Suzuki gs 500 loopt niet stationair

MarkRoovers

Rookie
28 apr 2016
11
0
Schiedam
Hallo allemaal,

heb een gs 500 uit 2004 overgekocht, deze heeft 1,5jaar stil gestaan.

na een beurtje met nwe accu, nwe bougies, nwe olie, nieuw filter, carurateurs schoon, loopt de motor wel maar je moet hm aan de gang houden.... zodra je onder de 1200 toeren komt ben je hm kwijt en slaat ie af.

Hij rijd verder prima zolang je het gas erop houd.... voor stoplicht nogal irritant....
heb al aan stationairstelschroef gedraaid maar lijkt niks te doen.....

Wie o wie helpt me uit de brand!!? ;)
 
Hallo.

Verder nog meer symptomen?
Slecht starten, slecht oppakken uit lage toeren of iets dergelijk?
Heb je naar het luchtfilter gekeken? ( weet dat er staat "nieuw filter" maar dat zal wel het olie filter zijn denk ik )

Groeten en succes ermee.
 
Ik gok op vieze carburateurs maar zulk gedrag kan je ook krijgen bij te weinig klepspeling. Ik zou er eens een flesje forte in de tank gooien en kijken of dat wat doet. Gaat het dan beter dan weet je dat je binnenkort aan een carburateur schoonmaakbeurt toe bent.
 
Hoi TvdH,
inderdaad slaat de motor niet snel aan als ie koud is. Zodra de motor loopt en je geeft gas zakt ie in. Na ongeveer een minuut kan je gas geven. Zodra de motor warmer word loopt ie niet meer stationair. De motor loopt onregelmatig op 1 stand met het gas... Optrekken is geen probleem.

Het luchtfilter is niet vervangen, deze was in mijn ogen nog schoon genoeg. Wel schoongeblazen.
Bedankt alvast..
 
Net nog even geprobeerd, nu heb ik de stationairstelschroef helemaal ingedraaid. Verder kan hij niet. En nu, jawel blijft ie keurig netjes lopen, start in 1 tik en rijd geweldig. Houd niet in en trekt gewoon door... Is dit normaal? Als ik de stelschroef iets uitdraai loopt ie nog wel maar tegen afslaan aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan