Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Kan een NTV opgebouwd worden in een hawk frame?
Dus blok en achterbrug?

ja, alles kan! maar het frame van NTV is volgens mij toch echt anders nabij de achterbrugbrugbevestiging. Dus je zal het hawk frame moeten verlassen.... 1 op 1 past het niet.
 
Haha, alles kan idd. Maar ik bedoel de 1 op 1 oplossing. Ik has gehoopt dat ze ivm standaardisering ofzo de achterbrugbevestiging nog gelijk hadden gehouden. Ik zou graag het lichtere niet roestende frame willen combineren met m'n cardan aandrijving. Helaas dus.

Thanks
 
Haha, alles kan idd. Maar ik bedoel de 1 op 1 oplossing. Ik has gehoopt dat ze ivm standaardisering ofzo de achterbrugbevestiging nog gelijk hadden gehouden. Ik zou graag het lichtere niet roestende frame willen combineren met m'n cardan aandrijving. Helaas dus.

Thanks

Als jij een blok en achterbrug kunt regelen wil ik wel eens kijken wat er voor nodig is. Ik heb nog 3 hawk frames liggen
 
Hoi allemaal, ik zit te denken om een NTV650 revere aan te schaffen :) Doel is om er redelijk wat toerkilometers op te maken voor weinig, ook forenzen, 40 km als het weer een beetje redelijk is. Uiterlijk interesseert me minder.

Ik kwam deze tegen

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...vere-bj-1990-pro-arm-shaft-drive-ntv-650.html

Wat denken jullie als je dit ziet? Is 'ie al een keer rond geweest? Zie je punten waar ik op moet letten?

Bedankt!
 
Hoi allemaal, ik zit te denken om een NTV650 revere aan te schaffen :) Doel is om er redelijk wat toerkilometers op te maken voor weinig, ook forenzen, 40 km als het weer een beetje redelijk is. Uiterlijk interesseert me minder.

Ik kwam deze tegen

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...vere-bj-1990-pro-arm-shaft-drive-ntv-650.html

Wat denken jullie als je dit ziet? Is 'ie al een keer rond geweest? Zie je punten waar ik op moet letten?

Bedankt!

klokje rond zou me niet verbazen als je kijkt naar het aluminium (voorvork, blok, voersteunen en uitlaat...) maar één winter met pekel rijden en niet poetsen heeft hetzelfde effect.....
daarbij een motor van 27 jaar oud met "slechts" 25.000 km...... dus nog geen 1000 km per jaar???

Zo te zien heeft er ook ooit een kofferset op gezeten dus een reismotor geweest. Dan is 1000km p/j echt te weinig.

Persoonlijk vindt ik het een "vieze" ;( motor met een mogelijk schade verleden (deukje in tank, andere koplamp e.d.) voor mij zou deze motor veel minder waard zijn.

is dit niet een betere optie:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik zit te denken om een NTV650 revere aan te schaffen :) Doel is om er redelijk wat toerkilometers op te maken voor weinig, ook forenzen, 40 km als het weer een beetje redelijk is. Uiterlijk interesseert me minder.

Ik kwam deze tegen

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...vere-bj-1990-pro-arm-shaft-drive-ntv-650.html

Wat denken jullie als je dit ziet? Is 'ie al een keer rond geweest? Zie je punten waar ik op moet letten?

Bedankt!

Deze motor mag je laten gaan. Joost weet het zelf ook niet denk ik (Joost is zo te zien een dealer in auto's en heeft weinig sjoege van de waarde van deze motoren).

een NTV in deze staat en met 125 duizend op de teller (deze is op zeker het klokje rond zoals JVD aangeeft) zou max 500 moeten opleveren. Er bied net iemand zijn NTV aan een paar posts terug. Ik zou daar even op reageren als ik jou was.
Mijn ervaring is dat je de spullen die hier aangeboden worden, beter kunt vertrouwen dan iemand die een dergelijke motor voor de hoofdprijs op MP aanbied.

Maar dat is mijn mening!

In ieder geval succes met de aanschaf!
 
Als uiterlijk niet belangrijk is idd ff goed zoeken op het internet...zie regelmatig NTV's tussen de 500 en 750 langskomen...denk dat vooral toestand remmen,vering en banden in verhouding moet staan met de prijs..km standen over de 100000 kan de NTV makkelijk aan.
Succes met zoeken!
 
Hallo,

Ik heb in het verleden een NTV Revere gehad en heb er spijt van dat ik deze weggedaan heb.
Ik heb nu een Aprilia Pegaso uit 1998 maar die bevalt mij niet. Heb al e.e.a. opgeknapt en laten repareren dus die is nu weer goed.
Ik zie echter deze NTV en wil gaan kijken om mijn motor in/om te ruilen hiervoor. Waar ik tegenaan hik is de km stand van 95.000. Nu kan een NTV die stand wel aan maar welke problemen/groot onderhoud kan ik verwachten hierbij?
http://www.swiftmotoren.nl/occasions/test#honda-ntv-650-revere-m1224796

Zaterdag als het redelijk weer is maar even kijken. Deze NTV kost E 725,00 en mijn Pegaso staat op internet voor E 1.700,00. Eens kijken of ik iets kan regelen erbij. Koffers, hoger scherm ofzo.
Ik heb wel wat berichten uitstaan en één positieve reactie gekregen maar ga eerst ff deze bekijken.
NTV is beter voor snelwegkilometers.
 
Zaterdag als het redelijk weer is maar even kijken. Deze NTV kost E 725,00 en mijn Pegaso staat op internet voor E 1.700,00. Eens kijken of ik iets kan regelen erbij. Koffers, hoger scherm ofzo.
Ik heb wel wat berichten uitstaan en één positieve reactie gekregen maar ga eerst ff deze bekijken.
NTV is beter voor snelwegkilometers.

Aubergine, ook mooi, succes . :t
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal,

even een vraagje tussendoor, ik rij nu sinds een half jaar op mn NTV met bijna 100.000km op de teller en ik heb het idee dat het motorblok veel olie verbruikt. Gezien de hoeveelheid kilometers en de leeftijd is dat misschien ook niet gek, maar ik vroeg me af of het toch goed is als ik controleer waar het vandaan komt of wat de oorzaak is. Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten en hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt!

Groet,
Wouter
 
Goedemiddag allemaal,

even een vraagje tussendoor, ik rij nu sinds een half jaar op mn NTV met bijna 100.000km op de teller en ik heb het idee dat het motorblok veel olie verbruikt. Gezien de hoeveelheid kilometers en de leeftijd is dat misschien ook niet gek, maar ik vroeg me af of het toch goed is als ik controleer waar het vandaan komt of wat de oorzaak is. Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten en hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt!

Groet,
Wouter

Olieverbruikt kan komen door:
slechte klepseals: is een ouderdomskwaal, merk je vooral als er veel blauwe rook uit de motor komt bij het weer gas geven als je op de motor afgeremd hebt.
slechte zuigerveren: altijd een "blauwe" rook bij gas geven. Veel zwarte roet in de uitlaat (kan ook komen door slecht verbrand benzine, te rijke afstelling). Te veel benzine geeft meer zwarte rook)
lekkage: dan zie je een plas olie onder je motor liggen :+
 
Wat is veel?? mijn Witte Revere met bijna 300.000km gebruikte zo'n 1:1000 zover ik me kan herinneren
 
Laatst bewerkt:
Olieverbruikt kan komen door:
slechte klepseals: is een ouderdomskwaal, merk je vooral als er veel blauwe rook uit de motor komt bij het weer gas geven als je op de motor afgeremd hebt.
slechte zuigerveren: altijd een "blauwe" rook bij gas geven. Veel zwarte roet in de uitlaat (kan ook komen door slecht verbrand benzine, te rijke afstelling). Te veel benzine geeft meer zwarte rook)
lekkage: dan zie je een plas olie onder je motor liggen :+

Bedankt, het is in ieder geval geen ernstige lekkage, want er verzamelt zich nergens een plasje olie. Ik zal eens gaan letten op de rook uit de uitlaat.

Wat is veel?? mijn Witte Revere met bijna 300.000km gebruikte zo'n 1:1000 zover ik me kan herinneren

Dat is een hele goeie vraag, ik heb geen idee hoeveel ik nu heb gereden sinds ik er een liter olie bij in heb gegoten, dat zal zeker 5.000km zijn geweest. Ik vond dat veel, maar heb geen referentiekader. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
 
Bedankt, het is in ieder geval geen ernstige lekkage, want er verzamelt zich nergens een plasje olie. Ik zal eens gaan letten op de rook uit de uitlaat.Dat is een hele goeie vraag, ik heb geen idee hoeveel ik nu heb gereden sinds ik er een liter olie bij in heb gegoten, dat zal zeker 5.000km zijn geweest. Ik vond dat veel, maar heb geen referentiekader. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Heb je gepeild toen je hem kocht? Het kan zijn dat het oliepeil toen al laag stond, waardoor het nu lijkt dattie veel verbruikt. Hou gewoon komende tijd je peil in de gaten. 1 liter op 5000km is niet direct zorgelijk hoor.
 
Zaterdag als het redelijk weer is maar even kijken. Deze NTV kost E 725,00 en mijn Pegaso staat op internet voor E 1.700,00. Eens kijken of ik iets kan regelen erbij. Koffers, hoger scherm ofzo.
Ik heb wel wat berichten uitstaan en één positieve reactie gekregen maar ga eerst ff deze bekijken.
NTV is beter voor snelwegkilometers.
Heb ze net gemaild maar de NTV is verkocht. ;( '(
 
Op mijn Revere is vanmorgen van het schakelpedaal het klemmetje dat om het getande asje van de versnellingsbak zit overleden. Heeft iemand zoiets nog liggen?
 
Als iemand hier nog een (nette) Hawk GT heeft en die wil verkopen heb ik wel interesse.

Heb m'n Fazer de deur gewezen, miste het gevoel en geluid van een V-Twin toch iets te veel. En vond stiekem mijn NTV toch eigenlijk wat leuker rijden, maar het mag nu wat minder praktisch, wat lichter en mooier dus nu dan maar een Hawk GT. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan