Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Waar heb je dat gehoord dan? Triumph doet zover ik weet meestal de aankondigingen in september maar er zijn dan al maanden van te voren gegevens "gelekt" . Dus ik gok dat ze in 2018 een nieuw model gaan aankondigen dat dan vanaf 2019 leverbaar is.
 
In februari doken er wat foto's op van iemand op een tiger 800 als test voertuig... die geruchten/foto's zijn daarna nooit meer opgedoken, ik denk dus dat het nieuwe model niet dit jaar aangekondigd word/volgend jaar januari al verkocht word.

En wat zou er kunnen veranderen? de "nieuwe" 800 is al een fijne motor, ik zie nog niet gebeuren dat triumph TSAS ook op de 800 gaat aanbieden. Meestal lopen de modellen ook wel 4 jaar dacht ik zo?
 
Triumph zal mee moeten met de pk wedloop. De meeste midsize modellen zitten/gaan zitten op of net boven de 100 pk. Men laat dus ook de mogelijkheid los om terug te tunen voor "klein "rijbewijs.
Schijnbaar werd daar te weinig gebruik van gemaakt. Ik verwacht verder geen revolutie bij Triumph.
Eerder een update.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Ktm 800 adventure.
 
Over draadjes gesproken, ik heb de eerste voorbereidingen getroffen om mijn Pro-oiler over te bouwen in de Tiger. Maar in plaats van de standaard Posi-taps te gebruiken zag ik een mooi alternatief bij iemand in Engeland:
[afbeelding]

Dit zijn de standaard stekkers van het achterlicht (geschakelde plus en massa dus), daar maak ik dan zo'n stekkertje tussen, die er altijd gemakkelijk weer tussenuit zou kunnen.

De stekkers heb ik al gevonden (paar euro via eBay), maar kan iemand mij vertellen wat de standaard draaddikte is voor de verlichting? Of maakt dat (indien iets dikker) weinig uit?
De volgende pagina inmiddels, maar iemand nog een idee? O-)
 
Triumph zal mee moeten met de pk wedloop. De meeste midsize modellen zitten/gaan zitten op of net boven de 100 pk. Men laat dus ook de mogelijkheid los om terug te tunen voor "klein "rijbewijs.
Schijnbaar werd daar te weinig gebruik van gemaakt. Ik verwacht verder geen revolutie bij Triumph.
Eerder een update.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Ktm 800 adventure.

Op zich zou iets meer vermogen en koppel wel fijn zijn, ik kom van een 1000cc naked, en hoe wel ik de Tiger heerlijk vind rijden mis ik soms wel wat pit nog.
 
Ik heb het gerucht ook wel gehoord. Vraag me niet waar, zal wel een of ander forum zijn
In een editie van Motoplus stond een tijd terug een spy shot van de naar verluid nieuwe Tiger, men vermoedde toen een 850 of 900, omdat toen de Tracer 900 net uit was.
Ben benieuwd, hoewel ik denk dat mijn volgende fiets toch minimaal weer een 1000cc twin moet worden. De Tiger is erg fijn, maar kan niet tippen aan het geluid, gevoel en koppel van een twin.
 
Mijn volgende motor wordt hoogstwaarschijnlijk ook weer een 2 cilinder, voornamelijk vanwege het geluid. Dat mis ik toch wel een beetje van m'n vorige motor.. Niet dat de Tiger slecht klinkt, maar ik vind een twin toch beter klinken!

Vermogen van de Tiger 800 vind ik prima, hoeft van mij zeker niet meer te zijn. Nu kan je tenminste nog een beetje met het gas spelen zonder gelijk over het randje 'rijbewijs kwijt' te zitten als je net gesnapt wordt..
 
Als ik wat verbeteringen zou moeten bedenken voor mn xrx, zou dat een kleinere draaicirkel,drysump smering voor een lager zwaartepunt en een andere gewichtsverdeling zijn, door iets minder gewicht op het voorwiel .
En nu we toch bezig zijn,hij mag ook wat kilos afvallen.
Motorblok is super niets meer aandoen.
 
Doe het Street Triple blok in de XR en ik koop hem blind.
Maar dat zei ik voor dat de huidige 800 kwam ook.
Niemand luistert nog naar me (: .
 
Er mag best een beter ruitje op maar verbeter vooral de kofferophanging, dat zie er nu echt niet uit. Vergelijk deze twee maar eens:
e9dniw.jpg

Tiger800inZeeland.jpg
 
Als ik de spyshots bekijk is het een evolutie (geen revolutie). Wellicht een ander blok?

Voor mij mogen ze 3 dingen aanpakken:
- Vering voor van de XC (wellicht met de wp-vering al opgelost?)
- Ruitje
- Remmen

Niet direct last van (maar niet handig) zijn de steppies van de passagier aan het frame.

Het blok is heerlijk zo. Meer vermogen is leuk, maar ook weer gevaarlijker.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan