Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

maakt toch niet zoveel uit? zolang de diameter maar de juiste is, ik heb ook zoiets op de zrx, alleen dan met een stelknop voorop... van een 999 geloof ik.

Hoe werken die AMP stekkers dan? Gewoon draadje strippen en erin steken?

Technisch/theoretisch heb je gelijk, maar ik ben al zo ver gegaan met deze ombouw dat ik daar geen twee verschillende pompen op ga zetten :X :X

Dit is de AMP stekker, mooi waterdicht. Solderen, inpluggen, sealtje er in en klaar :t
full
 
Wie rijdt er met een alternatieve maat voorband op zn ntv/hawk? Voel je verschil tov de standaard maat?

Ik zit aan de michelin pilot road 5 te denken maar dan moetik een andere maat voorband hebben. Welke maat leggen jullie er voor op?
 
Ik vind die Michelins een beetje ongevoelig rijden zeg maar.. volgende band zal weer een Bridgestone zijn..ooit 8-) want maatje heeft nu mijn NTV overgenomen..
kan zomaar zijn dat ik ergens nog ooit tegen een NTV aanloopt, voorlopig heb ik ook de voorloper VT500 nog staan en nog zat andere zooi dus blijf gewoon rijden :]
 
Wie rijdt er met een alternatieve maat voorband op zn ntv/hawk? Voel je verschil tov de standaard maat?

Ik zit aan de michelin pilot road 5 te denken maar dan moetik een andere maat voorband hebben. Welke maat leggen jullie er voor op?
Heb op de NTV en op de Hawk een 110/70 gehad. NTV had BT023 banden met standaard vering, Hawk Bridgestone S20 banden met upgrade veren. NTV was op zich wel prima, motor stuurde wat sneller in dus je kon er wat meer mee smijten zonder dat het uh onprecies aanvoelde. Op de Hawk daar in tegen vond ik de kleinere bandenmaat niet fijn, iets te overstuurd naar mijn idee en niet goed te plaatsen in de bocht. Die S20 banden die erop zaten moesten trouwens eerst ook goed opgewarmd zijn voordat ze daadwerkelijk meer grip gaven dan een standaard band (leuk voor op het circuit of als je overal aan het smijten bent).
 
Wie rijdt er met een alternatieve maat voorband op zn ntv/hawk? Voel je verschil tov de standaard maat?

Ik zit aan de michelin pilot road 5 te denken maar dan moetik een andere maat voorband hebben. Welke maat leggen jullie er voor op?

zoveel banden, zoveel meningen: standaard (alternatieve) radial voor de ntv/hawk = 110/70 voor, 160/60 achter...

let op:
- km teller krijgt een grotere afwijking, dit kun je oplossen cbr600f2 telleraandrijving
te gebruiken
- je overbrenging wordt korter, hogere toeren voor eenzelfde snelheid, maar meer koppel,
op te lossen door een set 17/44 ipv 16/44 tandwielen
- de hoogte van de motor/zadel zakt iets, we hebben het over mm's... op te lossen door het vervangen van de achterveer als je dit belangrijk vindt

ik zelf ben erg tevreden over mijn pr3's... snel warm, nat&droog erg goed en slijtvast,
had hiervoor pp, ik vind de pr3 beter (vooral nat en qua stijtage, want dualcompound)
 
Laatst bewerkt:
Kreeg gisteren serieus gereedschap binnen: 46mm dop (BGS) voor de achteras met
verloop 1/2 naar 3/4 voor mijn momentsleutel, kan ik eindelijk mijn
rubberen dempers vervangen in mijn achteras.

Het is eigenlijk autogereedschap volgens de verkoper:
zo zie je maar weer, serieus fietsje die hawk.

full
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nog veel goede onderdelen voor een NTV had liggen heb ik een NTV opgeknapt om weer iemand blij te kunnen maken.
De basis was goed, maar wat roestig. Dit heb ik er aan gedaan
andere voorvork met nieuwe balhoofdlagers.
Ander voorwiel met knappe remschijf
nieuwe bougies, olie en filter en koelvloeistof
zadel opnieuw bekleed.
andere uitlaat er op (zelfbouw collector en een RVS BSM Future demper).
knappe (deukloze) tank er op gezet. Alle kappen en de tank zwart gespoten en zijdeglans afgelakt met 2K lak.
Kroonplaat 2K gespoten en fatbar klemmen er op met een Rizoma stuur.
sportievere spiegels.
led knipperlichten met running lights ingebouwd (als de verlichting aan staat is de achterkant van de knippers blauw verlicht. Kan ook weer los gehaald worden als je het niet mooi vindt.
Motor rijd en schakelt netjes.
Eventueel voor een paar tientjes een valbeugel er bij.

Het enige dat nog moet gebeuren is de lampjes van de cockpit. Die werken nu niet allemaal. (richting en neutraal). En een paar stickers maken hem weer helemaal af!
Mocht je iemand weten die interesse heeft? stuur maar door!
full

full

full

full

full

full
 
Vanmorgen is een vriend van mij met mijn ex-revere onderuit gegaan... hij is nog niet zo heel handig dus ga m een beetje helpen met m weer rijbaar te maken, we zijn op zoek naar:

- linker stuurdeel (je weet wel, Revere met stuurhelften)
- koppelingshendel en houder
- tellerhuis kap/deksel (je weet wel, zwarte plastic aan de achterzijde)
- schakelpookje
- stepje links
- knipperlicht linksachter (en voor t mooie linksvoor)
- spiegel links

Hoor het graag, evt ook van Defi wat ie voor zn NTV wil hebben (met inruil schadefiets?)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen is een vriend van mij met mijn ex-revere onderuit gegaan... hij is nog niet zo heel handig dus ga m een beetje helpen met m weer rijbaar te maken, we zijn op zoek naar:

- linker stuurdeel (je weet wel, Revere met stuurhelften)
- koppelingshendel en houder
- tellerhuis kap/deksel (je weet wel, zwarte plastic aan de achterzijde)
- schakelpookje
- stepje links
- knipperlicht linksachter (en voor t mooie linksvoor)
- spiegel links

Hoor het graag, evt ook van Defi wat ie voor zn NTV wil hebben (met inruil schadefiets?)

hey. er zit schade bij die lastig wordt. tellerhuis bijvoorbeeld. clipon heb ik zeker niet. de rest mogelijk wel

die van mij moet 600 opleveren.
 
Het lijkt er op dat we zo’n beetje alles gevonden hebben, zelfs de linker clipon! Nu nog even wachten tot de marktplaats verkoper weer reageert...
 
Mijn NTV start momenteel niet en ik zit eraan te denken hem voor paar tientjes van de hand te doen aan een klusser in de trant van 'loop of sloop'. Geen tijd en kennis om daar in te duiken.
Accu zal na de winter wel leeg zijn, startknop indrukken gaf ie een tik, daarna brandde acculampje niet meer. Sleutel omdraaien, opnieuw proberen zelfde, weer een tik, dan niks en lampje op dashboard uit.

Moet nog even advertentie in elkaar jassen maar toevallig hier interesse in?
Laatst gelopen in augustus 2017, staat in Utrecht, ooit omgebouwd door een MF-er.
Heeft een Africa twin voorvork, eigenbouw voorspatbord, aangepaste zelfbouw kont (electronica weggewerkt onder het zadel, mede reden waarom ik er niet aan begin qua klussen), superbike stuur, open uitlaat met aardige roffel/knallen bij gas los.
Banden (weet ik) en slijtagen onderdelen (denk ik) zijn aan vervanging toe en ik verwacht een aardig vastzittende schroeven + creatieve zelfbouw aanpassingen festijn.

In betere tijden:
13238922_10154881202119502_8591208742845792252_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan