zelfgebouwde tank, hoe maak ik de tankdop

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Hallo allemaal, ik ben een tankuitbreiding voor mn Honda NX 250 aan het maken. Het wordt een tank die achter de normale tank komt te zitten, tussen de berijder en de tank. Hierop wil ik een tankdop maken. Hij hoeft niet per se afsluitbaar te zijn maar mooi zou dat wel wezen. Het komt er dus op neer dat de extra tank te dichten is maar wel iets van een ontluchting heeft. Weet iemand een mooie en goedkope oplossing?

Hoi,
Aad.
 
Waarom heb je een tankdop nodig? Ik zou hem gewoon verbinden met de originele tank.

Doorverbinden met de andere tank kan maar dan moet het wel een grote diameter zijn wil de extra tank een beetje snel vullen met tanken. Een grote ontluchting is dan een tweede eis.

Een gare tank vinden valt niet altijd mee. Op marktplaats vragen ze nog best veel geld voor die dingen. Ik zat meer aan iets simpels te denken. Een metalen schroefdop bijvoorbeeld maar waar vind ik die?

Bedankt alvast voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
 
:^

Bij Slopel moet je wel op letten of de dop wel voorzien is van ontluchting..
Ooooit in het verre verleden een dop van een Zafira (nieuwer model) met die van een oude astra gewisseld omdat die dop van de astra gaar was (ratelde door bij open draaie) gevolg was ineens op de snelweg geen fut meer en een dieseltank die volledig vacuum was gezogen haha.. dus de ontluchting van een auto tank zit niet altijd in de dop ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan