Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een NTV, nu zag ik een revere met ruim 80 k op de teller.
Is dit een km stand om al rekening te houden met aftakeling van het motorblok of kunnen ze dit redelijk aan?

80k zou in principe moeten kunnen. Ik heb er ééntje met dik 140k en ondanks dat die regelmatig op z'n lazer krijgt loopt 'ie nog prima.
Los van gebruikelijke slijtage dingen is het gene wat ik het vaakst vervangen heb de remlichtschakelaar van de voorrem. _O-
 
En ik ben nog op zoek naar een tellerhuis voor een revere.
Als de tellers van de revere ook in een hawk/ntv huis passen vind ik dat ook prima.
 
C4D3CED0-A2D9-4840-B57A-19E1388F0D46.png
 
Mijn achterrem loopt wat aan. Er staat 36000 km op de teller, altijd binnen gestaan etc, je kent het wel.
Nu wil ik in de kerstvakantie lekker mijn achterrem eraf halen en schoonmaken en daar heb ik een paar vragen over:
1. Moet ik dan ook de remvloeistof aftappen(en hergebruiken?)?
2. Heb ik speciaal gereedschap nodig?
3. Heb ik een remrevisie setje nodig zoals je dat bij roukema kunt kopen?
4. Welk vet heb ik nodig.
5. Welk schoonmaakmiddel.
6. ?

Het wordt mijn eerste keer dat ik doe, spannend he. Ik heb het werkplaatshandboek en zal nog wat youtube filmpjes kijken. Alle hulp is welkom.
 
paar antwoorden:
1: ja, altijd verversen zeker als je revisie gaat uitvoeren
2: in principe heb je geen speciaal gereedschap nodig. Maar een klein haaks krabbertje om schoon te maken achter de stofkeerring en resten gecorrodeerde remvloeistof uit de sleuf van de keerring te halen. (kun je bv van een oude fietswiel spaak maken) heel fijn schuurpapier om de remzuigers op te poetsen (scotsbright-3m).
3: geen idee wat je daar kan kopen. Normaal blijft je remzuiger vastzitten door vuil/roest. Dus een remklauwrevisie set zou voldoende moeten zijn.
4: Bij de setjes die ik kocht zat er al rood montage vet bij).
5: brake cleaner / rem reiniger (spuitbus). werkt perfect.
6: youtube film! beetje lef, goede dosis gezond verstand :-)
 
vergeet vooral niet de glijpen schoon te maken, die koeken behoorlijk aan over de jaren. Heb binnenkort ook nog wat revisiewerk te doen :P
 
Opletten bij de revisiesetjes die je bij Roukema haalt, zijn op zich prima alleen kloppen de maten niet altijd... met een beetje pech haal je dus de verkeerde in huis.
Bij wemoto.co.uk hebben ze een ruim assortiment van NTV onderdelen (ook origineel) en zelfs aftermarket RVS zuigers en allerhande keer- en stofringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan