Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Moet ook tussen de twee meest linker rijstroken voor zover ik weet

Was jij die automobilist :-)

Volgens mij is het altijd een gedoog situatie. Het is wettelijk gezien niet toegestaan maar wordt toegelaten. Ik ben iig niet op de hoogte dat dit altijd tussen de twee meest linker banen moet.
Als dat zo is... had de best koekblikker gelijk... maar om de deur open te zwaaien en vervolgens vloekend, gebarend en schreeuwend/ woedend duidelijk te maken.... NOPE! is volgens mij poging tot doodslag! moedwillig je deur openzwaaien als er een motor aankomt!
 
Was jij die automobilist :-)

Volgens mij is het altijd een gedoog situatie. Het is wettelijk gezien niet toegestaan maar wordt toegelaten. Ik ben iig niet op de hoogte dat dit altijd tussen de twee meest linker banen moet.
Als dat zo is... had de best koekblikker gelijk... maar om de deur open te zwaaien en vervolgens vloekend, gebarend en schreeuwend/ woedend duidelijk te maken.... NOPE! is volgens mij poging tot doodslag! moedwillig je deur openzwaaien als er een motor aankomt!

Het is niet verboden, dus kan het niet gedoogd worden (maar goed daar zijn al topics zat over...) De gedragsregel is dat je tussen de 2 meest linker rijstroken rijdt.

Verder ben ik het volkomen met je eens dat de autobestuurder flink fout zit. Het is helaas zo dat veel automobilisten geen idee hebben hoe het is om motor te rijden (of vrachtwagen, of bus etc..)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij maakt het niet uit tussen welke banen je rijdt. en een deur open gooien zonder te kijken lijkt mij een veel dommere actie!

heb geen ntv steunen helaas, misschien wel hawk steunen
 
Gratis tip:

Zorg dat je op tijd tankt, of snel genoeg je benzinekraan op reserve zet.
Als je dat niet doet dan zou je soms je accu leeg kunnen starten... :')

full
 
1. Mag dat zomaar, die motoren die tussen de files doorrijden?

Nee en ja. Het is niet bij wet geregeld dat motoren tussen de files door mogen rijden, maar er is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels. Het mag alleen als de file niet harder rijdt dan ongeveer 45 km/u, en het snelheidsverschil tussen de motor en de auto's mag niet meer bedraagt dan ongeveer 10 km/u. Motorrijders moeten kiezen voor de ruimte tussen de meest linkse banen. Als ze weer gaan invoegen omdat de file weer rijdt, geven ze dat aan met hun richtingaanwijzers.

Volgens ANWB site. Zo heb ik het ook op de rijles geleerd.

En deur openen in de file zonder te kijken is helemaal een debiele actie...
 
Laatst bewerkt:
Gratis tip:

Zorg dat je op tijd tankt, of snel genoeg je benzinekraan op reserve zet.
Als je dat niet doet dan zou je soms je accu leeg kunnen starten... :')

[afbeelding]

Zo kan onze hobby duur worden...

Dan nog maar een gratis tip: het relais van de brandstofpomp kortsluiten, zodat ie ook pompt als het blok niet draait.
En ja, ik weet: elk voordeel heeft z'n nadeel...
 
Volgens ANWB site. Zo heb ik het ook op de rijles geleerd.

En deur openen in de file zonder te kijken is helemaal een debiele actie...

erger nog, je deur openen juist omdat er een motor aankomt is echt idioot :-)
Maar thanks voor de extra theorie les.... voortaan dus uiterste linkse baan tussen de file door.
 
Gratis tip:

Zorg dat je op tijd tankt, of snel genoeg je benzinekraan op reserve zet.
Als je dat niet doet dan zou je soms je accu leeg kunnen starten... :')

[afbeelding]
Mijn Hawk doet kráp 140km op een tank (ik heb geen idee waarom zo weinig :P ) dus ik tank eigenlijk altijd maar als er 120km op de teller staat tenzij ik zéker weet dat ik nog een tankstation tegenkom.
 
Laatst bewerkt:
erger nog, je deur openen juist omdat er een motor aankomt is echt idioot :-)
Maar thanks voor de extra theorie les.... voortaan dus uiterste linkse baan tussen de file door.


Oh wauw, dat had ik nog niet meegekregen. Als iemand dat expres zou doen zou ik aangifte doen. Dan kan compleet verkeerd aflopen. Wat een dwaas...
 
Zo kan onze hobby duur worden...

Dan nog maar een gratis tip: het relais van de brandstofpomp kortsluiten, zodat ie ook pompt als het blok niet draait.
En ja, ik weet: elk voordeel heeft z'n nadeel...

Ja dat zou handig zijn, alleen heb ik de Hawk voorzien van een vacuumpomp. Ik weet niet of ik daar nu spijt van heb of niet. :')
 
Je hebt je PB uit staan, maar ook ik heb belangstelling voor die foto's!

Is mijn mailadres niet zichtbaar op mijn profiel voor anderen? Dat is niet handig. Het is yigal76(apenstaartje)Hotmail(punt)com.

Bijgevoegd een fotootje van de Hawk toen ie nog reed.

full
 
Het is een witte. Mijn idee was hetzelfde. Had grootse plannen, maar het kwam er niet van door lang verblijf in Australië. En nu zijn mijn interesses en prioriteiten veranderd...


Oh leuk dan wordt mijn nieuwsgierigheid altijd zo gewekt, wat zijn je nieuwe interesses als ik zo vrij mag zijn?
 
Beste mede NTV & Hawk eigenaren :)

Ik heb wat rondgezocht op marktplaats maar daar kwam ik helaas niets tegen wat ik zoek, vandaar dat ik het hier maar even vraag: Is er nog iemand die een kofferrek voor een NTV uit '97 te koop heeft? Wil een koffertje achterop de motor aangezien rondrijden met een rugtas vol met kleding, schriften e.d. niet heel fijn is.
 
Oh leuk dan wordt mijn nieuwsgierigheid altijd zo gewekt, wat zijn je nieuwe interesses als ik zo vrij mag zijn?

Ik ben in Australië verslaafd geraakt aan het golfsurfen. Dat probeer ik hier een beetje voor te zetten. Een aangezien zout water me wel bevalt ga ik ook eens aan windsurfen beginnen (kitesurfen is me te hip).

Had je nog interesse in de tank trouwens? Ik hoef er niet veel voor te hebben. Voor de ombouw moet je ook het zadel aanpassen. Ik kan je een tweede zadel meegeven waarop je wellicht kunt oefenen?
 
Ik ben in Australië verslaafd geraakt aan het golfsurfen. Dat probeer ik hier een beetje voor te zetten. Een aangezien zout water me wel bevalt ga ik ook eens aan windsurfen beginnen (kitesurfen is me te hip).

Had je nog interesse in de tank trouwens? Ik hoef er niet veel voor te hebben. Voor de ombouw moet je ook het zadel aanpassen. Ik kan je een tweede zadel meegeven waarop je wellicht kunt oefenen?


Voor de tank moet je bij "zwartrijder" zijn. Ik had alleen interesse in je veranderde interesses. Leuk man surfen. Beetje koud vaak, maar dan heb je nog wat aan je oude motorpak. ha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan