Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Een BSM future is een schottendemper (reflectiedemper) en werkt dus hetzelfde als de standaard demper. Ik zou er eerst eens een standaard luchtfilter in proberen. Volgens mij loopt hij nu te rijk.

Knallen in je uitlaat en een een filter met beter doorlaat betekend dat hij te arm loopt.
Maar als je er een normaal filter in doet zou hij inderdaad wel goed moeten lopen.
 
Volgens mij als je rem sponzig is ligt dat aan lucht in de leiding of de leiding zelf.
Ontluchten is helemaal niet moeilijk dus ik zou dat eerst doen, kijken hoe het dan is. Als het dan nog sponzig is de olie er uit en ook meteen de leiding vervangen. Dan misschien meteen voor de gevlochten stalen gaan.

Ik heb zelf voor organische remblokken gekozen, sintered klinkt wel cool maar idd ik hoef niet een anker neer te gooien. En ze remmen perfect. Besteld via internet, gewoon het model motor invullen en er op vertrouwen dat je de juiste thuis krijgt.
 
Knallende uitlaat kan ook veroorzaakt worden door een lekkage in het uitlaatsysteem, meestal bij de aansluiting van de bochten op de kop. Waard om even te checken. :W
 
Bedankt voor de adviezen, ik zal hem maar even open halen om te kijken wat er in zit, en de aansluitingen checken. En ook even een bougie kleur test doen.
Hij knalt trouwens echt alleen als ik een poos boven de 4k heb gereden en dan het gas los laat, om bijvoorbeeld lekker laat een afrit te nemen, vandaar dat ik denk dat het om afstelling gaat en niet om een lekkage.
Het hele idee was wel om de carbs af te stellen, niet om terug te gaan naar stock luchtfilter.
 
Na weer een paar emmers geld er tegenaan gegooid te hebben is de Hawk weer een beetje beter.
Nieuwe lak (Door FZRene) en een lading nieuwe onderdelen.
Tevens heb ik de ontsteking vervroegd waardoor hij wat feller trekt, alleen heb ik nu witte bougies dus misschien heb ik het wat overdreven...

full
 
Thnx Londen, zal er even naar kijken binnenkort. Bedankt voor je duidelijke advies :)

En flarrestein, wat een verschrikkelijk mooie motor man. Heb je die oranje lak zelf gespoten? Of gaat t om de zwarte gedeelten? Hoe dan ook, superstrakke motor. Zet mij wel aan het denken om ook mn NTV andere kleurtjes te geven
 
Thnx Londen, zal er even naar kijken binnenkort. Bedankt voor je duidelijke advies :)

En flarrestein, wat een verschrikkelijk mooie motor man. Heb je die oranje lak zelf gespoten? Of gaat t om de zwarte gedeelten? Hoe dan ook, superstrakke motor. Zet mij wel aan het denken om ook mn NTV andere kleurtjes te geven

Frame en wielen zijn gepoedercoat, zwart op het motorblok heb ik zelf gespoten.
Oranje is door FZRene gedaan, die is hier ook op het forum te vinden. Aanrader als je wat gespoten wilt hebben.
Volgens mij woon je wel in de buurt, hij zit in Ridderkerk.
 
Mooi resultaat Flarrestein.
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om de NTV te spuiten.

Hij zit nu al niet erg strak in de lak, dus veel minder kan het nooit worden. :+
 
Na weer een paar emmers geld er tegenaan gegooid te hebben is de Hawk weer een beetje beter.
Nieuwe lak (Door FZRene) en een lading nieuwe onderdelen.
Tevens heb ik de ontsteking vervroegd waardoor hij wat feller trekt, alleen heb ik nu witte bougies dus misschien heb ik het wat overdreven...

[afbeelding]
Strakke fiets! Mooi op tijd voor morgen ;)
 
Na weer een paar emmers geld er tegenaan gegooid te hebben is de Hawk weer een beetje beter.
Nieuwe lak (Door FZRene) en een lading nieuwe onderdelen.
Tevens heb ik de ontsteking vervroegd waardoor hij wat feller trekt, alleen heb ik nu witte bougies dus misschien heb ik het wat overdreven...

[afbeelding]

witte bougies kan ook een arm mengsel zijn. Zet hem eens op de bank om de air/fuel ratio verhouding te meten :Y hoe heb je de ontsteking vervroegd? er zijn niet zo veel opties awt dat betreft. Factory Pro heeft een ontstekings vervroeger met een vaste hoekverdraaing, en TwoBrothers heeft ooit een ontstekingswieltje met variabel tijdstip gemaakt. Maar die zijn al heel lang uitverkocht O-) O-)
 
Bedankt voor de adviezen, ik zal hem maar even open halen om te kijken wat er in zit, en de aansluitingen checken. En ook even een bougie kleur test doen.
Hij knalt trouwens echt alleen als ik een poos boven de 4k heb gereden en dan het gas los laat, om bijvoorbeeld lekker laat een afrit te nemen, vandaar dat ik denk dat het om afstelling gaat en niet om een lekkage.
Het hele idee was wel om de carbs af te stellen, niet om terug te gaan naar stock luchtfilter.
Zou voor de zekerheid nog wel even je uitlaat controleren, bij mijn NTV was het eindstuk van de uitlaatbochten verrot. Kon je zo niet zien omdat de demper erop zat. Gaf toen ook een leuke knal (+vlam :9)
 
witte bougies kan ook een arm mengsel zijn. Zet hem eens op de bank om de air/fuel ratio verhouding te meten :Y hoe heb je de ontsteking vervroegd? er zijn niet zo veel opties awt dat betreft. Factory Pro heeft een ontstekings vervroeger met een vaste hoekverdraaing, en TwoBrothers heeft ooit een ontstekingswieltje met variabel tijdstip gemaakt. Maar die zijn al heel lang uitverkocht O-) O-)

Hij is een aantal jaar geleden afgesteld bij Tovami, dus het mengsel is goed neem ik aan.
Die ontstekingsvervroegers zijn niet meer te vinden inderdaad, of ze zijn onbetaalbaar.
Daarom heb ik de 'poor man's' versie gedaan. Door niet het wiel te vervangen maar de opnemers te verschuiven.
 
Na terug te zijn in Nederland na een aantal jaren Australië is de kogel nu toch echt door de kerk. Ik heb geen tijd voor het weer opknappen en verder afbouwen van m'n Hawk. Vroeg me af of er hier interesse is.

Motor staat al 8 jaar stil, altijd met de intentie gehad om er ieder moment aan te gaan prutsen. Rijdend weggezet. Is een project en is dan ook nog niet helemaal af. Mist een fatsoenlijke teller partij en de koplamp geeft veel te weinig licht. Uitlaat heeft ook een kiertje, dus die moet een ander pakkinkje hebben. Maar na 8 jaar stilstaan zal ie nog wel heel wat meer liefde nodig hebben om weer netjes mee rond te rijden.

Wat is het:
Honda Hawk met 750cc Africa Twin blok. Momenteel mat zwart.
- Hoog geplaatste uitlaat, custom collector
- K&N filters
- Solo zitje met custos subframe

Heb nog een sloot andere onderdelen:
- Extra frame + achterbrug (met kenteken) zwart gepoedercoat
- 2007 UPSD Fireblade voorvork + wiel + schijven + klauwen + clipons
- NTV tank
- Hawk tank
- Africa Twin oiliekoeler
- Ander cutom achterpartij met solo seat in de originele stijl

Hoef er allemaal niet de hoofdprijs voor te hebben (als in: mag goedkoop weg als je de hele zut in 1x meeneemt). Vind het leuk als ie naar een liefhebber gaat. Heb gewoonweg teveel hobby's en ik heb hier veel te weinig tijd ingestoken.

Mail me als je interesse hebt. Dan kan ik wat foto's sturen.
 
Halo Allemaal,
Ik heb sinds kort ook een NTV. Wat een lekker sturend machientje.
Ik lees hier dat velen van jullie Bridgestone BT45 banden gebruiken. Hoeveel km gaat de voorband daarvan mee?

Hoi,
Aad.
 
Halo Allemaal,
Ik heb sinds kort ook een NTV. Wat een lekker sturend machientje.
Ik lees hier dat velen van jullie Bridgestone BT45 banden gebruiken. Hoeveel km gaat de voorband daarvan mee?

Hoi,
Aad.

Dat wil ik ook wel weten eigenlijk. Ik heb de bt45's er nu 10.000 km onder zitten en ze zien er nog goed uit! :]
 
Ik heb 19000 km afgelegd met de BT45 voor (maar ik ben geen harde remmer).
De BT45 achter heeft 14000 km gehaald.
 
Iemand ervaring met Iridium bougies?
Ze zijn 3x zo duur en dat vind ik een hoop geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan