Trillend/knetterend geluid bij decelereren, rubberen dopjes?

itsLochii

Die hard MF'er
31 mei 2015
708
9
Druten
Hoi,

Een poosje terug heb ik mijn motor gewassen. Na afloop vond ik drie zwarte rubberen dopjes op de grond -O- Ik heb me rot gezocht maar niet gevonden waar deze vandaan kwamen.

Nu merk ik (volgens mij) sinds dien dat ik een soort van trillend/zoemend/knetterend geluid hoor bij het decelereren (gas los laten dus). In eerste instantie dacht ik aan mijn sleutels, maar dit lijkt niet het geval. Ik heb het nog niet lukken lokaliseren. Het klinkt een beetje alsof je een vonkboog trekt.

Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met deze rubberen dopjes die ik eerder gevonden heb maar weet zit niet zeker.

Het gaat om de volgende dopjes, op een Kawasaki Z1000 uit 2004.

2ibf9ye.jpg


Ik heb een poging gedaan om het op beeld te krijgen maar daar hoor je het helaas niet -O- Je hoort het alleen als je het gas los laat (rijdend!). Bij stationair heb ik er geen last van.

Heeft iemand een vermoeden toevallig? :?

Mijn dank is groot!
 
Check je kuip/kappen eens.. en je zijkappen etc. misschien dat de boel daar resoneert als er geen rubbertje tussen zit bij een bepaald toerental. Ben verder geen Z1000-kenner.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Een poosje terug heb ik mijn motor gewassen. Na afloop vond ik drie zwarte rubberen dopjes op de grond -O- Ik heb me rot gezocht maar niet gevonden waar deze vandaan kwamen.

Nu merk ik (volgens mij) sinds dien dat ik een soort van trillend/zoemend/knetterend geluid hoor bij het decelereren (gas los laten dus). In eerste instantie dacht ik aan mijn sleutels, maar dit lijkt niet het geval. Ik heb het nog niet lukken lokaliseren. Het klinkt een beetje alsof je een vonkboog trekt.

Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met deze rubberen dopjes die ik eerder gevonden heb maar weet zit niet zeker.

Het gaat om de volgende dopjes, op een Kawasaki Z1000 uit 2004.

[afbeelding]

Ik heb een poging gedaan om het op beeld te krijgen maar daar hoor je het helaas niet -O- Je hoort het alleen als je het gas los laat (rijdend!). Bij stationair heb ik er geen last van.

Heeft iemand een vermoeden toevallig? :?

Mijn dank is groot!


Ik heb 1 keer mijn motor gewassen, daarna nooit meer.
De volgende morgen wilde de motor niet meer starten, alleen aandrukken ging wel goed. Liep slecht en beroerd totdat het water verdampt was.

Dit was schijnbaar normaal volgens 1 van de jongens. Druk hem maar aan, dan doet ie het wel, en warempel :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan