goedkoopste en betrouwbare banden online

13 jul 2009
57
1
Wie o wie weet de goedkoopste site waar je online banden kunt kopen. Wel een betrouwbare site die geen over datum banden levert. Ze monteren kan ik zelf alleen balanceren niet, iemand nog een tip voor balanceren regio Utrecht?
 
en dan zelf monteren/balanceren om nog goedkoper uit te zijn.

Vanuit het perspectief van de consument, ja.
Maar ik wilde begrijpen waarom bedrijven niet goedkoper zouden kunnen.

Ik betaal liever 30,- (of zelfs 50,- ) voor montage en zie dat iemand er echt mee bezig is, dan dat ik 80,- ((te veel } ) sorry :+ ) betaal voor een product dat via een ander kanaal goedkoper is.

En dat zal wel precies het gene zijn wat er bij mensen knaagt. Je begrijpt niet waarom die band duurder is via de dealer-route, dus voel je je ergens 'afgezet'.
 
Kost in Bleiswijk bij Quick Service €107.
Ja zo'n prijs gaf de zaak ook die mijn band erom gelegd heeft. Voor die 3 euro had ik het wel geweten.. Jammer maar bij de volgende band weet ik het wel ;)

Vanuit het perspectief van de consument, ja.
Maar ik wilde begrijpen waarom bedrijven niet goedkoper zouden kunnen.

Ik betaal liever 30,- (of zelfs 50,- ) voor montage en zie dat iemand er echt mee bezig is, dan dat ik 80,- ((te veel } ) sorry :+ ) betaal voor een product dat via een ander kanaal goedkoper is.

En dat zal wel precies het gene zijn wat er bij mensen knaagt. Je begrijpt niet waarom die band duurder is via de dealer-route, dus voel je je ergens 'afgezet'.
Die situatie had ik ook, ik vond het prijs verschil echt immens groot.. Komt dat alleen bij de zaak weg? Licht, elektra, personeel, misschien gratis montage erbij in?
 
Laatst bewerkt:
:^

2x Banden online besteld bij verschillende bedrijven. Met leveren en met het product is niets mis. Met leveren kun je ook niet zoveel verkeerd doen. De eerste set banden heeft een bekende voor me op de velgen gelegd. Ging prima! Omdat ik niet altijd een bekende wil lastig vallen, heb ik de 2e set bij een bij Pneus aangesloten "dealer" laten doen. Man, wat een drama zeg. Zowel voor- als achterband was verkeerd gebalanceerd met veel te veel lood ook nog. En beide velgen waren beschadigd. Voor die paar tientjes verschil ga ik gewoon weer naar de bandenboer / motordealer. Heb mijn lesje wel geleerd.
Dat heeft niks met pneus te maken maar met de willekeurige banden boer die je gekozen hebt.
Ik had zelf een bandenboer die had gewoon een flink apparaat staan (digitaal), en kreeg er ook nog nieuwe ventielen bij. En dat voor €12,50 per band incl. montage op velg dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat mijn lokale dealer altijd de prijzen van tirendo zien en daar mag hij een paar tientjes bij tellen voor het opleggen en afvoeren van de oude band. Werkt prima.
 
Dat heeft niks met pneus te maken maar met de willekeurige banden boer die je gekozen hebt.
Ik had zelf een bandenboer die had gewoon een flink apparaat staan (digitaal), en kreeg er ook nog nieuwe ventielen bij. En dat voor €12,50 per band incl. montage op velg dus.

Ja en nee. Pneus en ik denk meerdere online bandenleveranciers stellen tegen een bedrag hun website ter beschikking voor een link naar hun "dealers". Niet meer en niet minder. Mijns inziens mogen ze wel een selectie maken tussen de betere bandenboeren en de beunhazen. Want er zitten wel degelijk goeden tussen. Denk dat ik pech gehad heb. Maar ik neem voor die paar tientjes verschil het risico niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ja en nee. Pneus en ik denk meerdere online bandenleveranciers stellen tegen een bedrag hun website ter beschikking voor een link naar hun "dealers". Niet meer en niet minder. Mijns inziens mogen ze wel een selectie maken tussen de betere bandenboeren en de beunhazen. Want er zitten wel degelijk goeden tussen. Denk dat ik pech gehad heb. Maar ik neem voor die paar tientjes verschil het risico niet meer.
Dat klopt, maar je kan ook gewoon je banden thuis laten afleveren als je dat risico niet wilt nemen.
 
Ja en nee. Pneus en ik denk meerdere online bandenleveranciers stellen tegen een bedrag hun website ter beschikking voor een link naar hun "dealers". Niet meer en niet minder. Mijns inziens mogen ze wel een selectie maken tussen de betere bandenboeren en de beunhazen. Want er zitten wel degelijk goeden tussen. Denk dat ik pech gehad heb. Maar ik neem voor die paar tientjes verschil het risico niet meer.
Montagepartner zijn of niet, is gratis.
Er is geen enkele controle op vanuit de leverancier. Zij nemen ook geen verantwoordelijkheid voor montage.

Wel vragen ze gebruikerservaringen / klantervaringen.
 
Montagepartner zijn of niet, is gratis.
Er is geen enkele controle op vanuit de leverancier. Zij nemen ook geen verantwoordelijkheid voor montage.

Wel vragen ze gebruikerservaringen / klantervaringen.

Ik begreep destijds van de beun dat hij Pneus een gering bedrag moest betalen voor de verwijzing naar zijn adres op de site van Pneus. En nee, ze nemen zeker geen verantwoordelijkheid voor fuckups. Daarom neem ik het risico ook niet meer.
 
"Steun je motorzaak om de hoek". Ik ben op zich wel voor zo n stelling. Echter als het richting de 50 euro verschil gaat dan ben ik een dief van mijn eigen portomonee.

Zo was ik kleppen wezen stellen. Mijn setje van 50 shims van 30 euro bevat van ieder maat 1. Dus ik bel de motorzaak op om te vragen of ze de ontbrekende 4 shims hebben. Ja die heb ik hoor. Nou weet je wat, voor jou 12 euro. Ik dacht ok dat klinkt acceptabel. PER STUK :/ . Laat gelijk maar zitten.
Nou dan maar via een Nederlandse webshop besteld die ze voor 2,90 euro per stuk had. Wel 8 euro verzendkosten. Jammer dan ik moest ze hebben. Scheelde me de helft. Ik zou ook 2 tientjes betaald hebben aan de motorzaak.

Net als een 1/4 momentsleutel. Ik dacht ja ik kijk wel even naar de automaterialenzaak om de hoek. "Ja meneer ze zijn echt 125 euro". Ook maar weer van autogereedschap.com besteld voor 4 tientjes.

Ik denk dat dat een beetje appels met peren vergelijken is.

Waarschijnlijk had je bij de automaterialenzaak een A merk en is de momentsleutel van autogereedschap.com een B merk (waar overigens niks mis mee is!)
 
:^

2x Banden online besteld bij verschillende bedrijven. Met leveren en met het product is niets mis. Met leveren kun je ook niet zoveel verkeerd doen. De eerste set banden heeft een bekende voor me op de velgen gelegd. Ging prima! Omdat ik niet altijd een bekende wil lastig vallen, heb ik de 2e set bij een bij Pneus aangesloten "dealer" laten doen. Man, wat een drama zeg. Zowel voor- als achterband was verkeerd gebalanceerd met veel te veel lood ook nog. En beide velgen waren beschadigd. Voor die paar tientjes verschil ga ik gewoon weer naar de bandenboer / motordealer. Heb mijn lesje wel geleerd.

Als ik in DIT topic kijk vraag ik me dat toch af.. :+
 
Als ik in DIT topic kijk vraag ik me dat toch af.. :+

:)

Laat ik het omdraaien: Als ik reviews zie met de melding: "Spullen binnen een dag binnen, fantastische service!", dan denk ik: Dat heeft weinig met service te maken, maar meer met hoe een onderneming haar logistieke proces op orde heeft. Hoe de service is, merk je als er achteraf iets mis blijkt te zijn en hoe men daarop reageert.
 
Laatst bewerkt:
Vind er niks mis mee om scherp op de prijzen te zijn.

De locale motor garage vergelijkt ook prijzen als hij iets aankoopt of uitbesteed.
Die pakt niet die duurste, die pakt de beste kwaliteit & prijs .

Wat mij wel verbaast, is dat de garage houder het raar vind dat de klant dit ook doet.


Steun je locale motor-monteur.. ja , prima.. maar dan zal hij toch competitief moeten zijn met
prijzen en kwaliteit.
De maandelijkse donatie van je werkgever kan je maar 1x uitgeven
 
Ik begreep destijds van de beun dat hij Pneus een gering bedrag moest betalen voor de verwijzing naar zijn adres op de site van Pneus. En nee, ze nemen zeker geen verantwoordelijkheid voor fuckups. Daarom neem ik het risico ook niet meer.
Oh,ndat zou kunnen bij pneus.
Bij andere grote iig niet :)
 
Bij deze dan een positieve ervaring: Laatste keer banden gekocht bij Huybers Motoren te Schijndel: Erg goede prijs voor de banden en prima erop gelegd voor me. Meteen goed gebalanceerd en last but not least: Geen beschadigde velgen.
 
:)

Laat ik het omdraaien: Als ik reviews zie met de melding: "Spullen binnen een dag binnen, fantastische service!", dan denk ik: Dat heeft weinig met service te maken, maar meer met hoe een onderneming haar logistieke proces op orde heeft. Hoe de service is, merk je als er achteraf iets mis blijkt te zijn en hoe men daarop reageert.

:^ daar heb je gelijk in, mijn vorige reactie was ook meer een grapje..
 
Ik denk dat dat een beetje appels met peren vergelijken is.

Waarschijnlijk had je bij de automaterialenzaak een A merk en is de momentsleutel van autogereedschap.com een B merk (waar overigens niks mis mee is!)
Laat het nou net andersom geweest zijn. Ik was bereid om een b of een c merk te kopen zodat ik die dag aan de slag kon.
 
Exact wat Stefan666 zegt in zijn laatste regels.
"
Steun je locale motor-monteur.. ja , prima.. maar dan zal hij toch competitief moeten zijn met
prijzen en kwaliteit.
De maandelijkse donatie van je werkgever kan je maar 1x uitgeven" .

Alles verschuift naar het goedkopere aanbod op internet. Gaat oa op voor energie /verzekeringen/kleding/elektronica ed.
Consument blijft ook niet stilzitten, en daar moet pietje motorzaak op inspelen. Wees wijs en kies voor goed en betaalbaar.Soms moet je daar even voor zoeken.

De tijd dat ik dik betaalde voor een setje banden incl opleggen en de geld-uit-je-zak-klop-glimlach + graties bakje koffie is voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Op banden zijn de marges nagenoeg weg.
En blijft idd vakmanschap over, advies, montage, controle.

Noodvoorraad heeft weinig nut, want dan heb je al snel een flinke voorraad in huis.
Dat klopt. Tijdens het hoogseizoen heb ik dan ook soms zo'n 600 motorbanden op voorraad. Dat moet je inderdaad voorfinancieren. Omdat de marges (te) laag zijn moet je behoorlijke aantallen verkopen en monteren.
 
Ik heb heel vaak banden bij een zaak gekocht, voornamelijk autobanden en een enkele motorband.

Elke keer zie ik dingen die mij totaal verbazen, wielen 2x scheef inklemmen op het apparaat en velgen flink beschadigen, vragen aan een collega hoe ze de momentsleutel in moeten stellen en na de klik er vrolijk een kwart doordraaien, banden verkeerd om gemonteerd, nieuwe ventielen beloven en niets vervangen, uitbalanseren waarbij op een gegeven moment de hele velg vol met plakloodjes zat tot 1x 2u wachten om 2 banden te vervangen (zo lang waren ze daadwerkelijk bezig).

Het is dat ik geen ruimte heb maar montageapparaten zijn (zeker tweedehands) best betaalbaar geworden.

"Expert" is een ruim begrip en iedere idioot kan een shop beginnen. Ik heb nog zeker niet iedere shop in en rond Almere gehad, maar de juiste tegen een betaalbare prijs moet ik nog vinden, zeker voor de motor (toch minder keuze).

Ik heb de motorbanden voorheen wel bij delticom besteld, in 2015 60 euro voor een voorband (pilot 2) betaald waar elders 160. Dot uit 2014 maar dat moet prima kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan