Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

K60 Scout is inderdaad een mooie mix band.
Mijn ervaring is wel dat met sportief rijden ze vlot afhaken en gaan flexen en smeren.
Ik heb die ervaring totaal niet. Meteen vanaf het begin voldoende kleefkracht. En ik durf toch rustig te zeggen dat ik heel sportief rijd :] .
 
De Michelins Anakee 3's zijn een betere constante keuze die erg lang meegaan voor mensen die alleen maar asfalt rijden. :)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in de test scoren deze juist overall het slechtst, en ook niet het beste op slijtage.
 
Ik heb die ervaring totaal niet. Meteen vanaf het begin voldoende kleefkracht. En ik durf toch rustig te zeggen dat ik heel sportief rijd :] .

Ik heb hier 5k mee gereden na aanschaf XC. Oa ook lang weekend Sauerland. Daar haakten ze echt af.
Nu met de Tourance NeXT veel meer controle en kleefkracht. Helaas wel moeten inleveren op offroad capaciteiten.
 
Te koop het orginele betuurderszadel en passagiers zadel van een triumph 800.
Zadels zijn in 2013 meteen bij aankoop vervangen doorbde gelzadels.
Hagelnieuw dus.
Betreft de triumph tiger metvde gietwielen.
Bij interesse svp een pb of mail naar motormaniac58@hotmail.com
 
Hoi! Mijn naam is David en ik ben mij aan het oriënteren voor een andere motor. Ik heb een optie op een V-Strom 1000 uit 2015 en onderstaande Tiger:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...saging&utm_medium=email&utm_source=systemmail

Is deze Tiger iets? Ik heb wel altijd 1000cc gereden, maar ik zoek een lekkere toermotor, mooi rechtop zit en comfort..Nu is de V-Strom veel luxer mer tractioncontrole etc..prijstechnisch ook een ander verhaal natuurlijk...Luxeprobleem zeg maar om te kiezen, haha!!
 
Hoi! Mijn naam is David en ik ben mij aan het oriënteren voor een andere motor. Ik heb een optie op een V-Strom 1000 uit 2015 en onderstaande Tiger:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...saging&utm_medium=email&utm_source=systemmail

Is deze Tiger iets? Ik heb wel altijd 1000cc gereden, maar ik zoek een lekkere toermotor, mooi rechtop zit en comfort..Nu is de V-Strom veel luxer mer tractioncontrole etc..prijstechnisch ook een ander verhaal natuurlijk...Luxeprobleem zeg maar om te kiezen, haha!!
In 2015 kwam de facelift, dus dit is een modeljaar 2014. Ziet er mooi schoon uit maar weinig originele opties.
Prijs is redelijk, maar nog onderhandelbaar.
Om te kiezen moet je echt gaan proefrijden denk ik, kijken wat je het beste bevalt.
Wij zullen allemaal zeggen: kies de Tiger! O-)
 
Er kan nog iets van de prijs af..heb Blom ook gebeld net en daar ook gehoord idd dat het een 2014 model is, maar wel erg netjes..Maakt de facelift veel uit dan qua motorblok, betrouwbaarheid? Als ik deze voor een leuk prijsje kan kopen dan...
 
Er kan nog iets van de prijs af..heb Blom ook gebeld net en daar ook gehoord idd dat het een 2014 model is, maar wel erg netjes..Maakt de facelift veel uit dan qua motorblok, betrouwbaarheid? Als ik deze voor een leuk prijsje kan kopen dan...

Zou ik het zeker doen,ziet er erg fraai uit.
Ben me ook aan het orienteren op dit model.
Zitten hier ook rijders van rond de 2 meter bij die deze motor hebben en deze als prettig en ruim ervaren??
 
Zou ik het zeker doen,ziet er erg fraai uit.
Ben me ook aan het orienteren op dit model.
Zitten hier ook rijders van rond de 2 meter bij die deze motor hebben en deze als prettig en ruim ervaren??
Ik heb de 'gewone' (tegenwoordig XR genaamd) en met 1,83m is dat prima met het zadel in de hoogste stand. Wellicht dat je met 2m beter op het XC-model past? Ook hiervoor geldt: proefrijden is weten.
 
Ben 1,95 en rij de XC zonder de rubberen pedaalrubbers en zadel op hoogste stand. Comfort is prima.
Echter de Gs1200 en de Explorer 1200 zijn wel de fijnere comfortfietsen.
 
Ik heb de 'gewone' (tegenwoordig XR genaamd) en met 1,83m is dat prima met het zadel in de hoogste stand. Wellicht dat je met 2m beter op het XC-model past? Ook hiervoor geldt: proefrijden is weten.

Moest ik binnenkort maar eens gaan doen,had idd ook al bedacht dat ik meer kans zou hebben op de XC. Maar ja,dan koop je hem alleen voor mn lengte,niet voor het praktisch nut in mijn geval. enne..,spaken poetsen.. :N
 
Spaken poetsen valt mee met Dasty en een ronde velgenborstel. Niet te zwaar aan tillen.

Persoonlijk vind ik de goed uitgeruste xc een stuk meer body uitstralen dan de Xr met de hazenlip.

2008/9GS is te koop voor hetzelfde geld als een '11 xc. Vind ze niet zo mooi, maar is wel "meer" motor dan de T800.
 
Spaken poetsen valt mee met Dasty en een ronde velgenborstel. Niet te zwaar aan tillen.

Persoonlijk vind ik de goed uitgeruste xc een stuk meer body uitstralen dan de Xr met de hazenlip.

2008/9GS is te koop voor hetzelfde geld als een '11 xc. Vind ze niet zo mooi, maar is wel "meer" motor dan de T800.
Mijn vorige fiets (Caponord 1000) had spaakvelgen. Ik vond het een kloteklus, maar ja, 2x per jaar ff druk maken en.het is klaar.

Eens dat de XC er beter uit ziet, vandaar dat veel XR-rijders (waaronder ikzelf) de XC-bek monteren.

Km-standen zijn vaak ook hoog op die modellen.
 
Zou ik het zeker doen,ziet er erg fraai uit.
Ben me ook aan het orienteren op dit model.
Zitten hier ook rijders van rond de 2 meter bij die deze motor hebben en deze als prettig en ruim ervaren??

Ik ben +/- 1.90 en rijd op de 'gewone' Tiger 800. Ik heb deze ondertussen wel verhoogd (kortere dogbones), en lagere stepjes en handlebar risers gemonteerd. Door de verhoging is hij ongeveer op de hoogte van de XC variant, die is standaard iets hoger dan de non-XC.
Nu zit ie helemaal perfect wat mij betreft, maar het verschilt per persoon natuurlijk. Ook waar de lengte in zit, benen of lichaam, of beide :)
 
Ga wel kijken bij deze denk ik..De XC bek, past die hier zo op? Vind ik ook mooier lijken..en een andere demper komt erop dan..liefst een zwarte demper, gezien ik alles zoveel mogelijk zwart wil hebben...

Edit..kan dat spatbord die BrabantMotors aanbiedt voor 129,- in kleur van de motor er zo op? Dat valt wel mee dan..dat zal dan mijn eerste aankoop worden denk ik als accessoire...En de Zard Carbon einddemper lijkt ook wel een optie..Wat een accessoires voor dit ding verkrijgbaar man..
 
Laatst bewerkt:
Ga wel kijken bij deze denk ik..De XC bek, past die hier zo op? Vind ik ook mooier lijken..en een andere demper komt erop dan..liefst een zwarte demper, gezien ik alles zoveel mogelijk zwart wil hebben...

Edit..kan dat spatbord die BrabantMotors aanbiedt voor 129,- in kleur van de motor er zo op? Dat valt wel mee dan..dat zal dan mijn eerste aankoop worden denk ik als accessoire...En de Zard Carbon einddemper lijkt ook wel een optie..Wat een accessoires voor dit ding verkrijgbaar man..
Ja, dat kan heel eenvoudig. Je kunt 'm bij iedere Triumph dealer in kleur bestellen voor die prijs. Montage is 15 min werk. Hier een handleiding met foto's (Ik zou alleen wat minder Loctite gebruiken dan die gast):
http://www.tiger800.co.uk/index.php?topic=5222.0

Dit is mijn 'gewone' 800 met XC-bek:
21o3495.jpg


Edit: voor een goede prijs/kwaliteit kun je ook eens kijken naar LeoVince uitlaten. Ze hebben verschillende modellen (ook zwart en carbon) voor de Tiger 800 en allemaal prima betaalbaar. Op Youtube vind je voldoende filmpjes om het verschil in geluid te horen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben +/- 1.90 en rijd op de 'gewone' Tiger 800. Ik heb deze ondertussen wel verhoogd (kortere dogbones), en lagere stepjes en handlebar risers gemonteerd. Door de verhoging is hij ongeveer op de hoogte van de XC variant, die is standaard iets hoger dan de non-XC.
Nu zit ie helemaal perfect wat mij betreft, maar het verschilt per persoon natuurlijk. Ook waar de lengte in zit, benen of lichaam, of beide :)
Heb je dan ook een andere jiffy en/of middenbok moeten plaatsen?
 
Ja, dat kan heel eenvoudig. Je kunt 'm bij iedere Triumph dealer in kleur bestellen voor die prijs. Montage is 15 min werk. Hier een handleiding met foto's (Ik zou alleen wat minder Loctite gebruiken dan die gast):
http://www.tiger800.co.uk/index.php?topic=5222.0

Dit is mijn 'gewone' 800 met XC-bek:
[afbeelding]

Edit: voor een goede prijs/kwaliteit kun je ook eens kijken naar LeoVince uitlaten. Ze hebben verschillende modellen (ook zwart en carbon) voor de Tiger 800 en allemaal prima betaalbaar. Op Youtube vind je voldoende filmpjes om het verschil in geluid te horen.

Top! Dat ziet er echt goed uit met XC bek..Dat zou ik gelijk gaan regelen inderdaad..
Ben benieuwd! Ik denk dat ik aan die 95pk wel genoeg heb straks..We gaan elk jaar 3 dagen naar de Eifel, dat moet ook wel te doen zijn op een Tiger 800 lijkt me..Ben niet zo fan van die immense topkoffer die erbij zit, maar voor zo'n triple Eifel, ideaal voor spullen, daar dat ding eraf en gaan, haha! Zijn hier ook mensen die zo'n radiateur cover hebben? Vind 89,- nog we meevallen eigenlijk...
 
Top! Dat ziet er echt goed uit met XC bek..Dat zou ik gelijk gaan regelen inderdaad..
Ben benieuwd! Ik denk dat ik aan die 95pk wel genoeg heb straks..We gaan elk jaar 3 dagen naar de Eifel, dat moet ook wel te doen zijn op een Tiger 800 lijkt me..Ben niet zo fan van die immense topkoffer die erbij zit, maar voor zo'n triple Eifel, ideaal voor spullen, daar dat ding eraf en gaan, haha! Zijn hier ook mensen die zo'n radiateur cover hebben? Vind 89,- nog we meevallen eigenlijk...
95pk uit de triple is echt prima hoor. De vermogensafgifte is zo lineair, daar kan geen twin of 4-cilinder aan tippen. Koppel is wel wat minder dan een twin, dat wel.
Rijden in de Eifel moet geen enkel probleem zijn. De coureur is vaker de beperkende factor dan de fiets _O-

Die grote koffer is inderdaad niet zo fraai, maar wel handig. Ik heb zelf een originele Triumph alu koffer, maar die is maar klein. Past net een helm, handschoenen en een broek in en dan is hij vol. Zo'n grote koffer is dan praktischer.

Die radiator cover kan nog goedkoper (en mooier imho):
http://www.motea.com/nl/Triumph/Tiger_800_XC/2014/10573/radiateur-afdekking-4025.htm
Maar is dat echt wat je belangrijk vindt?
Persoonlijk vind ik de Tiger erg opknappen met de (originele) valbeugels, een alu carter beschermplaat en de mistlampen (staan nog op mijn wensenlijst), maar dat zijn ook wel prijzigere accessoires.
Als je ook bij koud/nat weer rijdt is handvatverwarming ook wel erg fijn.
Ook een middenbok (zit er niet standaard op) is handig, maar ik zag op de foto een OSCO, dus dat zou niet noodzakelijk zijn (alhoewel het met schoonmaken wel erg handig is).

Maar zoals je al zei, er zijn genoeg accessoires te vinden om de Tiger helemaal naar wens te maken.
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet? Als dat zo is, prima! Heb ooit eens radiateur stuk gehad door steenslag..

Edit..valbeugels moeten er inderdaad op..zijn dat die van 229,- bij Brabant Motors? Wel prijzig inderdaad..Vind origineel vaak wel mooier..Carterplaat kost ook 179,- zie ik..
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet? Als dat zo is, prima! Heb ooit eens radiateur stuk gehad door steenslag..

Edit..valbeugels moeten er inderdaad op..zijn dat die van 229,- bij Brabant Motors? Wel prijzig inderdaad..Vind origineel vaak wel mooier..Carterplaat kost ook 179,- zie ik..
Originele valbeugels kosten inderdaad €229,- maar ik vind ze iedere Euro waard. De montagepunten zitten al op je frame, dus ze zitten er zo op, de kleur is identiek aan je frame (mits je een zwart frame hebt) en ze passen perfect om je blok. Ik heb veel andere merken bekeken, maar geen enkele andere vond ik mooi.
Originele carterplaat adviesprijs is ook €229,- maar alleen in alu kleur te bestellen. Die zwarte van BMG is wat goedkoper inderdaad
 
Terug
Bovenaan Onderaan