Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeieavond,
wederom heb ik een uitdaging met mijn Speed, deze keer is het de remmerij voor waar ik een uitdaging heb, het gaat om het volgende.

Vorige week mijn wielen eruit gehaald om er nieuwe banden op te laten leggen, toen heb ik een krik geplaatst onder mijn uitlaatbocht en mijn stuur opgehangen met spanbanden.
Toen ik mijn wiel weer monteerde en vervolgens mijn remklauwen weer had vast gemaakt draaide ik een keer aan mijn wiel, en deze maakt net even meer dan 1 omwenteling.
Omdat ik dit normaal gesproken nooit test omdat mijn voorwiel in mijn schuur nooit van de grond is, weet ik niet of dit al jaren zo is.

Nu heb ik het volgende gedaan om hem soepeler te krijgen, maar dit heeft praktisch niks verbeterd:
remolie eruit
remklauwen uit elkaar
alles schoongemaakt, cylinders, klauwen, en rubbers
rubbers er met vet(uit blauwe tube)weer in
cylinders er weer in
nieuwe remblokken
nieuwe remolie

Er zaten remblokken van SBS in, en deze heb ik weer gekocht.

Als ik de klauwen per stuk test, dan gaat mijn wiel 2 a 3 keer rond,

ik Hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft, of misschien dat dit normaal is bij deze motor,
het gaat trouwens om een speed triple 2007 met Nissin klauwen


Schijfremmen lopen altijd een beetje aan
 
Vind het een schitterende machine met een juweel van een motorblok.

Zou een mogelijke opvolger van de Speed kunnen worden voor mij over een paar jaar..
 
Ach bijna alle nieuwe motoren zien er idioot uit. Als ik erop zit dan zie ik dat toch niet. Dus tja. Maar speedy is nog niet op dus we rijden gewoon verder!

ik weet niet wat de volgende wordt, zou maar zo kunnen dat het een elektrische gaat worden.



:W
 
Komt ie ook in mooi? Al rijdt ie nog zo briljant, het blijft een lelijk ding :')

En hopelijk blijft het blok heel '(
op video vind ik het best een mooi ding, maar blijkbaar heb ik dan beer goggles op want toen ik hem in het echt zag :o lelijk :X

Maar die yamaha's MT serie hoor je echt alleen maar goede dingen over in vrijwel alle reviews. Ik zie die MT09 (tracer) ook wel zitten :Y
 
Ik ga donderdag kijken bij een triple met 60.000 km's (die van LosBol). ..zijn er buite de normale zaken nog dingen waar ik specifiek naar moet kijken bij een triple?
 
Wat is eigenlijk de fabrieksopgave qua motorolie voor een 2008 Speed Triple?

Gewoon 10W-40?
Half of vol syntheet (waarschijnlijk kan beide)?

Ah, gevonden :)
Pagina 130

10W-40 of 15W-50
API SH of hoger en JASO MA (vol of half synthetisch maakt niet uit).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb carbon SC Project slip-on, klinkt heel bruut, vrees dat er weinig demping meer in zit ?? (nog geen 9000km oud)
[afbeelding]
Ik zit erover te denken deze misschien te vervangen voor wat beschaafders, zou evt wat voor je kunnen zijn?
wil wel slip-on low want vind ik mooiste en houdt het gewicht laag en laag (dus zowel in kg's als qua locatie)


Wat wil je daar evt voor hebben?? (Pb'tje? )
 
Ik ga donderdag kijken bij een triple met 60.000 km's (die van LosBol). ..zijn er buite de normale zaken nog dingen waar ik specifiek naar moet kijken bij een triple?

Als ik naar die motor ging kijken dan zou ik ervoor zorgen dat ik genoeg geld mee heb. Wees niet bang voor die kms. Hier in het forum is er een over de 100.000 de mijn tegen de 90.000 en nog een aantal wat ervaren brommers. Dat kunnen ze gemakkelijk af.

Succes donderdag!
 
Als ik naar die motor ging kijken dan zou ik ervoor zorgen dat ik genoeg geld mee heb. Wees niet bang voor die kms. Hier in het forum is er een over de 100.000 de mijn tegen de 90.000 en nog een aantal wat ervaren brommers. Dat kunnen ze gemakkelijk af.

Succes donderdag!

:^
Is ook een eerlijke man die verkoper.
motor is goed afgesteld en loopt spatzuiver!
 
Hallo,

Een vraagje omtrent banden.
Momenteel heb ik de metzeler k3's, waar ik erg tevreden over ben, liggen op mijn speed. (Massa's grip)
Nu heb ik echter nieuwe banden nodig want ik ga een roadtrip maken van +-9000km en dit houden de k3's niet vol.
Welke band(en) kunnen jullie mij aanraden voor de trip?
Nadien komt er terug sportief schoeisel onder te liggen :]
 
Hallo,

Een vraagje omtrent banden.
Momenteel heb ik de metzeler k3's, waar ik erg tevreden over ben, liggen op mijn speed. (Massa's grip)
Nu heb ik echter nieuwe banden nodig want ik ga een roadtrip maken van +-9000km en dit houden de k3's niet vol.
Welke band(en) kunnen jullie mij aanraden voor de trip?
Nadien komt er terug sportief schoeisel onder te liggen :]
Metzeler roadtec 01?

 
Merci Se Sua en Erwinko!
Dat merkte ik al in de conversaties met hem.
Ben benieuwd donderdag! Hopen op een beetje goed weer
 
Ach bijna alle nieuwe motoren zien er idioot uit. Als ik erop zit dan zie ik dat toch niet. Dus tja. Maar speedy is nog niet op dus we rijden gewoon verder!

ik weet niet wat de volgende wordt, zou maar zo kunnen dat het een elektrische gaat worden.



:W


Ja bij jou kan dat goed, toch nooit lange afstanden.
Wel oppassen dat de accu's niet aan de kook raken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan