Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Goeidag, ook ik heb eindelijk mijn zin en een Triumph Tiger 800 ABS gekocht!

full

full
 
ik heb nog een setje Michelin Anakee wild te koop, bijna splinternieuw, 500 km erop gelegen.
komen van een tiger af dus past.
 
Mivv vind ik nieuw zeer goede kwaliteit/prijs verhouding hebben. En een brute sound, netjes zwaar met db killer, zonder echt een bruut geluid.
 
ik heb nog een setje Michelin Anakee wild te koop, bijna splinternieuw, 500 km erop gelegen.
komen van een tiger af dus past.

Van een XC bevielen prima, maar ga einde vd maand de TET Frankrijk doen, dit is hoofdzakelijk grof gravel en ander gesteente.
Dan heb ik een extra verstevigde zijkant nodig, dus switch naar een ander type band.
Setje mag weg voor €150
 
Takkoni dempers zijn prima dempers voor een redelijke prijs. Worden gemaakt in de fabriek van Ixil.
Maat van mij had er een onder zijn Vfr. Klonk goed! Heb er echter nog nooit een onder een Tiger gezien.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je de dB-killer uit die Arrow krijgt.... Bezemsteel en kleerhanger = no luck.

Ja, schroefje is er uit.
 
Weet iemand hoe je de dB-killer uit die Arrow krijgt.... Bezemsteel en kleerhanger = no luck.

Ja, schroefje is er uit.
Jep!
Ik heb het hengsel van een bouwemmer opgeofferd. Beetje in de juiste bocht buigen, erin steken, in een van gaten van de db killer haken, en dan met een klein stukje hout en een hamer eruit tikken. 20 seconden later is ie er gegarandeerd uit. Als je in de buurt van Breda bent, doe ik het gratis voor je.
 
Laatst bewerkt:
Jep!
Ik heb het hengsel van een bouwemmer opgeofferd. Beetje in de juiste bocht buigen, erin steken, in een van gaten van de db killer haken, en dan met een klein stukje hout en een hamer eruit tikken. 20 seconden later is ie er gegarandeerd uit. Als je in de buurt van Breda bent, doe ik het gratis voor je.
Kun je dat eens verder uitleggen ;) , aangezien Breda niet in de buurt is. De gaten van de dB killer heb ik gevonden. Maar wat is de positie van het stukje hout?

Voor de geode orde, de demper is gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Kun je dat eens verder uitleggen ;) , aangezien Breda niet in de buurt is. De gaten van de dB killer heb ik gevonden. Maar wat is de positie van het stukje hout?

Voor de geode orde, de demper is gemonteerd.
De ene 'haak' van het hengsel gaat in de pijp. Het andere uiteinde beetje ombuigen met een tang zodat je er een blokje tegen kunt houden en in tegengestelde richting met een hamer kunt slaan. Dan met 3 a 4 tikken is 'ie eruit. Snappie? O-)
 
Nou, de mijne zit er ook onder, maar ik moet eerst nog een kleiner T30-dopje zien te vinden én iets waarmee ik dat puntlasje eraf krijg. Wat hebben jullie gebruikt? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan