Pro-bolt setje op een CBR600FS: wat mis ik hier?

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
De bouten van de kuipenset van m'n Honda CBR600FS (uit '02) waren aan vervanging toe en hier en daar mistte er zelfs een paar. Ik heb dus een Pro-Bolt setje besteld en heb de meeste net vervangen. Ik kom alleen nog deze tegen:

IMG_3791.JPG

IMG_3792.JPG


De rechter lijkt een schroef die een cilindertje uit elkaar drukt. Hiervan zitten er twee onderin de grote kuipdelen (en ze houden dus de linker en rechter kuipdelen bij elkaar).

De linker schroeft niet, maar wordt er gewoon ingedrukt. Hiervan zitten er een paar onder de tail.

Voor beide geldt dat er geen vervangende bouten in de set zitten en er lijkt ook geen schroefdraad in de gaten te zitten. Is dit een raar verhaal? Moet ik hier iets speciaals voor halen?
 
zijn plastic sluiters om de kuipdelen aan elkaar te bevestigen.
horen standaard niet in een probolt set.

zijn in grote hoeveelheden te bestellen, maar je kan ook even kijken bij toolstation of je lokale motorboer.
 
Sommige bevestigingspunten hebben inderdaad de plastic fasteners. Die soort die je gewoon kan indrukken en eruit trekken zou ik vervangen door een ander type met de kruiskop schroef zodat je die kan indrukken en dan de kruiskop een kwartslag naar rechts te draaien dan zit die vast.
Je kan ook de Honda plastic fastener bestellen daar zit in het midden een soort van streep in de drukpin. Om los te maken moet je die indrukken dan kun je hem eruithalen. Om erin te doen moet die streep in het midden naar buiten worden getrokken. Dan de pin erin erin duwen en in het midden dit streep aandrukken, dan zit die vergrendeld.

Het Honda partnummer voor de clip die ik bedoel is 90683GAZ003.
Ik weet niet wat er origineel aan bevestigings clips op jouw motor hoort te zitten. Heb zelf een Honda VFR800 en daarop heb ik naast de boutjes ook 2 soorten plastic clips zitten. Op sommige plekken zit het type met die kruiskop schroef, op ander het partnummer die ik hierboven heb vermeld.

Misschien heb je hier wat aan ?

Ik zou even goed uitzoeken wat er origineel op hoort te zitten op welke plek en dat herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Heel fijn om te lezen dat het in ieder geval wel normaal is :P Binnenkort eerst maar eens langs de lokale motorwinkel en anders ga ik inderdaad eve online bestellen. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan