Knipperlichten te snel

peekaa

MF veteraan
14 sep 2004
1.491
521
Hallo,

Ik heb van die mooie kleine knipperlichten gemonteerd op mijn Fz1. Echter knippert de rechterzijde een paar sec normaal maar daarna gaan ze te snel. Alles zit aangesloten met de juiste adapterkabels. O en het zijn halogeen lampjes dus geen weerstanden nodig.
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ze te snel knipperen?
 
nee knipper relais plaatsen wat geschikt is voor LED lampjes, omdat je nu andere lampjes er in heb zitten met een ander vermogen werkt dat niet lekker met het hudige relais. relais wat geschikt is voor LED's heeft hier geen last van.

succes er mee.
 
nee knipper relais plaatsen wat geschikt is voor LED lampjes, omdat je nu andere lampjes er in heb zitten met een ander vermogen werkt dat niet lekker met het hudige relais. relais wat geschikt is voor LED's heeft hier geen last van.

succes er mee.

Oke thanks. Vind het wel raar dat links normaal knippert maar rechts niet
 
Aansluitpunten geoxideerd? Ik denk niet dat het aan het relais ligt aangezien links wel gewoon werkt. Ff de boel inspuiten met contact spray?

Zijn de lampjes eruit te halen? Anders even los draaien en weer vast, misschien is de connectie niet 100%.
 
Laatst bewerkt:
Net weer geprobeerd en ze bleven nu veel langere tijd normaal knippperen maar uiteindelijk gingen ze weer sneller. In de "gevarenlicht modus" knipperen ze alle vier wel normaal...
 
Net weer geprobeerd en ze bleven nu veel langere tijd normaal knippperen maar uiteindelijk gingen ze weer sneller. In de "gevarenlicht modus" knipperen ze alle vier wel normaal...
Toch maar een weerstandonafhankelijk relais proberen, als je een andere knipperfrequentie wilt hebben.
 
Hoeveel watt zijn die nieuwe raw's?

Geen idee, zal ik morgen even kijken wat er op staat. Dit staat als beschrijving van de knippers op internet:

Knipperlicht voor de motor met halogeenlampje, type Toledo. Behuizing is van kunststof en uitgevoerd in de kleur zwart. Lens is wit en voorzien van oranje halogeen lampje. Knipperlicht is voorzien van e-keur. Er zijn geen extra weerstanden of ander knipperlichtrelais nodig.

Vandaar dat ik het vreemd vind dat ze snel knipperen.
 
Vermogenonafhankelijk relais (aliexpress!) kost weinig en lost het probleem sowieso op als alle 4 de lampjes op dit moment gewoon werken en puur te snel knipperen.

Fijne weet ik er ook niet van dus misschien lul ik vanaf dit punt uit mijn nek, maar als je lampjes weinig stroom afnemen (lage weerstand) zit je misschien op de grens van het standaard relais waardoor hij sneller kan gaan knipperen.
 
Vermogenonafhankelijk relais (aliexpress!) kost weinig en lost het probleem sowieso op als alle 4 de lampjes op dit moment gewoon werken en puur te snel knipperen.

Fijne weet ik er ook niet van dus misschien lul ik vanaf dit punt uit mijn nek, maar als je lampjes weinig stroom afnemen (lage weerstand) zit je misschien op de grens van het standaard relais waardoor hij sneller kan gaan knipperen.

Ja ga ik ook aanschaffen na de adviezen hier :) Btw te snel knipperen kan geen kwaad geloof ik?
 
Vermogenonafhankelijk relais (aliexpress!) kost weinig en lost het probleem sowieso op als alle 4 de lampjes op dit moment gewoon werken en puur te snel knipperen.

Fijne weet ik er ook niet van dus misschien lul ik vanaf dit punt uit mijn nek, maar als je lampjes weinig stroom afnemen (lage hoge weerstand) zit je misschien op de grens van het standaard relais waardoor hij sneller kan gaan knipperen.
:^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewone knipperlichten zijn 21 watt, halogeen knipperlichten zijn slechts 10 watt, led knipperlichten nog minder zelfs. Dus waarschijnlijk gaat daar toch het probleem zitten.
Ik dacht hier laatst ook mijn knipperlichten van voor te vervangen door van die kleine halogeenknipperlichten. Toen ik de eerste aangesloten had en testte bleek het veel te snel te knipperen. Heb dan gewoon de oude er weer terug op gezet.
 
Gewone knipperlichten zijn 21 watt, halogeen knipperlichten zijn slechts 10 watt, led knipperlichten nog minder zelfs. Dus waarschijnlijk gaat daar toch het probleem zitten.
Ik dacht hier laatst ook mijn knipperlichten van voor te vervangen door van die kleine halogeenknipperlichten. Toen ik de eerste aangesloten had en testte bleek het veel te snel te knipperen. Heb dan gewoon de oude er weer terug op gezet.

Ik wist niet dat het zoveel scheelde qua wattage :o. Maar wat ik raar blijf vinden is dat links normaal knippert en rechts te snel. Het zijn uiteraard 4 dezelfde lampjes.
Maargoed ik ga een relais aanschaffen en hopelijk is het daarmee opgelost ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan