Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mooi bedankt, dan ga ik die bestellen.

Hoi,
Aad.

Bij mij ook nog steeds de banden die het langst meegaan bij gelijk gebruik. Met stevig doorremmen en sturen gaan de voorbanden cuppen. Dat is soms irritant maar hij blijft voldoende grip houden. Ik heb er nu Pilot Power onder....gewoon omdat het kan! voorwiel is namelijk van een CBR en dus 120 breed.
 
Ik heb ze er inmiddels onder.
Wat een verademing weer nieuwe banden, de motor rolt bijna vanzelf de bocht weer in.
 
Ik was 250 euro kwijt en ik denk dat ik met goed zoeken vast wel goedkoper had gekund (bandjes via internet en dan zelf aanleveren van de wielen/motor).

Ik weet niet waar je woont, maar als je in het noorden woont kan ik je mijn zaak in Assen wel even doorsturen via pb.
Klaar terwijl je wacht met een kopje koffie Senseo.
 
Zijn volgens mij nog weinig motorzaken die zelf meegenomen nieuwe banden onder je motor/om je wielen willen leggen... En wat mij betreft hebben ze daar groot gelijk in ;)
 
En het hoeft ook niet altijd duurder te zijn, was bij de dealer even duur uit dan als ik het zelf had besteld op internet. :)

Heeft trouwens iemand ook al ervaring met de Dunlop Arrowmax Streetsmart onder een Hawk/NTV?
 
300 euro voor de bt45 monteren/balanceren is toch een normaal tarief of hebben jullie andere ervaringen?

Bandjes kosten op internet 175 +30 montage en afvoeren oude banden. Dan kom ik op 205 uit. Dat vind ik mans zat voor een setje Bridgestones. Dat is overigens als je de velgen zelf meeneemt. Als je de motor brengt zit er meer sleutelwerk aan om ze in en uit te bouwen en komt er nog arbeidsloon bij. Het is dus niet zo vreemd dat een dealer al gauw tussen 250 en 300 euro uitkomt

Voor mij is het niet interessant meer. Ik doe het lekker zelf.
 
Bandjes kosten op internet 175 +30 montage en afvoeren oude banden. Dan kom ik op 205 uit. Dat vind ik mans zat voor een setje Bridgestones. Dat is overigens als je de velgen zelf meeneemt. Als je de motor brengt zit er meer sleutelwerk aan om ze in en uit te bouwen en komt er nog arbeidsloon bij. Het is dus niet zo vreemd dat een dealer al gauw tussen 250 en 300 euro uitkomt

Voor mij is het niet interessant meer. Ik doe het lekker zelf.

Welke gereedschappen moet ik daarvoor kopen?
 
Welke gereedschappen moet ik daarvoor kopen?

Dat hangt er vanaf hoe vaak je het wilt doen en of je je velgen mooi wilt houden. Ik ben begonnen met een bandenpers voor crossbanden, maar heb daar nu een houder op gebouwd waardoor ik elke velg kan vastklemmen. De rest doe ik met bandenlichters. Balanceren doe ik hetzelfde als bij de WSBK. Dus statisch met een balanceerbokje. Werkt prima!
 
Dat hangt er vanaf hoe vaak je het wilt doen en of je je velgen mooi wilt houden. Ik ben begonnen met een bandenpers voor crossbanden, maar heb daar nu een houder op gebouwd waardoor ik elke velg kan vastklemmen. De rest doe ik met bandenlichters. Balanceren doe ik hetzelfde als bij de WSBK. Dus statisch met een balanceerbokje. Werkt prima!

Motorbanden demontage apparaat zwart - banden demonteer apparaat

Zou het hiermee lukken?

En hoe is de Dunlop Streetsmart?
 
https://www.powerplustools.nl/motor-diversen/motorbanden-demontage-apparaat-zwart-banden-demonteer-apparaat.html?utm_source=Marktplaats&utm_medium=Admarkt+-+cpc&utm_campaign=Motorbanden+demontage+apparaat+zwart+-+banden+demonteer+apparaat&utm_content=Motor+diversen

Zou het hiermee lukken?

En hoe is de Dunlop Streetsmart?

Die is voornamelijk voor crosswielen of in ieder geval spaakwielen. Je hebt eigenlijk alleen die hevel nodig om de band uit de velgrand te drukken. Zou dus hiermee moeten lukken. Ik zou er dan wel nog een kunststof of rubber beschermrand op maken om de velgen te beschermen. En dan een setje lange bandenlichters met kunststof bescherming. Dan ben je al het baasje hoor!

Dunlop streetsmart zou ik niet weten. Ik ben per definitie geen dunlop man. Meer Bridgestone voor de Hawk/NTV en voor de ducati's alleen maar Michelin Pilot Power. Of Pirelli supercorsa voor circuit.
 
Laatst bewerkt:
Die is voornamelijk voor crosswielen of in ieder geval spaakwielen. Je hebt eigenlijk alleen die hevel nodig om de band uit de velgrand te drukken. Zou dus hiermee moeten lukken. Ik zou er dan wel nog een kunststof of rubber beschermrand op maken om de velgen te beschermen. En dan een setje lange bandenlichters met kunststof bescherming. Dan ben je al het baasje hoor!

Dunlop streetsmart zou ik niet weten. Ik ben per definitie geen dunlop man. Meer Bridgestone voor de Hawk/NTV en voor de ducati's alleen maar Michelin Pilot Power. Of Pirelli supercorsa voor circuit.

Bedankt :t
 
Ik zit nu een tijdje te zoeken naar een manier om bagage mee te nemen (af en toe naar mijn ouders/vrienden of sporadisch woonwerk). Nu gebruik ik voor werk een rugas van Motodetail maar vind zo'n ding op mijn rug eigenlijk niet zo prettig. Zeker niet als het warmer wordt.

Nu zag ik de Kriega 30l en dat leek me wel wat maar hoe maak ik die vast onder het zadel? Via lussen?
Heb wel gedacht over een bagagerek maar dat vind ik toch niet zo mooi er uit zien.
 
Ik zit nu een tijdje te zoeken naar een manier om bagage mee te nemen (af en toe naar mijn ouders/vrienden of sporadisch woonwerk). Nu gebruik ik voor werk een rugas van Motodetail maar vind zo'n ding op mijn rug eigenlijk niet zo prettig. Zeker niet als het warmer wordt.

Nu zag ik de Kriega 30l en dat leek me wel wat maar hoe maak ik die vast onder het zadel? Via lussen?
Heb wel gedacht over een bagagerek maar dat vind ik toch niet zo mooi er uit zien.

Zadeltas van sw motech drybag 180 liter 38 euro of van 36 liter of nog groter, je kunt hem opvouwen als je er weinig in hebt.(En eventueel een tanktas)
full


PS, mooie spiegels he? *O*
 
Ik heb toch maar de Kriega besteld. Van de week eens kijken hoe of dat nu goed werkt. Ding is gróót! Daar kan ik mooi schoenen, lunchtrommeltje, fles water en een tablet in kwijt. En eventueel ook een toilettas en schone kleren als ik een weekendje weg ga :)
 
Altijd eerst hier even vragen....

Heeft of weet je nog iemand die interesse heeft in een redelijk knappe Hawk?

Ik heb er nu even op gereden nadat ik er een nieuwe uitlaat voor gemaakt heb. Klinkt best netjes maar toch mooi donker.
full

full
 
Heeft iemand toevallig nog een rechtervoetsteun liggen?
Vanmorgen in de file een auto die zonder richting aan te geven en te kijken vlak voor me een baan opschoof. Gelukkig ging het allemaal niet hard en ik hield hem overeind. Bestuurder was erg geschrokken, hopelijk z'n lesje geleerd. Na het praatje reed ik weg en kwam tot de ontdekking dat m'n voetsteun weg was. Waarschijnlijk heeft de automobilist dus een aandenken in z'n blik staan :)
De eerste keer in 22 jaar dagelijks woonwerk en filerijden dat dit me gebeurd is. Weet gelijk weer
dat gepaste snelheid in een file echt geen slecht idee is. Ik was echt kansloos.
 
Heeft iemand toevallig nog een rechtervoetsteun liggen?
Vanmorgen in de file een auto die zonder richting aan te geven en te kijken vlak voor me een baan opschoof. Gelukkig ging het allemaal niet hard en ik hield hem overeind. Bestuurder was erg geschrokken, hopelijk z'n lesje geleerd. Na het praatje reed ik weg en kwam tot de ontdekking dat m'n voetsteun weg was. Waarschijnlijk heeft de automobilist dus een aandenken in z'n blik staan :)
De eerste keer in 22 jaar dagelijks woonwerk en filerijden dat dit me gebeurd is. Weet gelijk weer
dat gepaste snelheid in een file echt geen slecht idee is. Ik was echt kansloos.

je vraagt er ook om!! (met zo'n nickname :-)

Herken het geheel. Ooit een idioot meegemaakt die zijn deur open gooide 5 meter voor mijn motor! Was met een snelheid van 30 km/h zoals het hoort, dus stond mooi op tijd stil (met een totale hardverzakking) Hij was van mening dat ik maar de meest linkerbaan tussen de file door moest en niet op de rechter baan (3 baans snelweg). Was zo geschrokken dat ik vergeten was om zijn spiegel als aandenken mee te nemen! Normaal gesprek met de persoon in kwestie was ook niet (meer) mogelijk.

Er rijden wat rare figuren rond helaas.

oja, heb geen voetsteun voor je liggen
 
Laatst bewerkt:
je vraagt er ook om!! (met zo'n nickname :-)

Herken het geheel. Ooit een idioot meegemaakt die zijn deur open gooide 5 meter voor mijn motor! Was met een snelheid van 30 km/h zoals het hoort, dus stond mooi op tijd stil (met een totale hardverzakking) Hij was van mening dat ik maar de meest linkerbaan tussen de file door moest en niet op de rechter baan (3 baans snelweg). Was zo geschrokken dat ik vergeten was om zijn spiegel als aandenken mee te nemen! Normaal gesprek met de persoon in kwestie was ook niet (meer) mogelijk.

Er rijden wat rare figuren rond helaas.

oja, heb geen voetsteun voor je liggen

Moet ook tussen de twee meest linker rijstroken voor zover ik weet
 
Heeft iemand toevallig nog een rechtervoetsteun liggen?
Vanmorgen in de file een auto die zonder richting aan te geven en te kijken vlak voor me een baan opschoof. Gelukkig ging het allemaal niet hard en ik hield hem overeind. Bestuurder was erg geschrokken, hopelijk z'n lesje geleerd. Na het praatje reed ik weg en kwam tot de ontdekking dat m'n voetsteun weg was. Waarschijnlijk heeft de automobilist dus een aandenken in z'n blik staan :)
De eerste keer in 22 jaar dagelijks woonwerk en filerijden dat dit me gebeurd is. Weet gelijk weer
dat gepaste snelheid in een file echt geen slecht idee is. Ik was echt kansloos.


Hawk of NTV?
 
Terug
Bovenaan Onderaan