Pitbike 125cc stotteren vol gas

Beunhaas24

Rookie
2 mei 2016
18
0
Blijham
Hallo forummers,

Ben hier vrij nieuw dus zal me eerst even voorstellen.
Ik ben mathijs, 17 jaar en heb als hobby een beetje knutselen aan motoren, brommers etc.

Nu heb ik hier een chinese orion 125cc staan (weet het, chinees rommel bla bla bla, die van mij werkt goed) heeft altijd goed gelopen, tot een paar dagen geleden, hij begon op vol gas een klein beetje te stotteren, is naar mate van tijd steeds erger geworden ik heb van alles geprobeerd maar ben ten einde raad. :?
Wat denken jullie dat er mis is? Ik dacht zelf aan te grote sproeier, maar heeft hier altijd goed op gelopen dus ik twijfel wel. :?

Opstelling:
125cc standaard cillinder + kop
26mm immi carburateur met 90 sproeier (leek me aardig groot voor een 125cc)
Inner rotor ontsteking + zgan CDI.
 
4 takt inderdaad.

@boevie dat zou al de zoveelste bougie zijn in een vrij korte periode van een paae maandjes, denk dat bougies wel wat langer mee gaan?
Kennelijk vreet ie bougies.

Denk je dat de motor daar opeens mee stopt?

Check je carburatie. Te weinig lucht? Te weinig brandstof?
 
Carburatie is prima, carb is pas helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt incl powerfilter. Ik ga morgen wel ff naar de bougie kijken en desnoods even fotootje maken. Alvast bedankt boys.
 
Laatst bewerkt:
Schiet me trouwens net te binnen, laatste keer dat ik de bougie ging vervangen was hij nat en zwart, dit alles is begonnen sinds ik de verotte chinese standaard bougie vervangen heb, wat ik dan eigenlijk denk is dat de bougie misschien te koud is?
 
te weinig lucht/teveel benzine.

luchtfilter vervangen als hij wel altijd goed gelopen heeft.

anders spelen met de sproeier maat, kleine stapjes naar beneden gaan.
 
Laatst bewerkt:
Carburatie is prima, carb is pas helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt incl powerfilter. Ik ga morgen wel ff naar de bougie kijken en desnoods even fotootje maken. Alvast bedankt boys.
Zo zie je maar; nooit klakkeloos ergens van uit gaan :)

Ga in stapjes met de sproeiermaat omlaag. Probeer gedegen te werken en te meten.
 
Update:
Kleinere sproeiers geprobeerd, maar niet echt het idee dat ie soepeler loopt. Heb sproeiers 88, 86 en 85 heb 88 en 86 er in gehad vanmiddag even 85 proberen, wat hij nu doet met kleinere sproeiers is heel erg geplof en knallen uit de uitlaat, kunnen jullie hier wat mee?
 
Update:
Kleinere sproeiers geprobeerd, maar niet echt het idee dat ie soepeler loopt. Heb sproeiers 88, 86 en 85 heb 88 en 86 er in gehad vanmiddag even 85 proberen, wat hij nu doet met kleinere sproeiers is heel erg geplof en knallen uit de uitlaat, kunnen jullie hier wat mee?
Begin bij de basis.

Je zegt dat het voorheen altijd goed heeft gelopen. Vreet weliswaar bougies, maar goed.

Toen stotteren bij volgas, begrijp ik.

Als je een goede en juiste bougie hebt, denk ik dan aan carburatie.
 
Daar lijkt het steeds meer op ja.

Mijn Monkey brande er ook 3 bougies á €25,- p/st uit alvorens ik de juiste maat hoofdsproeier had.
De 28mm Mikuni die ik er voor kocht kwam met een 110 of 120 hoofdsproeier. Nu loopt ie als een maloot op een 185 sproeier! Ik denk windje mee ver over de 140km/h.

Blijft toch raar dat ie eerst wel goed liep op de sproeiers die erin zaten.
 
@martell Als de choke helemaal dicht is slaat hij af en loopt voor geen meter, helemaal open dan loopt hij netjes stationair, maar zo gauw ik ga rijden en hem lekker open trek begint ie te sputteren en knalletjes te geven.
 
Ik zeg: Lekkende vlotternaald.


Ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan aan een te hoog vlotterniveau.

Zo te lezen is de carburateur niet orgineel, net als het luchtfilter. Ik verdenk ook het luchtfilter ervan dat deze te weinig weerstand heeft.
Capaciteit dus eigenlijk te groot voor de carbs en de 125CC, waardoor er te weinig vacuum is in de carb. Dus ik denk idd dat je dan naar een grotere sproeier moet.
(Ik denk dus 2 dingen, dit en een te hoog vlotterniveau )
 
Wat ik dan raar vind is, waarom dan nu pas sinds een paar maanden die problemen met de standaard sproeier. Ik zal morgen dan maar weer een stel sproeiers ophalen en wat voor luchtfilter raden jullie mij aan omdat er nu een powerfilter opzit die erbij hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan