Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Synchroniseren jullie trouw elke 24000 km na het kleppen stellen? Of doen jullie het nooit?

In de theorie, of in de praktijk? O-)
Sinds ik een synchroniseerset heb doe ik het vaker, maar niet echt met schema, met name omdat mijn motoren vaker uit elkaar gaan dan dat ze regulier onderhoud krijgen :X _O-
 
als je de kleppen hebt gesteld moet je synchroniseren, verder doe ik het alleen als ik denk een verbetering te kunnen maken.
 
Als ie gelijkmatig loopt bij alle toeren, goed start, niet trilt, is er dan een reden om daar tijd in te steken? Onnodig gesleutel aan zo'n oud beestje kan ook tot schades leiden, niet?
Verder is het zo dat kleppen stellen een voorwaarde is voor synchroniseren, maar het is niet zo dat je moet synchroniseren als je je kleppen gesteld hebt. De carb-afstelling verandert denk ik minder snel dan de klepspeling.
 
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).
 
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).

Wilbers raadt zelf 5W aan, al lijkt dat me wat dun. Ik zou het advies van Wilbers aanhouden, en als dat niet bevalt de olie vervangen voor 10W, dat is geen lastige klus tenslotte.
 
als je 5 en 10 in huis haalt kun je eventueel nog mengen. Als je schone maatbekers koopt voor een kwartje bij de action, kun je de gebruikte olie opvangen en dan mengen. Heb je ook 7,5. Dat is vaak goedkoper dan die viscositeit ook nog bij te kopen en vervolgens van drie soorten over te houden.
 
Hey guys,

Heeft er iemand bij toeval nog een setje decals (stickers) voor een NTV?

Ik wil een tank overspuiten maar heb de stickers niet.
Mogen originele maar eventueel ook Honda stickers zijn. Als er maar iets op de tank staat.
Ik wil de tank zwart spuiten, dus wit of grijs zou wel passen.

Thanx.
Dennis
 
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).

kijk ook even goed naar de grote van je luchtkamer. ooit het advies aangehouden van wilbers en 16cm luchtkamer gebruikt, maar dan deint het als een malle. je moet 12cm, luchtkamer aanhouden
 
kijk ook even goed naar de grote van je luchtkamer. ooit het advies aangehouden van wilbers en 16cm luchtkamer gebruikt, maar dan deint het als een malle. je moet 12cm, luchtkamer aanhouden

In mijn herinnering schreef Hyperpro dat ook voor (12cm) en dat reed top :)
 
kijk ook even goed naar de grote van je luchtkamer. ooit het advies aangehouden van wilbers en 16cm luchtkamer gebruikt, maar dan deint het als een malle. je moet 12cm, luchtkamer aanhouden
Volgens mij is het zelfs 18cm volgens het Wilbers document, vond ik zelf ook wel wat veel vergeleken met andere motoren. Eergisteren de spulletjes besteld nadat ik eindelijk een kortingscode kreeg van Louis (zat ik al een tijdje op te wachten :9). Hopelijk komt het volgende week binnen gezien ze de veren niet standaard op voorraad hebben. :)

Ook andere spiegels besteld gezien ik geen fan ben van chrome, lijkt de motor gelijk zo oud door. Wel gewoon vierkante spiegels om een beetje de 80's/90's look te behouden. *D
 
Volgens mij is het zelfs 18cm volgens het Wilbers document, vond ik zelf ook wel wat veel vergeleken met andere motoren. Eergisteren de spulletjes besteld nadat ik eindelijk een kortingscode kreeg van Louis (zat ik al een tijdje op te wachten :9). Hopelijk komt het volgende week binnen gezien ze de veren niet standaard op voorraad hebben. :)

Ook andere spiegels besteld gezien ik geen fan ben van chrome, lijkt de motor gelijk zo oud door. Wel gewoon vierkante spiegels om een beetje de 80's/90's look te behouden. *D


zodra de meuk van mijn ex uit de garage weg is kan ik weer bij de hawk komen. mijn SV1000 staat al noodgedwongen op mijn werk gestald.

eerst de SV ff een beurt geven en dan de hawk maar strippen en weer volledig gaan opbouwen. is ook al weer een project wat ik uhhhh veeeeeeel te lang op de plank heb liggen
 
Heeft iemand een tip voor waar ik voordelig een rem-revisie setje kan kopen voor de revere? (rem voor).

Of heeft iemand bruikbare tweedehands zuigertjes liggen?
 
Heeft iemand een tip voor waar ik voordelig een rem-revisie setje kan kopen voor de revere? (rem voor).

Of heeft iemand bruikbare tweedehands zuigertjes liggen?

Volgens mij heb ik nog wel een paar klauwen liggen. Misschien zit daar nog een knappe bij.
 
Bedankt voor de snelle reacties.

M'n klauw is nog wel prima, maar de potjes enzo zijn wel aan vervanging toe (zie foto), de heleboel loopt stroef.
Ik wil sowieso de seals vervangen, maar als jullie wat potjes voor me hebben neem ik die graag over.

full
 
Bij mij ook..heb dit weekend voor en achter ook blokjes vervangen..zuigers staken best ver uit en hadden aardige aanslag..nieuwe zuigers zouden beter zijn idd..
Vanochtend moest ik toch een paar keer starten voordat ie liep...en bevroren zadel :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan