Voorvork verlengers (externe bussen)

seren

Die hard MF'er
6 jun 2011
270
0
Hallo,

Ik wil mijn vorkpoten een paar centimeter verlengen. Dit omdat ik de motor ook achteren ophoog. Ik wil dit doen door middel van voorvork verleng bussen(frontfork extensions). Bij choppers is dit een vrij gebruikelijke methode (zie google).

Nu kan ik op internet niets vinden bij Nederlandse leveranciers over verlengbussen.

Mijn vraag is;
1. Weet iemand een (niet zijnde internet) adres die deze verkoopt?
2. Is er een handige harry die op aanlevering van cad-bestand deze bussen voor mij kan draaien?


Een andere optie is langere vorkpoten kopen, maar verlengers is de makkelijkste optie. De binnenvering hoeft niet verlengt te worden.

Het gaat om 43mm vorkpoten van een xtz660 (1992)

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze niet willen. Je voorvork wordt er een stuk slapper van. (afhankelijk van hoe lang ze zijn)
Ik heb ook begrepen dat ze verboden waren op brommers. Bij Honda MT's deden ze dat nog weleens.
 
Wij deden vroeger niet anders met de Honda MT5 en MTX

Nooit opmerkingen van de politie gehoord dat het verboden was.
Ze hadden alleen commentaar over de te hoge snelheden van de brommerts....
 
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat er bepaalde gevolgen bij het ophogen horen. Die heb ik goed afgewogen.

Zoals vermeld, wordt het vaak genoeg gedaan. Soms 3cm soms 12cm etc. Ohlins doet/deed het ook voor haar voorvorken, net zoals HONDA. Het kan prima.

Ik zal hyperpro eens emailen, maar ik denk dat het maatwerk wordt. Ik vind te weinig op google.

Dus kent hier iemand een persoon die een schroefdraad en en bus op maat kan draaien?
 
zit er ook enige vorm van verstelling op de voorvorkpoten? (preload / demping verstelling) dan wordt het een ingewikkeld klusje

als er alleen maar een dop bovenop zit stelt het weinig voor. Dan zijn het 2 busjes met een kamer en schroefdraad, kan iedereen met een degelijke draaibank met langsvoeding maken.

Wat wel verstandig is dat je naar degene die het evt zou maken, je vorkpoten mee opstuurt, zodat die persoon dan daar de schroefdraad op pas kan maken, anders heb je dadelijk een set bussen die niet goed passen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan