Luchtfilterhuis gs550 verwijderen

EJSvH

Rookie
2 mrt 2016
8
0
Oss
Hoi,

Ik heb sinds kort een GS550L uit 1982 en nu wil ik het luchtfilterhuis verwijderen om er daarna K&N (of andere merk) filters op te zetten. Maar de vragen beginnen al met het verwijderen van het luchtfilterhuis...
Kan ik deze tussen het frame en de carbs uit krijgen zonder de carbs te moeten verwijderen?

Misschien komt het wel niet zo ver omdat het toch te lastig voor me blijkt maar...
Als ik de carbs wel moet verwijderen moet ik dan (als ik ze terug zet) ook pakkingen vervangen?
Moeten er nog dingen opnieuw afgesteld worden om de motor goed te laten lopen wanneer er openluchtfilters op zitten?

Heb al wel een Haynes wphb maar daar wordt ik niet altijd wijzer van en het verwijderen van het luchtfilterhuis staat daar niet in...

Al vast bedankt voor jullie hulp.
 
luchtfilterhuis lekker laten zitten.... is het enige advies wat ik wil geven.

Om toch antwoord te geven op je vragen,
ja ,carbs moeten ertussen uit om het luchtfilterhuis in z'n geheel te verwijderen.
Ja, je kan het spul ook laten zitten en het luchtfilterhuis kapotzagen en er tussen uit frotten.
Ja, je carbs moeten opnieuw afgesteld worden en aangezien je een model uit de jaren 80 hebt zullen dit CV carbs zijn en dus lastig zijn om goed af te stellen.

M.A.W. je zit straks met een motor met een kapot luchtfilterhuis die niet goed loopt.

Hoezo wil je dit? loopt het blok niet goed?
Eerst zorgen dat dit wel zo het geval is en dan bekijken of je nog steeds over wilt op losse filters
 
Ik blijf dit herhalen, met filters direct op de carbs krijg je een CV carb NOOIT goed afgesteld, het vacuuum signaal wordt zodanig verstoord dat je dat niet goed krijgt.
Je moet een verlengstuk tussen carb en filter fabriceren, een cm of 10 maar het liefst zo lang mogelijk, dan kan de luchtstroming laminair worden en kan de carb zijn werk doen.
 
Ik heb ook zo'n motor gehad.
Maar een stevig karwei dat te doen.
Luchtfilter ook los bouten, dis kan je dan iets van 6 mm naar achteren drukken.
En dat geeft je de ruimte je carburateurs ervan tussen te halen.
Je hebt geen streep ruimte teveel.
Daarna kan je het luchtfilter verwijderen.

Wel oppassen dat je je inlaatrubbers niet scheurt bij het verwijderen van de carburateurs.
Beetje vaseline deed bij mij ook altijd wonderen.
 
Ik heb ook zo'n motor gehad.
Maar een stevig karwei dat te doen.
Luchtfilter ook los bouten, dis kan je dan iets van 6 mm naar achteren drukken.
En dat geeft je de ruimte je carburateurs ervan tussen te halen.
Je hebt geen streep ruimte teveel.
Daarna kan je het luchtfilter verwijderen.

Wel oppassen dat je je inlaatrubbers niet scheurt bij het verwijderen van de carburateurs.
Beetje vaseline deed bij mij ook altijd wonderen.

Bij jouw of bij die rubbers? :X
 
Ok, duidelijk zat voor mij... hij blijft lekker zitten.
Ik wilde het verwijderen omdat is het gewoon mooi vindt om 4 van die losse filtertjes te zien.
Maar een goed lopende motor gaat natuurlijk vóór het uiterlijk.

Thanks voor de snelle reacties trouwens!
 
Ik blijf dit herhalen, met filters direct op de carbs krijg je een CV carb NOOIT goed afgesteld, het vacuuum signaal wordt zodanig verstoord dat je dat niet goed krijgt.

het is niet omdat je het veel herhaalt dat het meer waar wordt.
iedereen die ECHT weet hoe een CV carbu werkt en kan afstellen, zal het ALTIJD perfekt afgesteld krijgen. zolang je maar aan die voorwaarden voldoet...
 
Laatst bewerkt:
het is niet omdat je het veel herhaalt dat het meer waar wordt.
iedereen die ECHT weet hoe een CV carbu werkt en kan afstellen, zal het ALTIJD perfekt afgesteld krijgen. zolang je maar aan die voorwaarden voldoet...

Ik blijf het herhalen omdat er steeds weer een vraag over gesteld word, verder kan ik uit je bericht niet opmaken of je het met mijn mening eens bent of niet.
 
het is niet omdat je het veel herhaalt dat het meer waar wordt.
iedereen die ECHT weet hoe een CV carbu werkt en kan afstellen, zal het ALTIJD perfekt afgesteld krijgen. zolang je maar aan die voorwaarden voldoet...

En hoeveel zijn dat er op dit forum?
Je hebt wel gelijk maar ik zie 90% een brik kopen die niet goed loopt, vervolgens eerst het luchtfilter ertussen uit slopen en vragen stellen hoe je het beste de carbs kunt afstellen met power-filters.

Resultaat is dat 89 van de90% de fiets in onderdelen te koop zet en die éne procent is nog bezig...

En dat vind ik weer zonde van die brikken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan