt niet, maar staat wel link van MP in de advertentie.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11
Op de foto's zie ik de mistlampen niet. Verkoop je die los toevallig?
 
Beste Tiger Riders! Ik heb mijn complete en mooie Tiger te koop gezet hier en op MP. Ik rij echt veel te weinig. Juist met een toerfiets zoals de Tiger moet je lekker veel rijden! Heb er veel in geïnvesteerd sinds ik hem heb, maar daar heeft de koper dan mooi geluk mee!

Prijs hier op forum klopt niet, maar staat wel link van MP in de advertentie.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11

Sjonge, zonde, volgens mij had je m nog niet zolang. Ga je volledig motorloos de komende jaren in?
Ik snap er niks van eigenlijk :?
Gaat me ook niks aan dat snap ik :+
Succes met de verkoop.
Nelizzz
 
Terug
Bovenaan Onderaan